Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2014_03_marc

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

2014_03_marc [2014/03/05 10:46]
bavegh [EMLÉKMŰ A FALU ALAPÍTÓKÉRT]
2014_03_marc [2018/05/03 12:00]
Sor 1: Sor 1:
-====== Felsőpakonyi Agora ====== 
- 
-A felsőpakonyi önkormányzat tájékoztatója - XXIV. évf. 3. szám, 2014. március 
- 
-Lapzárta: március 04. 
- 
-Szerkesztőbizottsági:​ március 6. vagy 11 14.00? 
- 
----- 
- 
-következő lapzárta: április 04? 
- 
----- 
- 
-====== Fedlap ====== 
- 
-A la Hevesi… 
- 
----- 
- 
-====== Fedbelső ====== 
- 
----- 
- 
-====== Önkormányzat ====== 
- 
----- 
- 
-===== KIVONAT A BUDAPEST KÖRNYÉKI TÖRVÉNYSZÉK 2014. JANUÁR 15-ÉN KELT ÍTÉLETÉBŐL MATUSEKNÉ DIMOV ÉVA VOLT POLGÁRMESTER FEGYELMI ÜGYÉNEK TÁRGYÁBAN ===== 
- 
-A Budapest Környéki Törvényszék,​ mint másodfokú bíróság **Matusekné Dimov Éva (felperes)** által **Felsőpakony Község Önkormányzat (alperes)** ellen indított munkaügyi perében (fegyelmi határozat hatálytalanítása) a másodfokú eljárás keretén belül meghozta az alábbi 
- 
-__**ÍTÉLETÉT**__ 
- 
-A másodfokú bíróság az elsőfokú bíróság ítéletét helybenhagyja, ​ **Matusekné Dimov Éva (felperes) fellebbezését elutasítja.** **A bíróság kötelezi a felperest, hogy fizessen meg az alperesnek, - 15 nap alatt, - 100.000 Ft+ÁFA másodfokú perköltséget,​** valamint az államnak 10.000 forint másodfokú eljárási illetéket. Az ítélet ellen nincs helye fellebbezésnek. 
- 
-__**INDOKLÁS**__ 
- 
-Az elsőfokú bíróság által megállapított tényállás szerint a felperes 2002-től 2010-ig töltötte be a polgármesteri tisztséget az alperesnél. Az alperesnek 2006-ban kizárólagos tulajdonába került a Felsőpakony 053 hrsz. ingatlan (volt honvédségi bázis), amelyet 2008-ban szívességi használatba adott Pócza György vállalkozónak. 2009. július 9-én a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség helyszíni ellenőrzést tartott a bázis területén,​ ahol **nagy mennyiségű hulladékot találtak.** A Felügyelőség kötelezően előírta az alperesnek, hogy a terület őrzését azonnal megoldani szíveskedjék,​ továbbá **a hatóság megtiltotta további hulladék beszállítását a területre**. 
- 
-Mindezen tiltások ellenére **Matusekné Dimov Éva felperes 2009. július 15-én írásos engedélyt adott ** a Lénárd Transzfer Kft.-nek, hogy a honvédségi bázis területére építési törmeléket szállítson be. A korábbi tiltásokat elrendelő Felügyelőség a helyszínre érve azonnal leállította a beszállítást,​ továbbá ezért a cselekményért 2010. március 24-én kelt határozatával az alperest **10.894.500 Ft hulladékgazdálkodási bírság megfizetésére kötelezte.** A Felügyelőség által készített jegyzőkönyvekből kiderül, hogy a hatósági tiltás ellenére, Matusekné Dimov Éva felperes megbízásából és írásos engedélyével a fent megnevezett cég **340 m** <​sup>​**3 ** </​sup>​ **kevert építési, bontási hulladékot szállított a tárgyi területre, holott az alperes nem rendelkezett hulladékkezelési engedéllyel.** A Képviselő-testület a hulladékgazdálkodási bírság kiszabásáról szóló határozatot a 2010. március 31-én tartott zárt ülésén tárgyalta és a 82/2010. (III.31.) számú határozatában fegyelmi eljárást indított Matusekné Dimov Éva felperessel szemben. A fegyelmi eljárás eredményeként a Képviselő-testület a 2010. április 12-én meghozott 94/2010. (IV.12.) számú határozatával**a volt polgármester asszonyt elmarasztalta és megrovásos fegyelmi büntetésben részesítette.** 
- 
-Matusekné Dimov Éva felperes azért adott be keresetet Felsőpakony Község Önkormányzata,​ annak Képviselő-testülete ellen, mert álláspontja szerint a már fent említett, Képviselő-testület által lefolytatott fegyelmi eljárás szabályszerűtlenül került lebonyolításra. Az elsőfokú bíróság viszont megállapította,​ hogy a fegyelmi határozat jogszerű volt és elutasította a volt polgármester asszony keresetét a vele szemben lefolytatott eljárás hatályon kívül helyezéséről. 
- 
-**Felperes az elsőfokú döntést megfellebbezte,​ az ítélet megváltoztatását és a vele szemben egykor lefolytatott fegyelmi határozat hatályon kívül helyezését kérte.** Felsőpakony Község Önkormányzata alperesként az elsőfokú döntés helybenhagyását kérte. A másodfokú bíróság ítéletében egyértelműen leírja, hogy az elsőfokú bíróság a lefolytatott bizonyítási eljárás alapján a tényállást helyesen tárta fel és minden tekintetben megalapozott döntést hozott. **Az ítélet ellen nincs helye fellebbezésnek.** ( //A volt polgármester által engedélyezett illegális hulladékbeszállítás végett kiszabott// //​**10.894.500 Ft bírságot ** ////az illetékes hatóság mérsékelte ugyan, de még így is// //​**2.723.625 Ft**////​bírságot kellett megfizetnie önkormányzatunknak.)//​ 
- 
-//​Polgármesteri Hivatal// 
- 
----- 
- 
-===== Új rendelési idő változás a fogászaton 2014. március 10.-től ===== 
- 
-//Március 10-től lesz új doktornőnk, ​ Dr. Molnár Anita.// \\ 
-A rendelési idő az alábbiak szerint változik a Dobó K. u. 2.szám alatti rendelőben:​\\ 
-\\ 
-**Dr. Molnár Anita fogorvos rendelési ideje:** \\ 
-Hétfő: 15.00 - 21.00\\ 
-Szerda: 15.00 - 21.00\\ 
-Csütörtök:​ 07.00 - 12.00\\ 
-\\ 
-**Dr. Sárkány Béla Fogszakorvos rendelési ideje:** \\ 
-Kedd: 07.30 - 12.30\\ 
-Péntek: 07.30 - 12.30\\ 
-\\ 
-**Dr. Ferentzi Balázs fogorvos** \\ 
-//a Hóvirág u. 5., magánrendelőben változatlanul//​ \\ 
-Kedd:   16.00 - 20.00 
- 
----- 
- 
-===== Tájékoztatás lakossági adatgyűjtésről ===== 
- 
-A Központi Statisztikai Hivatal Felsőpakonyon önkéntes adatszolgáltatáson alapuló lakossági adatfelvételeket hajt végre.A felvételek Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) szerinti nyilvántartási száma és neve, időszaka: 
- 
-1539 Munkaerő-felmérés és kiegészítő felvételei 2014.01-12. hó\\ 
-1942 A lakosság utazási szokásai 2014.01., 04., 07., 10. hó. 
- 
-Az adatfelvételt **a STATEK Kft. igazolvánnyal ellátott összeírói végzik**. A mintavétel reprezentatív,​ vagyis a címek kijelölését véletlenszerűen választják ki. **A válaszadás nem kötelező.** 
- 
-Az adatfelvételek kizárólag statisztikai célból történnek. 
- 
-További felvilágosítás munkanapokon 8.00 és 16.30 óra között a 061/​345-6676 telefonszámon kapható. Az adatgyűjtés módszertanával és a kutatási eredményekkel kapcsolatosan a [[http://​www.ksh.hu|www.ksh.hu]] internetes oldal nyújt tájékoztatást. 
- 
-//​Polgármesteri Hivatal// 
- 
----- 
- 
-===== Támogatott döntéshozatal ===== 
- 
-//​Ismertető – a protokoll alapján – a támogatóként kirendelt személyek számára // 
- 
-**Mi jelent a támogatott döntéshozatal?​ ** 
- 
-A belátási képességének kisebb mértékű csökkenése miatt segítségre szoruló nagykorú személy számára a gyámhatóság,​ egyes ügyei intézésének segítése érdekében támogatót ​ rendelhet. 
- 
-A támogatott döntéshozatal,​ mint új jogintézmény,​ egyéni szükségleten alapuló döntési ​ segítséget biztosít, anélkül, hogy korlátozná az érintett személy cselekvőképességét. A  támogatott ​ döntéshozatalt ​ igénybe vevő  személy ​ tehát ​ továbbra ​ is  teljes ​ cselekvőképességgel rendelkezik ügyei intézése során, segítése azonban hivatalos, jogilag ​ elismert formát ölt. 
- 
-**Kik vehetik igénybe a támogatott döntéshozatalt?​ ** 
- 
-A jogszabályokban meghatározottak szerint a támogatott döntéshozatal igénybevételére ​ nagykorú, 18. életévüket betöltött személyek jogosultak, az alábbiak szerint: 
- 
-    * belátási képességük kisebb mértékben csökkent, 
-    * döntéseik meghozatalában segítségre van szükségük,​ és 
-    * nincs szükség gondnokság alá helyezésükre. 
- 
-A támogatott döntéshozatal elrendelése nem köthető meghatározott egészségi vagy  mentális állapothoz. Támogató kirendelését bárki kérheti a gyámhatóságtól,​ aki úgy véli, ​ hogy általánosságban vagy egyes ügyeiben a döntései meghozatalában segítségre szorul, ​ de magát a döntést önállóan is képes meghozni. Támogató kirendelésére a bíróság ​ megkeresése alapján is lehetőség van, ha a gondnokság alá helyezési eljárásban a bíróság ​ úgy véli, hogy gondnokság alá helyezésre nincs szükség. 
- 
-**Ki lehet támogató személy? ** 
- 
-Támogató személyként elsősorban a támogatott személlyel bizalmi viszonyban álló személyt ​ kell kirendelni, aki vállalja ezen feladat ellátását. 
- 
-1 ., Nem lehet támogatónak kirendelni azt: 
- 
-a) akinek a személye ellen a támogatott személy tiltakozik vagy ennek hiányában is azt a személyt, akinek kirendelése a támogatott személy érdekeivel ellentétes,​ 
- 
-b) aki cselekvőképességet érintő gondnokság hatálya alatt áll, vagy 
- 
-c) aki maga is támogatott személy. 
- 
-A támogatót a gyámhatóság rendeli ki az érintett személy számára. A támogató ​ kirendelésére irányuló eljárás indulhat az érintett kérelmére vagy a bíróság megkeresésére. 
- 
-A támogató kirendeléséhez azonban, minden esetben szükség van az érintett személy ​ egyetértésére. A támogató kirendelése történhet általános jelleggel vagy meghatározott ​ ügycsoport tekintetében. Arra az ügycsoportra vonatkozóan azonban, amelyre a gondnokság ​ alá helyezés vonatkozik, nem rendelhető ki támogató. 
- 
-A támogatót a gyámhatóság határozatlan időre rendeli ki, azonban a kirendelés szükségességét ötévente felülvizsgálja. 
- 
-**Milyen alapelvek mentén kell a támogatónak eljárnia? ** 
- 
-1. A támogatott döntéshozatal egyik legfontosabb eleme a támogatott személy és a  támogató személy közötti bizalmi viszonyon alapuló partnerségi kapcsolat. A támogatónak ​ törekednie kell a partnerségi kapcsolat kialakítására,​ a támogatott személy preferenciáinak,​ érdekeinek ​ megismerésére, ​ életének, ​ döntési ​ helyzeteinek folyamatos ​ figyelemmel ​ kísérésére és bizalmi viszony alapján történő, megfelelő segítségnyújtásra. 
- 
-2. A támogatott döntéshozatal célja minden esetben annak a segítségnek a biztosítása, ​ amely a támogatott egyéni érdekeinek felismerését és megvalósítását célozza. A támogatott ​ döntéshozatal során mindig a megfelelő, egyéniesített segítséget kell nyújtani a támogatott ​ személy számára, figyelembe véve képességeit,​ a segítségnyújtás mértékére vonatkozó ​ igényét. 
- 
-3. A támogató soha nem járhat el a támogatott személy helyett és nevében. A támogató a  hozzá forduló támogatott személy részére szükség szerint segítséget,​ tanácsot ad. A  segítség mértékét a támogatott személy szükséglete és az adott helyzet, probléma ​ határozza meg. 
- 
-**Mik a támogató feladatai? ** 
- 
-A támogatott személy kérelmére,​ a támogató jelen lehet azoknál a közigazgatási,​ polgári és büntető eljárási cselekményeknél,​ amelyekben a támogatott személy érintett, és vele az  eljárási cselekmény rendjét meg nem zavaró módon egyeztethet. Jelen lehet a támogató a támogatott személy jognyilatkozatának megtételekor,​ és tanácsaival,​ tájékoztatásával a  támogatott személy jognyilatkozatának megtételét elősegítheti. A támogató a segítségét, ​ tanácsát szóban, személyes jelenlétével nyújtja, azonban a támogatott személy kérelmére ​ vagy a gyámhatóság felhívására írásba kell foglalnia, hogy miben segítette és milyen ​ tanáccsal látta el támogatottját. 
- 
-**Mikor szükséges hivatásos támogató kirendelése?​ ** 
- 
-A hivatásos támogató kirendelésére akkor kerül sor, ha nincs olyan, a támogatott személy ​ által megjelölt személy, akit támogatóul ki lehetne rendelni, és a támogatott személy egyetért ​ hivatásos támogató kirendelésével. 
- 
-Hivatásos támogató az a cselekvőképes,​ büntetlen előéletű személy lehet, aki a hivatásos ​ támogatókra vonatkozó képesítési előírásoknak megfelel és vele szemben nem állnak fenn a  „hagyományos támogatóknál” is megjelölt kizáró okok.  A hivatásos támogatót a szociális és gyámhivatal foglalkoztatja. Hivatásos gondnoki ​ feladatokat ellátó személy is elláthat hivatásos támogatói feladatokat. ​ Egy hivatásos támogatónak 30-45 támogatottja lehet. 
- 
-**Mire kell támogatóként odafigyelni?​ ** 
- 
-Támogatóként eljárásunk során, illetve a támogatott személlyel való kapcsolatunkkal összefüggésben tartsuk szem előtt az alábbiakat:​ 
- 
-1. Rendszeresen kísérjük figyelemmel a támogatott személy helyzetét, amennyiben ​ lehetséges,​ segítsük a személy körüli természetes támogató háló kialakítását! 
- 
-2. Törekedjük a támogatott személlyel partnerségi kapcsolat kialakítására,​ a támogatott személy preferenciáinak,​ érdekeinek megismerésére és az ennek megfelelő ​ segítségnyújtásra! 
- 
-3. Minden esetben a támogatott személy érdekeinek érvényesítésével segítsük a  döntéshozatalt! 
- 
-4. Ne felejtsük el, hogy a támogató soha nem járhat el a támogatott személy helyett és  nevében! 
- 
-5. Nem minden esetben az ésszerűség elveinek érvényesítése a legfőbb szempont ​ egy döntés meghozatalánál,​ azonban a döntés a személy elhatározása alapján, a  következmények ismeretében így is szolgálhatja az ő legjobb érdekeit. 
- 
-6. Bátran kérjünk segítséget a fogyatékos emberek életvitelét segítő intézményektől,​ érdekképviselet szervezetektől vagy más az adott ügyet érintő, szakismerettel ​ rendelkező személyektől vagy szervezetektől! 
- 
-7. Ismerjük meg a támogatott személy kommunikációs igényeit! A szóbeli interakciók ​ során figyeljünk az alábbiakra:​ 
- 
-    * Használjunk ésszerű, rövid mondatokat, ne bonyolítsuk túl mondanivalókat! ​ Mondataink legyenek világosak és lényegre törőek! 
-    * Használjunk közismert szavakat, kerüljük az idegen szavak, bonyolult kifejezések ​ használatát! 
-    * Mindig kérdezzük meg az érintett személyt érti-e, tudja-e követni a mondanivalót! 
-    * Amennyiben nem feltétlenül szükséges,​ ne használjunk nagy számokat, használjuk inkább helyette a „sok, nagyon sok” kifejezéseket! 
-    * Kerüljük az elvont fogalmak használatát! 
-    * Mellőzzük a tagadó szószerkezeteket,​ helyezzük inkább a hangsúlyt a konkrét cselekvést leíró mondatokra! 
- 
----- 
- 
-==== Könnyen érthető ==== 
- 
-//​Általános tájékoztató a támogatott döntéshozatalról // 
- 
-A támogatott döntéshozatal. Fontos, hogy minden ember döntsön a saját életéről. Néha nagyon nehéz dönteni. Néha mindenkinek szüksége van segítségre. Vannak, akik támogatnak bennünket a hivatalos eljárásokban,​ ügyintézésben. A jog ezt a segítséget támogatott döntéshozatalnak hívja. A támogatott döntéshozatalban a támogató személy segíti a támogatott személyt. 
- 
-**A támogatott személy és a támogató személy közötti megállapodás ** 
- 
-A támogató személynek joga van megválasztani a támogatóját. ​ Eldöntheti,​ hogy melyik rokona, barátja, ismerőse legyen a támogatója. ​ A támogatót meg kell kérdezni, hogy vállalja-e a feladatot. ​ A támogató kirendelését a gyámhivataltól lehet kérni. ​ A támogatót a gyámhivatal rendeli ki.  Előfordulhat, ​ hogy a gyámhivatal fogja megkeresni az érintett személyt, ​ hogy kér-e támogatót. ​ Fontos, ​ hogy a támogató kirendelésére ebben az esetben is  csak akkor kerülhet sor,  ha a támogatott személy azt akarja. Támogató személy lehet hivatásos támogató is.  Hivatásos támogató kirendelését a gyámhivataltól kell kérni.A támogatott személynek mindig joga van megmondania ki legyen a támogatója. Lehet kérni, ​ hogy a támogató csak egy adott ügyben ​ vagy bizonyos ügyekben segítsen (pl. a pénzkezelésben). Lehet kérni azt is, hogy minden ügyben segítsen. A gyámhivatal meghallgatja a támogatott személyt és a támogatót is,  ezért legalább egyszer, ​ személyesen is meg kell jelenni a gyámhivatalban. 
- 
-**A támogató személy ** 
- 
-Támogató kirendelését a gyámhatóságtól kell kérni. ​ A gyámhatóság a bíróság megkeresése alapján is kirendelhet támogatót. ​ A támogató személy feladata a támogatott személy segítése. ​ A támogató személynek háttérben kell maradnia. ​ A támogató személy soha sem mondja meg a támogatott személynek, ​ hogy mit mondjon ​ vagy mit tegyen. ​ A támogató csak segíti a támogatott személyt a döntései meghozatalában. ​ A támogató személynek figyelnie kell arra,  hogy a támogatott személy minden szükséges információt megkapjon. ​ A támogató személynek figyelnie kell arra is,  hogy a támogatott személy minden információt megértsen. ​ A támogató személy segíti a döntés meghozatalát, ​ de soha nem dönt a támogatott személy helyett. ​ A támogatónak biztatnia kell  a támogatott személyt, ​ hogy beszéljen, ​ vállaljon kockázatot és  bízzon önmagában. ​ A támogató személynek ​ nem szabad olyan dolgot megtennie, ​ amit a támogatott személy is meg tud tenni. 
- 
-**A támogatott személy ** 
- 
-A támogatott személy tiszteletben tartja, ​ hogy a támogató is tévedhet, hibázhat. ​ A támogatott személynek el kell mondania, ​ amikor nem érti miről van szó. Szólnia kell, amikor túl gyorsan történnek a dolgok. ​ A támogatott személynek szólnia kell,  amikor úgy érzi, ​ hogy a támogató személy viselkedése nem helyes. ​ A támogatott személy nem gondolhatja azt,  hogy a támogató személy felelős mindenért. 
- 
----- 
- 
-====== Óvoda ====== 
- 
----- 
- 
-===== Farsang az óvodában ===== 
- 
-„Kisze, kisze szalmából\\ 
-perzselődj,​ a lángoktól\\ 
-vörös táncban hamvadj el\\ 
-nekünk most már tavasz kell” 
-__ 
-\\ 
-__ 
- 
-Az óvodában, a farsang az egyik legnagyobb esemény. Már hónapokkal ezelőtt szervezkednek,​ ki milyen maskarát ölt majd magára a nagy napon. Természetesen,​ a tervek szinte naponta változtak, a szülők nem kis meglepetésére. 
- 
-Örömmel tapasztaltuk azonban, hogy idén számos gyermek, kézzel készített jelmezt viselt. Tudjuk, hogy az idő és az energia, a mindennapos munka, rohanás mellett igen kevés, de a gyermek lelkesedését mi sem tudja jobban feltüzelni,​ mint a tevékeny együttlét. A csoportokban együtt készítjük a maszkokat, díszeket, verseket, dalokat tanulunk, így hangolódunk az ünnepre, amikor is, jókat eszünk, iszunk, versengünk,​ és sokat táncolunk. 
- 
-Az idei tél, ugyan nem volt „igazi”,​ így szinte elűzni sem volt mit, de a tavaszt már mindannyian nagyon vártuk. 
- 
-Óvodánk mindig is nagy hangsúlyt fektetett hagyományaink megőrzésére. A farsangi alakoskodás és mulattság után mi is minden évben elégetjük saját kiszebábunkat. 
- 
-A kiszézés 
- 
-A szokás Hont, Nógrád, Pest és Heves megye egyes községeiben volt ismeretes, századunk első évtizedeiben még gyakorolták. 
- 
-A lányok egy szalmabábut menyecskeruhába öltöztettek,​ majd végigvitték a falun, aztán levetkőztették,​ a szalmát pedig elégették vagy a vízbe dobták. A szalmabábut 
-</​font> ​ </​font>​ 
-kisze, kiszi, kiszőce, kiszice, kice, kicice, kicevice, banya, villő 
-</​font>​ 
-elnevezéssel illették. A menyhei lányok virágvasárnap litánia után öltöztették a 
-</​font> ​ </​font>​ 
-kicé 
-</​font>​ 
-t az elmúlt év őszén és az az év farsangján férjhezment menyecskéktől kölcsönkért ruhába. Az egyik lány felkapta a bábut, magasra emelte, és a többiek kíséretében,​ énekelve mentek a kertek mögötti patakhoz. 
-</​font>​ 
- 
-Ott a bábut levetkőztették,​ a csupasz zsúpkévét,​ amelyből a bábu alakját formálták,​ széjjelszedték. Mindegyik lány markolt belőle egy csomót és bedobta a vízbe, majd figyelte, hogy merre úszik. Azt tartották, hogy akinek a szalmacsomója elúszik, még abban az esztendőben férjhez megy. 
- 
-// 
-Ancsa óvó néni 
-// 
- 
----- 
- 
-====== Iskola ====== 
- 
----- 
- 
-===== A 2014/2015. tanévre szóló, leendő első osztályosok beíratásának időpontjai:​ ===== 
- 
-    * 2014. április 28. (hétfő) 08.00-18.00 óra között 
-    * 2014. április 29. (kedd) 08.00-18.00 óra között 
-    * 2014. április 30. (szerda) 08.00-18.00 óra között 
- 
-**Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáshoz az alábbi dokumentumok szükségesek:​** 
- 
-1.** A gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány** \\ a. **lakcímkártya** ​ – állandó lakcím //vagy// \\ b. **lakcímkártya** ​ – tartózkodási hely, állandó lakcím hiányában //vagy// \\ c. a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező **nem magyar állampolgár esetén**: \\ i. regisztrációs igazolás (határozatlan ideig érvénye), vagy \\ ii. tartózkodási kártya (maximum 5 éves érvényességi idővel), vagy \\ iii. állandó tartózkodási kártya (10 éves érvényességi idővel). 
- 
- \\ 2.** Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás**,​ mely lehet: \\ a. óvodai szakvélemény \\ b. nevelési tanácsadás keretében végzett iskolérettségi szakértői vélemény, \\ c. sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye. \\ 
- 
-3. **Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlásáró**l (3. sz. melléklet) 2014. március 15-től hatályos a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, melynek XVIII. fejezete tartalmazza a szülői felügyelet gyakorlásával kapcsolatos előírásokat. \\ 
- 
-4. **TAJ- kártya**. \\ 
- 
-5.** Születési anyakönyvi kivonat**. 
- 
-Valamennyi dokumentum esetében csak eredetit áll módunkban elfogadni! \\ (A szülő a tankötelezettség külföldön történő megkezdését az illetékes járási hivatalnak köteles bejelenteni,​ az Nkt. 91. § - a alapján) 
- 
----- 
- 
-====== Katolikus ====== 
- 
----- 
- 
-===== Ha itt lettél volna... ===== 
- 
-Elbúcsúztattuk a vidám farsangot március ​ 1-én. Fergeteges hangulat, vidám beszélgetések,​ ötletes jelmezekben ​ öltözött gyermekek, felnőttek. Finom sütemények,​ tánc, tombola és az  óvodások ügyes, szép műsora gazdagította a mulatságot. Köszönöm minden ​ kedves segítő kéznek, hogy felejthetetlenné tudtuk tenni ezt a szép  szombat délutánt. Hagyományukat jövőre is megtartjuk és várjuk ​ szeretettel a vendégeinket. Hosszú volt a farsangi idő. Szép volt. Most  egy kis elcsendesedésre van szüksége, minden keresztény embernek. ​ Felkészülés a keresztút járásra, hiszen mindenkinek van keresztje, amit  hordoz, ha észreveszi ha nem. A csendben mindig megtalálja a választ. Az  örökös rivaldafény elvakít, eltereli az embert a keskeny ösvényről. ​ Kívánom, hogy senki ne térjen széles útra, mert a gazdagság a  szegénységben rejlik. 
- 
-A z Úr Jézus mondta: könnyebb a szegénynek bejutni Isten  országában,​ mert az átfér a tű fokán, mint a gazdagnak aki csak vagyona ​ gyarapításával foglalkozik. Semmit nem visz magával. A szeretet ​ gazdagsága a szegények, elhagyottak segítsége,​ másoknak örömet szerezni- ​ Így készüljünk a nagyböjti időben, Krisztus feltámadására. Március ​ 22-én szombaton lesz az első zarándoklat:​ Cegléd, Kóka, Tápiószele, ​ Tápiószecső,​ Dány. Hála Istennek már minden hely betelt. 
- 
-Nagyon szép nyári zarándoklatot hírdetünk2014.július 15-17. 3 nap Őrség-Szlovén Horvát kiskörút. 
- 
-Szeretettel várjuk az érdeklődőket. 
- 
-Kívánok lelkiekben gazdag felkészülést a nagyböjti időre. 
- 
-//Berencsi Gézáné\\ 
-egyháztanács elnök// 
- 
----- 
- 
-===== Karitász ===== 
- 
-Sok örömhírrel tudunk beszámolni - hála Istennek! 
- 
-A legutóbbi taggyűlésen elhatározta a csoport, hogy párosával,​ minden héten felkeressük azokat, akik erre igényt tartanak. Szeretnénk a segítségre szorulókat a segíteni vágyókkal összehozni. Ezért várjuk elsősorban azoknak a jelentkezését,​ akik szívesen felajánlanák segítségüket egy adott mesterségen,​ hivatáson belül. De várjuk azokat is, akik örömmel részt vennének ebben a mi „helyi szeretet-szolgálatunkban”,​ és eljönnének együtt lenni, beszélgetni családokhoz,​ idős emberekhez. Akikben van belső meghívás az ilyen munkára, az egy-egy segítségnyújtásban eltöltött nap után megható élményekkel,​ belső lelki békével térhet haza. Már túl vagyunk két családlátogatáson is! 
- 
-Mindezt szép egyenruhában! Készülnek ugyanis az egységes Caritas Hungarica-logójával ellátott mellényeink. 
- 
-A fenti, egész évi állandó szolgálat mellett szeretnénk olyan jótékony akciókat is szervezni, mint amilyen a sikeres karácsonyi cipősdoboz-akciónk volt. 
- 
-Legközelebb **2014. április 12-én**, szombaton délelőtt rendezünk **ingyenes ruhabörzét** a katolikus templom hátsó kertjében, amelyre minden érdeklődőt szeretettel várunk! 
- 
-A családi látogatások alkalmával – szükség szerint összeállított,​ - jelképes szeretetcsomagot (alapvető élelmiszerek,​ illetve ahol gyermek(ek) vannak, csokoládé,​ stb.) is viszünk. Persze a lényeg nem ez, mégsem szeretnénk üres kézzel menni. \\ 
-A Szent Antal-perselyben gyűjtött pénzadományokat ezeknek a csomagoknak az összeállítására fordítjuk. 
- 
-Nekünk is lehet Adó 1%-ot adni! A gyáli plébánia mellett működő **Gyáli Keresztény Nevelésért Alapítvány** többek között a Gyál és vonzáskörzetében élő rászorulók megsegítését,​ támogatását is célul tűzte ki, így,- a már megkapott egyházmegyei jóváhagyással,​ és az Alapítvány kuratóriumi elnökének beleegyezésével – a Felsőpakonyi Katolikus Karitász javára lehet fordítani a felsőpakonyiaktól ​ érkezett felajánlásokat. 
- 
-Az pedig hatalmas segítség lenne! Az Alapítvány számlaszáma : **18663444-1-13** 
- 
-Előre is köszönjük a támogatást! 
- 
-//dr. Fitos Dóra - Szécsi Péter\\ 
-telefon : 06 70/529 0205\\ 
-e-mail: pamkonyka@gmail.com//​ 
- 
----- 
- 
-====== Református ====== 
- 
----- 
- 
-====== Könyvtár ====== 
- 
----- 
- 
-====== Civil ====== 
- 
----- 
- 
-===== Darumadár nyugdíjas Klub februárja ===== 
- 
-Február 6-án a klubnapunk elmaradt az operettbérletesek az Elizabeth c. darabot nézték meg. Február 9-én az Operában a János vitéz c. előadást élvezhették,​ sziporkázó előadás volt. 
- 
-Február 13-án 16 órakor énekkari próba, 17 órakor klubnap, ahol Lőrentei Erzsike sok szép külföldi útról mondott el tájékoztatót,​ amelyeket az Országos Nyugdíjas egyesület küldött klubunknak. Felhívta a figyelmet a ráckeresztúri,​ gyáli és a karcagi meghívásokra is. Megint meglepetésben részesültünk,​ mivel a múlt héten nem volt klubnap most Jankóné Aranka névnapja alkalmából látta vendégül tagságunk megjelentjeit,​ fincsi kekszes-krémesekkel,​ almás-pitékkel,​ sajtos rúddal és egy kis ilyen-olyan melegítő italokkal, jutott bőségesen mindenkinek. Füziné Esztike saját versét adta ajándékba a névnaposnak. 
- 
-Február 20-án, délelőtt a Turay Ida színház bérletesei a Hej cigány! c. operett részleteket nézhették meg, jól szórakoztattak bennünket a színészek. Délután 16 órakor énekkari próba, 17 órakor klubnap, ahol Lőrentei Erzsike elmondta a múlt heti történéseket. A február 22-i iskolai jótékonysági bálra is felhívta a figyelmet. Rozgonyiné Julika viszont a tagságot sütikkel és borocskával,​ egy kis tüzes vízzel vendégelte meg névnapja alkalmából. Füziné Esztike szép verssel köszöntötte az ünnepelteket. 
- 
-Február 23-án tagságunkból 30 főnek sikerült jegyet szerezni a Művész klubba, Ludas Mutyi c. Sas-kabaréra,​ amely szórakoztató és tanulságos,​ egyszóval szuper volt. Senki sem bánta meg, hogy elment. 
- 
-Február 27-én, 15 órakor vezetőségi,​ 16 órakor énekkari próba, 17 órakor klubnap. Lőrentei Erzsike sok új programot ismertetett és az Erzsébet utalványos üdülésekről listát adott a tagságnak, akik lázasan készülődtek március 3-i jelentkezésre. 
- 
-Február 28-án 50 fővel Kecskemétre mentünk fürdeni. Mindenki nagyon jól érezte magát és kedvére válogatott a medencék adta élvezetekből. 
- 
-Március 1-jén az Erkel színházban A víg-özvegy c. balettet nézték meg az operettbérletesek. 
- 
-Itt a tavasz, az időjárás is kedvező, sokkal szebb, mint tavaly ilyenkor. Németh Lajos meterológus is örvendve közölte, hogy előreláthatólag így is marad. Ezek szerint készülődhetünk a tavaszi kerti munkákra. Csak fokozatosan,​ nehogy megártson! 
- 
-//​Kovácsné Németh Ilona// 
- 
----- 
- 
- 
-====== Sport ====== 
- 
----- 
- 
-====== Hátbelső ====== 
- 
----- 
- 
-===== Adó 1% ===== 
- 
-A Felsőpakony Jövőjéért Egyesület 12 éve szolgálja Felsőpakony községet: aktívan vállalva a helység környezetének védelmét, járdákat és emlékparkot építve, kulturális rendezvényeket létrehozva,​ segítve a Herman Ottó Általános Iskola és a helyi egyházi intézmények nevelői - és karitatív tevékenységét. \\ 
-Az Egyesület jelenleg a 800 éve fennálló Felsőpakony emlékművének létrehozásán és az alapítók emlékének - emlékezetének megőrzésén dolgozik. \\ 
-**Az Egyesületünk adószáma: 18699337-1-13** 
- 
-Támogatását előre is köszönjük! 
- 
----- 
- 
-====== Hátlap ====== 
- 
-a la Hevesi 
- 
----- 
- 
-====== JOKER ====== 
- 
-Vagy bekerül vagy nem. A VÉSZ-est szívesen beszerkeszteném,​ ha lesz elég helyünk. 
- 
----- 
- 
-===== A veszélyhelyzeti értesítési szolgáltatás ===== 
- 
-BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság 2013. november 25-én elindította az okostelefonokra,​ valamint táblagépekre kifejlesztett,​ országosan és ingyenesen elérhető veszélyhelyzeti tájékoztató rendszert. A rendszer fejlesztése során a hivatásos katasztrófavédelem egy olyan új informatikai megoldást keresett, amely megfelel a mai kor igényeinek,​ eljuttat minden olyan információt a felhasználókhoz,​ amelyek segítik az állampolgári öngondoskodást,​ és nem utolsósorban a használók a lehető leggyorsabban és hiteles forrásból értesülnek az ország egészét, vagy egy-egy adott területet érintő veszélyhelyzetről,​ káreseményről a nap 24 órájában. 
- 
-A veszélyhelyzeti értesítési szolgáltatás (továbbiakban VÉSZ) segítségével az okostelefonnal rendelkezők azonnal tájékozódhatnak lakóhelyük,​ úti céljuk által érintett területek, figyelt útvonalak, megyék, vagy akár az egész ország aktuális helyzetéről,​ a kiadott figyelmeztető és riasztási jelzésekről. A VÉSZ – egyebek mellett – meteorológiai,​ közlekedési vonatkozású tudnivalókról tájékoztat,​ de ugyanúgy megjelennek rajta bizonyos tűzoltói beavatkozások is. 
- 
-Az alkalmazás fejlesztése során a „befutó” egy mobilinternet alapú, PUSH-technológiájú üzenetküldés lett, amely olcsó, tömegesen el lehet vele érni a felhasználókat,​ képes földrajzi szűrésre, hang- és fényjelzést is tud adni. 2014. január elején elkészült az alkalmazás iOs operációs rendszerre optimalizált verziója, így a rendszer az Android, a Windows 8, Windows Phone és iOs operációs rendszereken mindenki számára elérhető, letölthető,​ akár a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság központi honlapjáról is. ([[http://​www.katasztrofavedelem.hu|www.katasztrofavedelem.hu]]) 
- 
-Az alkalmazás segítségével háromfajta jelzés érkezik a felhasználókhoz:​ a kéken jelölt tájékoztatás,​ a sárga színkódú figyelmeztetés,​ valamint a piros színű riasztás. Mindenki maga dönti el, milyen földrajzi területről kíván információt kapni, milyen szintű jelzést szeretne fogadni, sőt, mindegyikhez külön hangjelzés is beállítható. A szöveges információ mellé térképes megjelenítés is társul. A VÉSZ – beállítástól függően – érzékeli, ha a felhasználó belép egy-egy olyan zónába, ahol valamilyen jelzés van érvényben és automatikusan megküldi a szóban forgó tájékoztatást,​ figyelmeztetést vagy riasztást. A VÉSZ-nek az is nagy előnye, hogy csekély adatforgalmat generál, a ma kapható mobilinternet-csomagokban lévő adatmennyiség elegendő hozzá. 
- 
-A VÉSZ-t a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szakemberei kezelik és látják el tartalommal,​ a felhasználók így nem csupán a katasztrófavédelem jelentősebb,​ éppen zajló beavatkozásairól,​ de a forgalmasabb útvonalakat érintő közúti balesetekről és útviszonyokról,​ Magyarország aktuális időjárási körülményeiről,​ valamint a veszélyhelyzeteket érintő tudnivalókról és teendőkről is első kézből értesülhetnek. 
- 
-2014. január 7-én befejeződött a VÉSZ üzemszerű teszt időszaka, így most már normál üzemmódban fut a szolgáltatás,​ az alkalmazás végleges változata letölthető a készülékekre. Az elmúlt hetekben a fejlesztők egy sor területen módosították,​ javították az alkalmazást:​ az applikáció egyebek mellett gyorsabb lett, javult a memória- és az akkumulátorhasználat,​ megoldódott a korábbi értesítések törlése, a térképi megjelenítés,​ illetve az újabb android-verziókon is elérhetővé vált az alkalmazás. 
- 
-Az útrakelők készüljenek fel a különböző időjárási helyzetekre,​ és figyeljék a katasztrófavédelem közleményeit a Pest MKI honlapján a [[http://​pest.katasztrofavedelem.hu/​-n|http://​pest.katasztrofavedelem.hu/​-n]],​ a BM OKF hivatalos Facebook oldalán, valamint a VÉSZ alkalmazásban is folyamatosan megjelennek a legfontosabb információk. 
- 
-//​Branyiczky Márk tű. ezredes \\ 
-igazgató// 
- 
----- 
- 
-===== Február 14-én tartotta a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a 2013. évi tevékenységét értékelő állományértekezletét. ===== 
- 
-**Február 14-én tartotta a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a 2013. évi tevékenységét értékelő állományértekezletét. A rendezvényen Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok,​ BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgató-helyettese vett részt és adta át az igazgatóság értékelését. A rendezvényen jelen voltak a társ- és együttműködő szervezetek képviselői,​ a Pest megyei rendőrfőkapitány,​ a Pest Megyei Kormányhivatal igazgatója,​ valamint a Pest megyei büntetés végrehajtási intézetek vezetői, a MH Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokság és a NAV Vám-és Pénzügyőri Főigazgatósága,​ továbbá a megyei önkormányzati tűzoltóságok képviselői.** 
- 
-Az értekezlet elismerések átadásával indult, majd **Branyiczky Márk** tű. ezredes az igazgatóság 2013. évi működését értékelte. Az igazgató kiemelte, hogy 2012-ben szemléletváltás következett be, és ez a tavalyi évben szakmai alapokon támaszkodó stabil és kiegyensúlyozott működést eredményezett. Valós társadalmi igény alapján átszervezett,​ egységes hatékony szervezet alakult meg, számtalan jogszabály és norma került kidolgozásra. A megalapozott szakmai gondolatot a gyakorlatban készpénzre kell tudni váltani, megyei és helyi szinten megtámasztani,​ így lehetünk csak eredményesek. Az igazgatóság működését az elmúlt évben is a szakértelemmel végzett munka jellemezte. Kiemelt figyelmet kapott az állampolgárok biztonsága,​ az őrs program folytatása és az önkéntes tűzoltó egyesületek működésének szakmai segítése, továbbá a pályázati feltételeinek megkönnyítése. 
- 
-A káresetek vonatkozásában 2013-ban kevesebb beavatkozásra került sor, de az év során két kiemelkedő eseménysorozat,​ a márciusi hó helyzet, majd a júniusi dunai árvízi veszélyhelyzet különös próbatétel elé állította az igazgatóság állományát. Az eddig látott legmagasabb árvízzel szemben sikerült megyénkben is - emberi áldozat nélkül - védekezni, együttműködő társszervekkel,​ önkéntesek ezreivel eleget tenni. 
- 
-Az igazgató a szakterületeket külön-külön is értékelte. **A tűzoltósági szakterületen** a katasztrófavédelmi őrsök megjelenésével javult az ország mentő tűzvédelmi ellátottsága. Az aszódi őrs átadással 14 település kap negyedórán belül segítséget,​ amely közel 30.000 ember biztonságát szolgálja. Az országos tendenciával összhangban,​ Pest megyében is a tűzesetek száma az előző évekhez képest 40%-kal csökkent, a műszaki mentések számában 7%-os növekedés tapasztalható. A prevenciós tevékenység mellett a készenléti állományt is bevontuk a hatósági szaktevékenységbe,​ vizsgálták a létesítmények oltóvíz biztosítását,​ megközelíthetőségét,​ azonosították a szabadtéri kockázati helyszíneket,​ a tulajdonosok,​ és az erdőgazdálkodók is megszólításra kerültek, így ezzel a tűzesetek számának a csökkenését érhettük el. A beavatkozások végrehajtásában a hivatásos erőkön kívül az önkormányzati tűzoltóságok és az önkéntes tűzoltó egyesületek is folyamatosan részt vettek. Nekik az igazgató külön is megköszönte a munkájukat. 
- 
-A Katasztrófavédelmi Műveleti Szolgálat közel négyszáz esetben vonult különböző események felszámolásához,​ amely nagyban növelte a hatékony beavatkozás feltételeit és a lakosok védelmét. A Pest megyei műveletirányítási tevékenység ​ 5.749 esetben rögzített bejelentést,​ mintegy 8.150 esetben riasztott le gépjárműveket a káresemények felszámolására. A tavalyi évhez képest jelentős számmal csökkent a szándékosan megtévesztő jelzések száma. 
- 
-**A polgári védelmi szakterületet** megyénkben is komoly átalakulás jellemezte. A védelmi igazgatási rendszer jelentős átalakuláson ment keresztül, és a védelmi bizottságok munkáját, ha a veszélyeztetettség megkívánja,​ munkatársaink szakmai irányítása segíti, egészen a települési szintig. Hat területi szintű polgári védelmi szervezetet alkalmazunk a mindennapok során. Elkezdődött a járási mentőcsoportok létrehozása,​ az év végéig megalakításukról,​ rendszerbeállításukról mind a tizennyolc járásban gondoskodtunk. Valamennyi településre elkészültek a veszély-elhárítási tervek, a kirendeltségi és megyei összesített járási tervkivonatok. Aktualizálásra kerültek a megyét jellemző veszélyeztető tényezők (kockázati helyszínek),​ amelyekre vész esetén haladéktalanul mozgósítani tudjuk a katasztrófavédelem hivatásos és önkéntes erőit. 
- 
-**Iparbiztonsági szakterületre** vonatkozóan az igazgató kiemelte, hogy 2013. évben is kiválóan ellátta a veszélyes anyagokkal foglalkozó üzemek hatósági felügyeletét,​ és végezte el a veszélyes áruk szállításának ellenőrzését. Több esetben a társszervekkel összefüggő felderítési akcióban vettek részt. Az üzemazonosításoknak köszönhetően 11 felső, 4 alsó és 47 küszöb alatti üzem került a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság látókörébe. Az elmúlt esztendőben több mint 6.600 veszélyesáru-szállításal kapcsolatos ellenőrzést hajtott végre a szakterület. Újabb feladatként jelent meg a hulladékgazdálkodással kapcsolatos jogszabályi feladatok végrehajtása. Előírásnak megfelelően közérdekű szolgáltató kijelöléséről történt intézkedés a hulladékszállítási szolgáltatásban elégtelenséget bejelentő települések esetén. 
- 
-**A hatósági szakterület** a 2013. évben kiugróan magas – országosan a harmadik legtöbb – ellenőrzést hajtotta végre, mintegy az előző évek kétszeresét. Fokozott figyelmet fordítottunk a kémények ellenőrzésének fontosságára és a szén-monoxid-mérgezéssel járó esetekre. Szigorú szakmai felügyelet alatt tartva a kéményseprő ipari közszolgáltatás alanyait. A tűzesetekkel arányban a tűzvizsgálati eljárások száma is csökkent az elmúlt évekhez képest. A 2013. januárban megalakult Pest Megyei Tűzmegelőzési Bizottság preventív munkájának is köszönhető a tűzesetek számának csökkenése. A bizottság több rendezvényen megjelent és prevenciós bemutatókat,​ sajtótájékoztatókat szervezett a lakosság felé, a társszervekkel több közös akcióban vettek részt. Az igazgató végezetül a funkcionális területek: gazdasági, humán, hivatali – igazgatási és ellenőrzési szakterületeket értékelte. A szervezeti egységek betöltötték rendeltetésüket és törvényesen,​ hatékony módon működtették az Igazgatóságot. 
- 
-**Dr. Góra Zoltán** tű. dandártábornok beszédében kiemelte, hogy a 2013-as évnek stabil szervezettel,​ kiegyensúlyozott működéssel indult neki a katasztrófavédelem. Az elmúlt év mozgalmas és jelentős volt. A dunai árvíz kapcsán hangsúlyozta a megye speciális helyzetét, megköszönte az áldozatos munkát. Méltatta a társszervekkel való szoros együttműködést és a civil összefogást. A Tábornok szavai szerint a megye jó teljesítményt nyújtott az elmúlt évben. Ehhez a jó teljesítményhez szükség volt a kollégák áldozatkész munkájára,​ a szakterületek pontos és megbízható teljesítményére. 
- 
----- 
  
2014_03_marc.txt · Utolsó módosítás: 2018/05/03 12:00 (külső szerkesztés)