A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat | ||
2022_07_aug [2022/08/21 13:34] bavegh [Iskola] |
2022_07_aug [2022/08/22 15:54] bavegh [Felsőpakonyi Agora] |
||
---|---|---|---|
Sor 8: | Sor 8: | ||
Következő lapzárta: szeptember 5. | Következő lapzárta: szeptember 5. | ||
+ | |||
+ | **<font inherit/inherit;;inherit;;#f1c40f>KIVETTEM AZ ANYAGOT... HA MÓDOSÍTANI KELL VALAMIT, KÉRLEK SZEMÉJESEN JELEZZÉTEK, NE ITT JAVÍTSUK. KÖSZÖNÖM - BÉLA</font>** | ||
Sor 54: | Sor 56: | ||
Az önkormányzat közvilágítása jelentős költség az önkormányzat számára, ezért eljött az ideje annak, hogy a korábban többször bírált, de mára már magas színvonalra fejlesztett LED-es korszerű technológiára cseréljük az elavult lámpatesteket. Más településeken is megtekintettük az elkészült LED-es világítás minőségét, így megerősíthetjük, hogy az elmúlt 5-6 év alatt óriásit javult a LED-es lámpák minősége, fényereje és megfelelő tervezéssel felülírják a 20 évvel ezelőtt felszerelt dupla annyi energiát fogyasztó lámpatesteket. A tervezési folyamat elkezdődött, s a konstrukció, amelyben megvalósulhat, az önkormányzatnak nem jelent plusz költséget.\\ | Az önkormányzat közvilágítása jelentős költség az önkormányzat számára, ezért eljött az ideje annak, hogy a korábban többször bírált, de mára már magas színvonalra fejlesztett LED-es korszerű technológiára cseréljük az elavult lámpatesteket. Más településeken is megtekintettük az elkészült LED-es világítás minőségét, így megerősíthetjük, hogy az elmúlt 5-6 év alatt óriásit javult a LED-es lámpák minősége, fényereje és megfelelő tervezéssel felülírják a 20 évvel ezelőtt felszerelt dupla annyi energiát fogyasztó lámpatesteket. A tervezési folyamat elkezdődött, s a konstrukció, amelyben megvalósulhat, az önkormányzatnak nem jelent plusz költséget.\\ | ||
- | Az általános iskola fenntartása a KLIKK feladata, az óvoda, a bölcsőde és az egyéb önkormányzati intézmények rezsiköltsége azonban az önkormányzat költségvetését terheli. Az emelkedő rezsiköltségek kapcsán a képviselő-testület soron kívüli egyeztetést tartott, ahol megvizsgálta az intézmények villamos energia és gáz fogyasztását, ennek tükrében a várható megemelkedett költségeket.\\ | + | Az általános iskola fenntartása a KLIKK feladata, az óvoda, a bölcsőde és az egyéb önkormányzati intézmények rezsiköltsége azonban az önkormányzat költségvetését terheli. Az emelkedő rezsiköltségek kapcsán a képviselő-testület soron kívüli egyeztetést tartott, ahol megvizsgálta az intézmények villamosenergia és gáz fogyasztását, ennek tükrében a várható megemelkedett költségeket.\\ |
Az elmúlt években több intézményünkre is napelemek kerültek felszerelésre, ez valamelyest csökkenti az energiaköltségeket, de az intézmények vezetőivel folyamatosan egyeztetnek arról, hogy milyen módon lehetne még kevesebb energiát felhasználni az épületek mindennapi működtetése során.\\ | Az elmúlt években több intézményünkre is napelemek kerültek felszerelésre, ez valamelyest csökkenti az energiaköltségeket, de az intézmények vezetőivel folyamatosan egyeztetnek arról, hogy milyen módon lehetne még kevesebb energiát felhasználni az épületek mindennapi működtetése során.\\ | ||
Ami a lakossági fogyasztást illeti, az önkormányzat keresi annak a lehetőségét, hogy miként tud majd segítséget nyújtani a megemelkedett rezsiköltségek miatt nehéz helyzetbe jutott családokon.\\ | Ami a lakossági fogyasztást illeti, az önkormányzat keresi annak a lehetőségét, hogy miként tud majd segítséget nyújtani a megemelkedett rezsiköltségek miatt nehéz helyzetbe jutott családokon.\\ | ||
Sor 131: | Sor 133: | ||
Az egyes foglalkozásokban többnyire a néphagyomány volt az irányadó, ennek megfelelően //Verbovszkyné Illés Andrea// tanító néni **az erdélyi magyarság hímzések**ben gazdag vidékéről, Kalotaszegről hozott motívumokat, melyeket a gyerekek fehér csempére festettek meg. //Papp Norbert //tanár úr az **íjászat rejtelmei**be avatta be a gyerekeket, izgalmas íjászcsatát vezetett le. A kisebbek **kukoricamorzsolás**t tartottak //Pataki Rozália// tanítónő segítségével, //Sebestyénné Fehérvári Márta// tanítónő **drámapedagógiai foglalkozása néptáncos motívumokra** épült, a **táncos párkeresés, a táncra való felkérés nehéz pillanatára **készített fel. Az örök kedvenc **puliszká**t ismét //Mósa Zsuzsanna// tanárnő és férje, //Mósa László// főzte az éhes gyerekek nagy örömére. | Az egyes foglalkozásokban többnyire a néphagyomány volt az irányadó, ennek megfelelően //Verbovszkyné Illés Andrea// tanító néni **az erdélyi magyarság hímzések**ben gazdag vidékéről, Kalotaszegről hozott motívumokat, melyeket a gyerekek fehér csempére festettek meg. //Papp Norbert //tanár úr az **íjászat rejtelmei**be avatta be a gyerekeket, izgalmas íjászcsatát vezetett le. A kisebbek **kukoricamorzsolás**t tartottak //Pataki Rozália// tanítónő segítségével, //Sebestyénné Fehérvári Márta// tanítónő **drámapedagógiai foglalkozása néptáncos motívumokra** épült, a **táncos párkeresés, a táncra való felkérés nehéz pillanatára **készített fel. Az örök kedvenc **puliszká**t ismét //Mósa Zsuzsanna// tanárnő és férje, //Mósa László// főzte az éhes gyerekek nagy örömére. | ||
- | //Az idei néptánctáborban a citerát is kipróbálhatták a gyerekek. A hangszer néphagyományunk, népzenénk szerves része. Napjainkban az egész ország területén újra népszerűvé vált. // | + | //Az idei néptánctáborban a citerát is kipróbálhatták a táborozók. A hangszer néphagyományunk, népzenénk szerves része. Napjainkban az egész ország területén újra népszerűvé vált. // |
//A táborlakók a hangszertanulás során **a citera részeivel, a helyes pengetés technikájával és a dallamhangokkal is megismerkedhettek. Citeraszó járta be az iskola falait,** valamint a gyerekek felszabadult, vidám énekhangja zengett az ablakokon át.// | //A táborlakók a hangszertanulás során **a citera részeivel, a helyes pengetés technikájával és a dallamhangokkal is megismerkedhettek. Citeraszó járta be az iskola falait,** valamint a gyerekek felszabadult, vidám énekhangja zengett az ablakokon át.// | ||
Sor 148: | Sor 150: | ||
táborvezető pedagógus | táborvezető pedagógus | ||
- | 1. kép: csónakázás | + | 1. kép: csónakázás |
„Az út Székesfehérvárig elég hosszú volt. Székesfehérvár központjában egy kedves néni körbevezetett és beszélt a városról. Délelőtt fagyiztunk, majd betértünk egy étterembe, ahol finomat ettünk. A legjobb élményem a csónakázás volt, ahol segítség nélkül eveztünk, és nagyon jól éreztük magunkat.” //Linzenbold Gréta, 5. osztály// | „Az út Székesfehérvárig elég hosszú volt. Székesfehérvár központjában egy kedves néni körbevezetett és beszélt a városról. Délelőtt fagyiztunk, majd betértünk egy étterembe, ahol finomat ettünk. A legjobb élményem a csónakázás volt, ahol segítség nélkül eveztünk, és nagyon jól éreztük magunkat.” //Linzenbold Gréta, 5. osztály// | ||
- | // //2. kép: akadálypálya | + | 2. kép: akadálypálya |
„Imádtam a görkorin suhanni, mindenféle akadályokat kerülgetni.” //(Nagy Richárd, 6. osztály)// Görkorcsolya-oktatás Halassy Zoltán oktatóval (üllői Jégsport Egyesület) | „Imádtam a görkorin suhanni, mindenféle akadályokat kerülgetni.” //(Nagy Richárd, 6. osztály)// Görkorcsolya-oktatás Halassy Zoltán oktatóval (üllői Jégsport Egyesület) | ||
- | 3. kép: aulatánc - folkdiszkó | + | 3. kép: aulatánc - folkdiszkó |
„Kicsi nékem ez a ház, kirúgom az oldalát!” szólt a csujogatás, de megmaradt az iskola épülete. Táncot tanít F. Láncz Éva és Nahaj Norbert, néptáncoktatók | „Kicsi nékem ez a ház, kirúgom az oldalát!” szólt a csujogatás, de megmaradt az iskola épülete. Táncot tanít F. Láncz Éva és Nahaj Norbert, néptáncoktatók | ||
+ | |||
===== Sakkbajnokság ===== | ===== Sakkbajnokság ===== | ||
- | Sikeresen szerepeltek tanulóink Ecseren a Laky Ilonka Általános Iskolában megrendezett körzeti sakkbajnokságon. A verseny kezdete előtt a szervezők felavatták az iskola belső udvarába telepített gyönyörű, egyedi készítésű kültéri sakktábla sakkfiguráit, majd kezdetét vette az izgalmas verseny. Büszkék vagyunk az elért eredményekre. Saját korcsoportjukban első helyezést értek el: //Lukács Fanni Lili // (3.b osztály), //Csitári Máté// (3.b), //Bánki Letti// (3.a), //Völgyesi Krisztofer// (7.a), második helyen végzett //Molnár Roland// (végzett 8.a). Szívből gratulálunk a díjazott gyerekeknek, valamint Pataki Rozália felkészítő pedagógusnak, egyben további sikeres játékot kívánunk! | + | Sikeresen szerepeltek tanulóink Ecseren, a Laky Ilonka Általános Iskolában megrendezett körzeti sakkbajnokságon. A verseny kezdete előtt a szervezők felavatták az iskola belső udvarába telepített gyönyörű, egyedi készítésű kültéri sakktábla sakkfiguráit, majd kezdetét vette az izgalmas verseny. Büszkék vagyunk az elért eredményekre. Saját korcsoportjukban első helyezést értek el: //Lukács Fanni Lili // (3.b osztály), //Csitári Máté// (3.b), //Bánki Letti// (3.a), //Völgyesi Krisztofer// (7.a), második helyen végzett //Molnár Roland// (8.a). Szívből gratulálunk a díjazott gyerekeknek, valamint Pataki Rozália felkészítő pedagógusnak, egyben további sikeres játékot kívánunk! |
**F. Láncz Éva** | **F. Láncz Éva** | ||
kép sakkversenyre készen | kép sakkversenyre készen | ||
+ | |||
===== Első osztályba készülünk ===== | ===== Első osztályba készülünk ===== | ||
- | Bizonyára nagy izgalommal, várakozással, tele kérdésekkel telt el a nyár minden leendő első osztályos gyermek, de főleg szüleik számára. //Gyermekünk meg tud-e majd felelni az iskolai elvárásoknak? Képes lesz-e majd 4x45 percen keresztül figyelni? Hogy fogja bírni a tanulást? Sikerül-e mindent elsajátítania, amit év végéig tudnia kell?// | + | Bizonyára nagy izgalommal, várakozással, tele kérdésekkel telt el a nyár minden leendő első osztályos gyermek, de főleg szüleik számára. //Gyermekünk meg tud-e majd felelni az iskolai elvárásoknak? Képes lesz-e majd 4×45 percen keresztül figyelni? Hogy fogja bírni a tanulást? Sikerül-e mindent elsajátítania, amit év végéig tudnia kell?// |
Az alábbi néhány sorban egy-két gondolatot szeretnék megosztani Önökkel, úgy mint többszörös első osztályos tanító néni. | Az alábbi néhány sorban egy-két gondolatot szeretnék megosztani Önökkel, úgy mint többszörös első osztályos tanító néni. | ||
- | Gyermekük – akár elsőként, akár épp negyedikként született a családba – életének második nagy változása előtt áll. Az első ilyen nagy változás a családi otthonból az óvodába való kilépés volt számára, s most az óvoda játékos hangulata után idegen környezetben, új emberekkel új elvárásokkal fog találkozni és azoknak kell majd megfelelnie. | + | Gyermekük – akár elsőként, akár épp negyedikként született a családba – életének második nagy változása előtt áll. Az első ilyen nagy változás a családi otthonból az óvodába való kilépés volt számára, s most az óvoda játékos hangulata után idegen környezetben, új emberekkel új elvárásokkal fog találkozni, és azoknak kell majd megfelelnie. |
Mit tehetnek Önök, – szülök, nagyszülők – és hogyan oldhatják ezeket a feszültségeket, hogy az első iskolai év sikerrel fejeződjön be mindannyiunk számára? | Mit tehetnek Önök, – szülök, nagyszülők – és hogyan oldhatják ezeket a feszültségeket, hogy az első iskolai év sikerrel fejeződjön be mindannyiunk számára? | ||
Sor 182: | Sor 186: | ||
Ne ijesztgessük őket a rájuk váró nehézségekkel, fekete pontokkal. Nagyon meghatározó lesz a tanító nénivel kialakuló kapcsolat az egész iskolai életre, ezért ügyeljünk arra, hogy ez harmonikus legyen. | Ne ijesztgessük őket a rájuk váró nehézségekkel, fekete pontokkal. Nagyon meghatározó lesz a tanító nénivel kialakuló kapcsolat az egész iskolai életre, ezért ügyeljünk arra, hogy ez harmonikus legyen. | ||
- | Jó, ha gyermekük állandó feladatot kap otthonra, amit következetesen számon is kérnek tőle. Ez lehet viráglocsolás, saját szobájának, asztalának rendbetétele, vagy hasonló. Ez kizárólag a gyermek dolga legyen, mert ez segíteni fogja majd abban, hogy hozzászokjon: az iskolában kapott feladatát is el kell majd önállóan végeznie. | + | Jó, ha gyermekük állandó feladatot kap otthonra, amit következetesen számon is kérnek tőle. Ez lehet viráglocsolás, saját szobájának, asztalának rendbetétele vagy hasonló. Ez kizárólag a gyermek dolga legyen, mert ez segíteni fogja majd abban, hogy hozzászokjon: az iskolában kapott feladatát is el kell majd önállóan végeznie. |
A családdal közösen játszott társas- és kártyajátékok szintén fontosak, hisz ezek alkalmával szinte észrevétlenül tanulja meg gyermekük a szabályok betartását, alkalmazását és a sikertelenség esetében az újrakezdés lehetőségét. | A családdal közösen játszott társas- és kártyajátékok szintén fontosak, hisz ezek alkalmával szinte észrevétlenül tanulja meg gyermekük a szabályok betartását, alkalmazását és a sikertelenség esetében az újrakezdés lehetőségét. | ||
Sor 231: | Sor 235: | ||
====== Könyvtár ====== | ====== Könyvtár ====== | ||
+ | |||
+ | ===== Államalapításunk ünnepén ===== | ||
+ | |||
+ | Az esős időjárás miatt idén a Lagúna Rendezvényházban került megrendezésre Szent István és az államalapítás tiszteletére rendezett ünnepség. A szeszélyes idő ellenére a rendelkezésre álló helyet betöltötték az rendezvényre érkezők.\\ | ||
+ | Az ünnepség kezdetén Mező Zoltán, a Madách Színház tagja előadásában hallhattuk himnuszunkat, aki az országos „Köszönjük Magyarország” program keretén belül látogatott el hozzánk. Majd ünnepi beszédet mondott Nagy János polgármester.\\ | ||
+ | Az ünnepi műsorban részt vettek a Kaleidoszkóp Színpad tagjai, a Darumadár Nyugdíjas Egyesület énekkara, kiegészülve a Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola pedagógusaival, Metzker Pál hangszerkészítővel, és Mező Zoltán színművésszel, Farkas Évi színművésznő vezetésével.\\ | ||
+ | A csodálatos műsor után a kenyérszentelés szolgálatát Arnold Fülöp akolitus látta el. Nagy János polgármester ünnepi kenyérszegését követően közösen énekeltük a szózatot. Ezután együtt fogyaszthattuk el az ünnepi kenyeret. Köszönjük szépen az előadóknak és a programunkon résztvevőknek, hogy méltóképpen emlékezhettünk meg Magyarország születésnapjáról. | ||
+ | |||
+ | **VBA** | ||
+ | |||
===== Befejezés és az új kezdetek ===== | ===== Befejezés és az új kezdetek ===== | ||
Sor 244: | Sor 258: | ||
**Vida Nikoletta** intézményvezető | **Vida Nikoletta** intézményvezető | ||
+ | ===== Nyári tábor a könyvtárban ===== | ||
- | Kalandtábor? | + | A Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház idén 5. alkalommal tartotta meg a Könyvtári kalandtáborát.\\ |
+ | Július 4-től, két héten keresztül könyvtárunk gyermekzsivajtól volt hangos. Az országos „Köszönjük Magyarország” program keretén belül színházi előadásokon vehettek részt a táborozó gyerekek. Ellátogattunk a Gyálnál lévő FCC Magyarország Kft. Hulladékfeldolgozó Központba. Érdekes előadást hallgattunk a telepre beérkező szemét kiválogatásáról, újrahasznosításáról. A Pest Megyei Könyvtár támogatásával, a Bogárháton című előadás segítségével egy képzeletbeli, interaktív utazáson vehettek részt a gyerekek a világ körül. Kaptunk szülői felajánlásokat is, amit ezúton kis köszönünk szépen. Nagy-Jobbik Georgina csodaszép hajfonatokat készített a lányoknak, Popelyák Krisztina pedig taekwondo bemutatót tartott. Egy napra indiánokká változhattak a gyerekek, fejdíszekkel, saját készítésű indián pólókban még a Makkosba is kisétáltunk, ahol egy nagy indiánsátor került felállításra a törzsfőnökök és törzseik segítségével. A két hét alatt igazi nyári élményeket szerezhettek a gyerekek, akiket a jövő évi táborunkra is várunk vissza. | ||
- | Népmese napja? | + | **Vida Nikoletta **intézményvezető |