Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2022_07_aug

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2022_07_aug [2022/08/21 13:34]
bavegh [Iskola]
2022_07_aug [2022/08/22 15:54] (aktuális)
bavegh [Felsőpakonyi Agora]
Sor 8: Sor 8:
  
 Következő lapzárta: szeptember 5. Következő lapzárta: szeptember 5.
 +
 +**<font inherit/​inherit;;​inherit;;#​f1c40f>​KIVETTEM AZ ANYAGOT... HA MÓDOSÍTANI KELL VALAMIT, KÉRLEK SZEMÉJESEN JELEZZÉTEK,​ NE ITT JAVÍTSUK. KÖSZÖNÖM - BÉLA</​font>​**
  
  
Sor 54: Sor 56:
  
 Az önkormányzat közvilágítása jelentős költség az önkormányzat számára, ezért eljött az ideje annak, hogy a korábban többször bírált, de mára már magas színvonalra fejlesztett LED-es korszerű technológiára cseréljük az elavult lámpatesteket. Más településeken is megtekintettük az elkészült LED-es világítás minőségét,​ így megerősíthetjük,​ hogy az elmúlt 5-6 év alatt óriásit javult a LED-es lámpák minősége, fényereje és megfelelő tervezéssel felülírják a 20 évvel ezelőtt felszerelt dupla annyi energiát fogyasztó lámpatesteket. A tervezési folyamat elkezdődött,​ s a konstrukció,​ amelyben megvalósulhat,​ az önkormányzatnak nem jelent plusz költséget.\\ Az önkormányzat közvilágítása jelentős költség az önkormányzat számára, ezért eljött az ideje annak, hogy a korábban többször bírált, de mára már magas színvonalra fejlesztett LED-es korszerű technológiára cseréljük az elavult lámpatesteket. Más településeken is megtekintettük az elkészült LED-es világítás minőségét,​ így megerősíthetjük,​ hogy az elmúlt 5-6 év alatt óriásit javult a LED-es lámpák minősége, fényereje és megfelelő tervezéssel felülírják a 20 évvel ezelőtt felszerelt dupla annyi energiát fogyasztó lámpatesteket. A tervezési folyamat elkezdődött,​ s a konstrukció,​ amelyben megvalósulhat,​ az önkormányzatnak nem jelent plusz költséget.\\
-Az általános iskola fenntartása a KLIKK feladata, az óvoda, a bölcsőde és az egyéb önkormányzati intézmények rezsiköltsége azonban az önkormányzat költségvetését terheli. Az emelkedő rezsiköltségek kapcsán a képviselő-testület soron kívüli egyeztetést tartott, ahol megvizsgálta az intézmények ​villamos energia ​és gáz fogyasztását,​ ennek tükrében a várható megemelkedett költségeket.\\+Az általános iskola fenntartása a KLIKK feladata, az óvoda, a bölcsőde és az egyéb önkormányzati intézmények rezsiköltsége azonban az önkormányzat költségvetését terheli. Az emelkedő rezsiköltségek kapcsán a képviselő-testület soron kívüli egyeztetést tartott, ahol megvizsgálta az intézmények ​villamosenergia ​és gáz fogyasztását,​ ennek tükrében a várható megemelkedett költségeket.\\
 Az elmúlt években több intézményünkre is napelemek kerültek felszerelésre,​ ez valamelyest csökkenti az energiaköltségeket,​ de az intézmények vezetőivel folyamatosan egyeztetnek arról, hogy milyen módon lehetne még kevesebb energiát felhasználni az épületek mindennapi működtetése során.\\ Az elmúlt években több intézményünkre is napelemek kerültek felszerelésre,​ ez valamelyest csökkenti az energiaköltségeket,​ de az intézmények vezetőivel folyamatosan egyeztetnek arról, hogy milyen módon lehetne még kevesebb energiát felhasználni az épületek mindennapi működtetése során.\\
 Ami a lakossági fogyasztást illeti, az önkormányzat keresi annak a lehetőségét,​ hogy miként tud majd segítséget nyújtani a megemelkedett rezsiköltségek miatt nehéz helyzetbe jutott családokon.\\ Ami a lakossági fogyasztást illeti, az önkormányzat keresi annak a lehetőségét,​ hogy miként tud majd segítséget nyújtani a megemelkedett rezsiköltségek miatt nehéz helyzetbe jutott családokon.\\
Sor 131: Sor 133:
 Az egyes foglalkozásokban többnyire a néphagyomány volt az irányadó, ennek megfelelően //​Verbovszkyné Illés Andrea// tanító néni **az erdélyi magyarság hímzések**ben gazdag vidékéről,​ Kalotaszegről hozott motívumokat,​ melyeket a gyerekek fehér csempére festettek meg. //Papp Norbert //tanár úr az **íjászat rejtelmei**be avatta be a gyerekeket, izgalmas íjászcsatát vezetett le. A kisebbek **kukoricamorzsolás**t tartottak //Pataki Rozália// tanítónő segítségével,​ //​Sebestyénné Fehérvári Márta// tanítónő **drámapedagógiai foglalkozása néptáncos motívumokra** épült, a **táncos párkeresés,​ a táncra való felkérés nehéz pillanatára **készített fel. Az örök kedvenc **puliszká**t ismét //Mósa Zsuzsanna// tanárnő és férje, //Mósa László// főzte az éhes gyerekek nagy örömére. Az egyes foglalkozásokban többnyire a néphagyomány volt az irányadó, ennek megfelelően //​Verbovszkyné Illés Andrea// tanító néni **az erdélyi magyarság hímzések**ben gazdag vidékéről,​ Kalotaszegről hozott motívumokat,​ melyeket a gyerekek fehér csempére festettek meg. //Papp Norbert //tanár úr az **íjászat rejtelmei**be avatta be a gyerekeket, izgalmas íjászcsatát vezetett le. A kisebbek **kukoricamorzsolás**t tartottak //Pataki Rozália// tanítónő segítségével,​ //​Sebestyénné Fehérvári Márta// tanítónő **drámapedagógiai foglalkozása néptáncos motívumokra** épült, a **táncos párkeresés,​ a táncra való felkérés nehéz pillanatára **készített fel. Az örök kedvenc **puliszká**t ismét //Mósa Zsuzsanna// tanárnő és férje, //Mósa László// főzte az éhes gyerekek nagy örömére.
  
-//Az idei néptánctáborban a citerát is kipróbálhatták a gyerekek. A hangszer néphagyományunk,​ népzenénk szerves része. Napjainkban az egész ország területén újra népszerűvé vált. //+//Az idei néptánctáborban a citerát is kipróbálhatták a táborozók. A hangszer néphagyományunk,​ népzenénk szerves része. Napjainkban az egész ország területén újra népszerűvé vált. //
  
 //A táborlakók a hangszertanulás során **a citera részeivel, a helyes pengetés technikájával és a dallamhangokkal is megismerkedhettek. Citeraszó járta be az iskola falait,** valamint a gyerekek felszabadult,​ vidám énekhangja zengett az ablakokon át.// //A táborlakók a hangszertanulás során **a citera részeivel, a helyes pengetés technikájával és a dallamhangokkal is megismerkedhettek. Citeraszó járta be az iskola falait,** valamint a gyerekek felszabadult,​ vidám énekhangja zengett az ablakokon át.//
Sor 148: Sor 150:
 táborvezető pedagógus táborvezető pedagógus
  
-1.  kép: csónakázás+1. kép: csónakázás
  
 „Az út Székesfehérvárig elég hosszú volt. Székesfehérvár központjában egy kedves néni körbevezetett és beszélt a városról. Délelőtt fagyiztunk, majd betértünk egy étterembe, ahol finomat ettünk. A legjobb élményem a csónakázás volt, ahol segítség nélkül eveztünk, és nagyon jól éreztük magunkat.” //​Linzenbold Gréta, 5. osztály// „Az út Székesfehérvárig elég hosszú volt. Székesfehérvár központjában egy kedves néni körbevezetett és beszélt a városról. Délelőtt fagyiztunk, majd betértünk egy étterembe, ahol finomat ettünk. A legjobb élményem a csónakázás volt, ahol segítség nélkül eveztünk, és nagyon jól éreztük magunkat.” //​Linzenbold Gréta, 5. osztály//
  
-// //2.  kép: akadálypálya+2. kép: akadálypálya
  
 „Imádtam a görkorin suhanni, mindenféle akadályokat kerülgetni.” //(Nagy Richárd, 6. osztály)// Görkorcsolya-oktatás Halassy Zoltán oktatóval (üllői Jégsport Egyesület) „Imádtam a görkorin suhanni, mindenféle akadályokat kerülgetni.” //(Nagy Richárd, 6. osztály)// Görkorcsolya-oktatás Halassy Zoltán oktatóval (üllői Jégsport Egyesület)
  
-3.  kép: aulatánc - folkdiszkó+3. kép: aulatánc - folkdiszkó
  
 „Kicsi nékem ez a ház, kirúgom az oldalát!” szólt a csujogatás,​ de megmaradt az iskola épülete. Táncot tanít F. Láncz Éva és Nahaj Norbert, néptáncoktatók „Kicsi nékem ez a ház, kirúgom az oldalát!” szólt a csujogatás,​ de megmaradt az iskola épülete. Táncot tanít F. Láncz Éva és Nahaj Norbert, néptáncoktatók
 +
  
 ===== Sakkbajnokság ===== ===== Sakkbajnokság =====
  
-Sikeresen szerepeltek tanulóink Ecseren a Laky Ilonka Általános Iskolában megrendezett körzeti sakkbajnokságon. A verseny kezdete előtt a szervezők felavatták az iskola belső udvarába telepített gyönyörű,​ egyedi készítésű kültéri sakktábla sakkfiguráit,​ majd kezdetét vette az izgalmas verseny. Büszkék vagyunk az elért eredményekre. Saját korcsoportjukban első helyezést értek el: //Lukács Fanni Lili // (3.b osztály), //Csitári Máté// (3.b), //Bánki Letti// (3.a), //Völgyesi Krisztofer//​ (7.a), második helyen végzett //Molnár Roland// (végzett ​8.a). Szívből gratulálunk a díjazott gyerekeknek,​ valamint Pataki Rozália felkészítő pedagógusnak,​ egyben további sikeres játékot kívánunk!+Sikeresen szerepeltek tanulóink Ecserena Laky Ilonka Általános Iskolában megrendezett körzeti sakkbajnokságon. A verseny kezdete előtt a szervezők felavatták az iskola belső udvarába telepített gyönyörű,​ egyedi készítésű kültéri sakktábla sakkfiguráit,​ majd kezdetét vette az izgalmas verseny. Büszkék vagyunk az elért eredményekre. Saját korcsoportjukban első helyezést értek el: //Lukács Fanni Lili // (3.b osztály), //Csitári Máté// (3.b), //Bánki Letti// (3.a), //Völgyesi Krisztofer//​ (7.a), második helyen végzett //Molnár Roland// (8.a). Szívből gratulálunk a díjazott gyerekeknek,​ valamint Pataki Rozália felkészítő pedagógusnak,​ egyben további sikeres játékot kívánunk!
  
 **F. Láncz Éva** **F. Láncz Éva**
  
 kép sakkversenyre készen kép sakkversenyre készen
 +
  
 ===== Első osztályba készülünk ===== ===== Első osztályba készülünk =====
  
-Bizonyára nagy izgalommal, várakozással,​ tele kérdésekkel telt el a nyár minden leendő első osztályos gyermek, de főleg szüleik számára. //​Gyermekünk meg tud-e majd felelni az iskolai elvárásoknak?​ Képes lesz-e majd 4x45 percen keresztül figyelni? Hogy fogja bírni a tanulást? Sikerül-e mindent elsajátítania,​ amit év végéig tudnia kell?//+Bizonyára nagy izgalommal, várakozással,​ tele kérdésekkel telt el a nyár minden leendő első osztályos gyermek, de főleg szüleik számára. //​Gyermekünk meg tud-e majd felelni az iskolai elvárásoknak?​ Képes lesz-e majd 4×45 percen keresztül figyelni? Hogy fogja bírni a tanulást? Sikerül-e mindent elsajátítania,​ amit év végéig tudnia kell?//
  
 Az alábbi néhány sorban egy-két gondolatot szeretnék megosztani Önökkel, úgy mint többszörös első osztályos tanító néni. Az alábbi néhány sorban egy-két gondolatot szeretnék megosztani Önökkel, úgy mint többszörös első osztályos tanító néni.
  
-Gyermekük – akár elsőként, akár épp negyedikként született a családba – életének második nagy változása előtt áll. Az első ilyen nagy változás a családi otthonból az óvodába való kilépés volt számára, s most az óvoda játékos hangulata után idegen környezetben,​ új emberekkel új elvárásokkal fog találkozni és azoknak kell majd megfelelnie.+Gyermekük – akár elsőként, akár épp negyedikként született a családba – életének második nagy változása előtt áll. Az első ilyen nagy változás a családi otthonból az óvodába való kilépés volt számára, s most az óvoda játékos hangulata után idegen környezetben,​ új emberekkel új elvárásokkal fog találkozniés azoknak kell majd megfelelnie.
  
 Mit tehetnek Önök, – szülök, nagyszülők – és hogyan oldhatják ezeket a feszültségeket,​ hogy az első iskolai év sikerrel fejeződjön be mindannyiunk számára? Mit tehetnek Önök, – szülök, nagyszülők – és hogyan oldhatják ezeket a feszültségeket,​ hogy az első iskolai év sikerrel fejeződjön be mindannyiunk számára?
Sor 182: Sor 186:
 Ne ijesztgessük őket a rájuk váró nehézségekkel,​ fekete pontokkal. Nagyon meghatározó lesz a tanító nénivel kialakuló kapcsolat az egész iskolai életre, ezért ügyeljünk arra, hogy ez harmonikus legyen. Ne ijesztgessük őket a rájuk váró nehézségekkel,​ fekete pontokkal. Nagyon meghatározó lesz a tanító nénivel kialakuló kapcsolat az egész iskolai életre, ezért ügyeljünk arra, hogy ez harmonikus legyen.
  
-Jó, ha gyermekük állandó feladatot kap otthonra, amit következetesen számon is kérnek tőle. Ez lehet viráglocsolás,​ saját szobájának,​ asztalának rendbetételevagy hasonló. Ez kizárólag a gyermek dolga legyen, mert ez segíteni fogja majd abban, hogy hozzászokjon:​ az iskolában kapott feladatát is el kell majd önállóan végeznie.+Jó, ha gyermekük állandó feladatot kap otthonra, amit következetesen számon is kérnek tőle. Ez lehet viráglocsolás,​ saját szobájának,​ asztalának rendbetétele vagy hasonló. Ez kizárólag a gyermek dolga legyen, mert ez segíteni fogja majd abban, hogy hozzászokjon:​ az iskolában kapott feladatát is el kell majd önállóan végeznie.
  
 A családdal közösen játszott társas- és kártyajátékok szintén fontosak, hisz ezek alkalmával szinte észrevétlenül tanulja meg gyermekük a szabályok betartását,​ alkalmazását és a sikertelenség esetében az újrakezdés lehetőségét. A családdal közösen játszott társas- és kártyajátékok szintén fontosak, hisz ezek alkalmával szinte észrevétlenül tanulja meg gyermekük a szabályok betartását,​ alkalmazását és a sikertelenség esetében az újrakezdés lehetőségét.
Sor 231: Sor 235:
  
 ====== Könyvtár ====== ====== Könyvtár ======
 +
 +===== Államalapításunk ünnepén =====
 +
 +Az esős időjárás miatt idén a Lagúna Rendezvényházban került megrendezésre Szent István és az államalapítás tiszteletére rendezett ünnepség. A szeszélyes idő ellenére a rendelkezésre álló helyet betöltötték az rendezvényre érkezők.\\
 +Az ünnepség kezdetén Mező Zoltán, a Madách Színház tagja előadásában hallhattuk himnuszunkat,​ aki az országos „Köszönjük Magyarország” program keretén belül látogatott el hozzánk. Majd ünnepi beszédet mondott Nagy János polgármester.\\
 +Az ünnepi műsorban részt vettek a Kaleidoszkóp Színpad tagjai, a Darumadár Nyugdíjas Egyesület énekkara, kiegészülve a Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola pedagógusaival,​ Metzker Pál hangszerkészítővel,​ és Mező Zoltán színművésszel,​ Farkas Évi színművésznő vezetésével.\\
 +A csodálatos műsor után a kenyérszentelés szolgálatát Arnold Fülöp akolitus látta el. Nagy János polgármester ünnepi kenyérszegését követően közösen énekeltük a szózatot. Ezután együtt fogyaszthattuk el az ünnepi kenyeret. Köszönjük szépen az előadóknak és a programunkon résztvevőknek,​ hogy méltóképpen emlékezhettünk meg Magyarország születésnapjáról.
 +
 +**VBA**
 +
  
 ===== Befejezés és az új kezdetek ===== ===== Befejezés és az új kezdetek =====
Sor 244: Sor 258:
  
 **Vida Nikoletta** intézményvezető **Vida Nikoletta** intézményvezető
 +===== Nyári tábor a könyvtárban =====
  
-Kalandtábor?​+A Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház idén 5. alkalommal tartotta meg a Könyvtári kalandtáborát.\\ 
 +Július 4-től, két héten keresztül könyvtárunk gyermekzsivajtól volt hangos. Az országos „Köszönjük Magyarország” program keretén belül színházi előadásokon vehettek részt a táborozó gyerekek. Ellátogattunk a Gyálnál lévő FCC Magyarország Kft. Hulladékfeldolgozó Központba. Érdekes előadást hallgattunk a telepre beérkező szemét kiválogatásáról,​ újrahasznosításáról. A Pest Megyei Könyvtár támogatásával,​ a Bogárháton című előadás segítségével egy képzeletbeli,​ interaktív utazáson vehettek részt a gyerekek a világ körül. Kaptunk szülői felajánlásokat is, amit ezúton kis köszönünk szépen. Nagy-Jobbik Georgina csodaszép hajfonatokat készített a lányoknak, Popelyák Krisztina pedig taekwondo bemutatót tartott. Egy napra indiánokká változhattak a gyerekek, fejdíszekkel,​ saját készítésű indián pólókban még a Makkosba is kisétáltunk,​ ahol egy nagy indiánsátor került felállításra a törzsfőnökök és törzseik segítségével. A két hét alatt igazi nyári élményeket szerezhettek a gyerekek, akiket a jövő évi táborunkra is várunk vissza.
  
-Népmese napja?+**Vida Nikoletta **intézményvezető
  
  
2022_07_aug.1661081647.txt.gz · Utolsó módosítás: 2022/08/21 13:34 szerkesztette: bavegh