Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2022_01_jan

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
Következő változat Következő változat mindkét oldalon
2022_01_jan [2022/01/18 15:37]
bavegh [Könyvtár]
2022_01_jan [2022/01/19 13:50]
bavegh [Téli veszélyek - Síkosság-mentesítés és jeges úton közlekedés]
Sor 115: Sor 115:
  
 ====== Civil ====== ====== Civil ======
 +
 +===== Köszönetnyilvánítás =====
 +
 +Köszönetünket fejezzük ki azon barátoknak,​ rokonoknak, kollégáknak,​ ismerősöknek,​ akik elkísérték férjemet és édesapámat,​ Berki Istvánt utolsó útjára és osztoztak gyászunkban.\\
 +//A gyászoló család//
 +
  
 ===== Hírek a polgárőrség háza tájáról ===== ===== Hírek a polgárőrség háza tájáról =====
Sor 249: Sor 255:
  
 Éves programterv. Az egyeztetése 19-én lesz… Éves programterv. Az egyeztetése 19-én lesz…
 +
 +====== KIEGÉSZÍTŐ ANYAG ======
 +
 +===== A NAV új honlapja az ügyfelekről szól =====
 +
 +**Január 15-én debütált a NAV új honlapja. A szerkezet, a küllem kialakításában az ügyfelek igényei domináltak,​ a magánszemélyek és a szakmájuk okán érdeklődők számára is új megoldásokat kínál az információs,​ illetve az online ügyintézésre is alkalmas portál.**
 +
 +A portál egyik legmarkánsabb újdonsága,​ hogy a teljes tartalomból átnavigálhatunk a magánszemélyeknek szóló nézetre, ami szűkíti a több tízezres állományt a legtöbbeket érintő információkra és nyomtatványokra.
 +
 +Az oldal felső egyharmadának közepén található a keresőmező,​ ami a több ezer betáplált keresőszón túl megjegyzi és képes betölteni korábbi, látogatói keresőszavakat is.
 +
 +**Tematikusan koncentrált tartalom**
 +
 +A középső sávban a kiemelt témák gyűjtőrovatai kaptak helyet a fotókkal megjelenített csempéken. Ezek az adóéven belüli aktualitásoknak vagy a sokakat érintő újdonságok megjelenésének megfelelően időről időre cserélődnek. //Most itt olvashatók a személyi jövedelemadóval (szja), szja-visszatérítéssel,​ gépjárműadóval kapcsolatos információk. A NAV Online csempe mögött érhetők el az online rendszerek és az online ügyintézésre alkalmas felületek.//​
 +
 +A főoldalon lefelé haladva további ajánlott oldalak linkjéhez érkezünk, majd lejjebb görgetve találjuk a hírfolyamot,​ amelyből értesülhetünk a legfrissebb tájékoztatók megjelenéséről,​ az új nyomtatványok és egyéb tartalmak publikálásáról. A főoldalt a gyakori kérdések, az álláspályázatok és a NAV-kiadványok zárják. A jobboldali függőleges sáv ad helyet a fontos információknak,​ az üzemanyagáraknak,​ az adónaptárnak,​ a jegybanki alapkamatnak és a hírlevélre is itt lehet feliratkozni.
 +
 +A fejlesztést olyan kutatás előzte meg, amiből kiderült, mit várnak el egy ilyen információs és ügyintézésre is alkalmas portáltól a magánszemélyek,​ a cégeket képviselők,​ illetve a könyvelői és adótanácsadói szegmens szakemberei.
 +
 +**Az én oldalam: myNAV**
 +
 +A myNAV egy személyes felület összeállítására szolgál. Kiválaszthatók azok a rovatok, amelyek az egyén érdeklődési körébe tartoznak, így a teljes tartalom automatikusan szűrve jelenik meg, ha a főoldalról bejelentkezünk a saját magunk összeállította felületre. Ugyancsak megszűrhető a hírfolyam, ami biztosítja,​ hogy az egyén számára indifferens hírek ne foglalják a helyet. A hosszútávon érdekes információk megtarthatók,​ miként a gyakran használt nyomtatványok is. Beállíthatók a rendszeresen érkező hírlevél favorizált kategóriái. Továbbá itt módosítható az eredetileg megadott, de már nem aktuális e-mail-cím,​ a felhasználónév és a jelszó is.
 +
 +**Bemutatjuk egy videóban**
 +
 +A portálról az oldalra először látogatók érdeklődését egy videóklip keltheti fel, ami ízelítőt ad a gazdag tartalomból.
 +
 +**Nemzeti Adó- és Vámhivatal**
 +
 +//​SAJTÓKÖZLEMÉNY - <font 10.0pt/​inherit;;​inherit;;​inherit>​Budapest,​ 2022. január 18.</​font>//​
 +
 +===== Téli veszélyek - Síkosság-mentesítés és jeges úton közlekedés =====
 +
 +A téli havazás a városlakók számára nem jelent mindig felhőtlen boldogságot. A havas, latyakos, jégbordás,​ vagy ónos esőtől csúszós utak, járdák, burkolatok nemcsak az autósok, hanem a gyalogosok számára is lelassult közlekedést,​ parkolási gondokat, egyéb veszélyeket,​ olyan kellemetlenségeket jelentenek, amitől a lehető leggyorsabban szabadulnának.
 +
 +Statisztikák szerint évente átlagosan 50-60 olyan nap van, amikor a települések közútjaira hullott hó eltávolításáról,​ az utak síkosság-,​ és csúszásmentesítéséről gondoskodni kell. A munkát az adott út kezelője végzi, módszereik között a felületérdesítés és az olvasztásos eljárás egyaránt szerepel.
 +
 +Míg az úttest burkolatának tisztításáról az út fenntartójának,​ a járda tisztántartásáról az ingatlan tulajdonosának,​ kezelőjének,​ használójának kell gondoskodnia. Ha a járda mellett zöldsáv is van, az úttestig terjedő teljes terület letakarítása az ő feladata. A fás szárú növények védelméről szóló 346/2008. (XII. 30.) kormányrendelet 2010. szeptember 1-jén hatályba lépett bekezdése előírja, hogy belterületi közterületen – az úttest kivételével – a síkosságmentesítésre olyan anyag használható,​ amely a közterületen vagy annak közvetlen környezetében lévő fás szárú növény egészségét nem veszélyezteti. Ez azt jelenti, hogy kiemelt figyelmet kell fordítani a síkosság-mentesítési munkák során a kerékpárutak,​ a gyalogutak, a gyalogjárdák és a várakozóhelyek mentén lévő növényzet (fasorok, cserjék) védelmére,​ már nem lehet sót használni, a kloridhatást minimálisra kell csökkenteni.
 +
 +A rendelet nem mondja ki, mit lehet használni, így az marad az útüzemelő és a kertész dilemmája, ám egyre inkább előtérbe kerülnek a környezetvédelmi szempontok. Az EU tagországaiban sincs egységes szabályozás,​ mégis célszerű lenne a biztonságos megoldást jelentő és környezetbarát anyagok szakhatósági meghatározása. A betiltott útszóró só helyettesítésére szóba jöhet többek között a zeolit, a zeocal, a kalcium-klorid-pehely,​ de ígéretes szerként tartják számon az acetátokat is.
 +
 +Az alternatív csúszásmentesítő anyagok viszonylag drágák, és nem valószínű,​ hogy a közeljövőben mindenki számára könnyen elérhetővé válnak, addig is marad a jól bevált fűrészpor,​ mulcs, homok, fahamu, faforgács vagy a gránitkőzúzalék. Maradjon éber, lassítson le és tartsa uralma alatt a gépkocsit! Ez a biztonságos téli vezetés három fő eleme. A tél kihívást jelent az autósok számára.
 +
 +Vezessen az útviszonyoknak és a néha kiszámíthatatlan időjárásnak megfelelően.\\
 +Folyamatosan összpontosítson a környezetére.\\
 +Igazítsa a menetsebességét a fennálló körülményekhez és tartson biztonságos követési távolságot az ön előtt haladó jármű mögött.\\
 +Kerülje az olyan helyzeteket,​ amikor előre látható, hogy csúszós úton hirtelen fékezni kell.
 +
 +**Elindulás** \\
 +Havon történő elinduláskor a megcsúszás elkerülése érdekében alapvetően fontos a fokozatos gyorsítás. Ha a kerekek megcsúsznak,​ váltson magasabb fokozatba, csökkentve a kerekekre ható erőt, így egyenletesen el tud indulni.// //
 +
 +//​katasztrofavedelem.hu//​
  
  
2022_01_jan.txt · Utolsó módosítás: 2022/01/20 16:45 szerkesztette: kadar.rozalia