Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2013_08_okt

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2013_08_okt [2013/10/10 14:27]
bavegh [Civil]
2013_08_okt [2018/05/03 12:00] (aktuális)
Sor 17: Sor 17:
  
 ====== Fedbelső ====== ====== Fedbelső ======
 +
 +**KÉRJÜK, TÖLTSE KI AZ AGORÁHOZ MELLÉKELT KÉRDŐÍVET!**\\
 +**A KITÖLTÉS ELŐTT FIGYELMESEN OLVASSA EL A TUDNIVALÓKAT!**
 +
 +**//​Tisztelt Lakosok!//​**
 +
 +Felsőpakony Nagyközség Önkormányzatának kiemelt célja, hogy a településen élő emberek életét, - a lehetőségekhez képest, - kényelmesebbé,​ a közös ügyeink intézését gyorsabbá és hatékonyabbá tegye. Ezen cél elérése érdekében az Önkormányzat vezetése úgy döntött, hogy kérdőívek formájában kérdezi ki a Tisztelt Lakosság véleményét,​ így sokkal hatékonyabban tudjuk képviselni településünk lakóinak érdekeit. **Számunkra fontos, hogy mit gondol közös ügyeinkről,​ a településsel kapcsolatos szolgáltatásokról. Ezért kérem, hogy éljen a lehetőséggel és mondja el véleményét!** Jelenleg az egészségügyi szolgáltatókkal kapcsolatos megelégedettséget vizsgáljuk,​ így a háziorvosi,​ a gyermekorvosi és a fogorvosi tevékenységgel kapcsolatosan fejezheti ki véleményét.
 +
 +**FONTOS** tudni, hogy a kérdőív kitöltése önkéntes alapon működik, nem kötelező érvényű. Ebben az Agorában három, felül összetűzött dokumentumot kell találnia. Minden oldal más-más szolgáltatással kapcsolatos kérdéseket tartalmaz. **Amennyiben mégsem találja saját kérdőívét,​ úgy a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán kérhet újat.** Csak az eredeti önkormányzati bélyegzővel ellátott kérdőíveket fogadjuk el, ezért kérem, hogy a kérdőíveket ne sokszorosítsák. Amennyiben kérdése merül fel a kérdőívvel,​ annak kitöltésével kapcsolatosan,​ úgy hívja a 06 29/317-131 telefonszámot.
 +A kitöltött kérdőíveket a megadott határidő lejártáig vissza kell juttatni a Polgármesteri Hivatalba //(a határidőt a kérdőíven találja meg)//. Ezt megteheti személyesen,​ ügyfélfogadási időben, illetve levélküldemény //(2363 Felsőpakony,​ Petőfi Sándor utca 9.)// útján is. 
 +
 +Segítségét ezúton is megköszönöm!
 +
 +Tisztelettel:​\\
 +//Horváth Gergely alpolgármester//​
  
 ---- ----
Sor 60: Sor 75:
 a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot** a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot**
  
-A települési önkormányzat illetékességi területén állandó lakóhellyel rendelkező+**A települési önkormányzat illetékességi területén állandó lakóhellyel rendelkező**
  
-a) hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók részére, akik felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali tagozatos), alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben,​ mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben,​ egységes, osztatlan képzésben,​ vagy felsőfokú,​ illetve felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat,​\\ +**a) hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók** részére, akik felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) ​**teljes idejű (nappali tagozatos)**, alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben,​ mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben,​ egységes, osztatlan képzésben,​ vagy felsőfokú,​ illetve felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat,​\\ 
-b) hátrányos szociális helyzetű fiatalok a 2013/2014. tanévben utolsó éves, érettségi előtt álló középiskolások vagy felsőfokú diplomával nem rendelkező,​ felsőoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek és a 2014/2015. tanévtől kezdődően felsőoktatási intézmény keretében teljes idejű (nappali tagozatos), alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben,​ egységes, osztatlan képzésben,​ vagy felsőoktatási szakképzésben kívánnak részt venni. ​+**b) hátrányos szociális helyzetű fiatalok a 2013/2014. tanévben utolsó éves, érettségi előtt álló középiskolások** vagy **felsőfokú diplomával nem rendelkező,​ felsőoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek** és **a 2014/2015. tanévtől kezdődően** felsőoktatási intézmény keretében ​**teljes idejű (nappali tagozatos)**, alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben,​ egységes, osztatlan képzésben,​ vagy felsőoktatási szakképzésben kívánnak részt venni. ​
  
-Az ösztöndíj elbírálása kizárólag szociális rászorultság alapján, a pályázó tanulmányi eredményétől függetlenül történik. ​+Az ösztöndíj elbírálása kizárólag ​**szociális rászorultság alapján**, a pályázó tanulmányi eredményétől függetlenül történik. ​
  
-Figyelem! Változás a pályázat benyújtásának rendjében! ​+**Figyelem! Változás a pályázat benyújtásának rendjében! ​**
  
-A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerében (a továbbiakban:​ EPER-Bursa rendszer) pályázói regisztráció szükséges,​ melynek elérése: https://​www.eper.hu/​eperbursa/​paly/​palybelep.aspx. A regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A személyes és pályázati adatok feltöltését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül!!! A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzatnak az EPER-Bursa rendszerben igazolnia szükséges. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt. ​+A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerében (a továbbiakban:​ EPER-Bursa rendszer) pályázói regisztráció szükséges,​ melynek elérése: https://​www.eper.hu/​eperbursa/​paly/​palybelep.aspx. A regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok feltöltése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. ​**A személyes és pályázati adatok feltöltését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a pályázóknak.** A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül!!! A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzatnak az EPER-Bursa rendszerben igazolnia szükséges. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt. ​
  
-A pályázati űrlapot a Felsőpakonyi Polgármesteri Hivatalban (2363 Felsőpakony,​ Petőfi S. u. 9.) a pályázó által aláírva, egy példányban kell benyújtani. További információ a 29/​317-131-es telefonszámon kérhető.+**A pályázati űrlapot a Felsőpakonyi Polgármesteri Hivatalban (2363 Felsőpakony,​ Petőfi S. u. 9.) a pályázó által aláírva, egy példányban kell benyújtani. További információ a 29/​317-131-es telefonszámon kérhető.**
  
 +**A pályázat benyújtásának ideje: 2013. október 14.- 2013. november 15. péntek 12 óra!**
  
-pályázat benyújtásának ideje: 2013október 14.- 2013. november 15. péntek 12 óra+**települési önkormányzat a határidőn túl benyújtott vagy formailag nem megfelelő pályázatokat a bírálatból kizárja.**
  
-A települési önkormányzat a határidőn túl benyújtott vagy formailag nem megfelelő pályázatokat a bírálatból kizárja. +//dr. Göndör-Kökény Katalin sk. jegyző//
- +
-dr. Göndör-Kökény Katalin sk. jegyző+
  
 ---- ----
Sor 84: Sor 98:
 **Tisztelt Felsőpakonyi Lakosok!** **Tisztelt Felsőpakonyi Lakosok!**
  
-Polgármesteri beszámoló 2013.+**Polgármesteri beszámoló 2013.**
  
 Tisztelt Képviselő-testület,​ Pénzügyi és Ügyrendi Ellenőrző Bizottság, Szociális és Rehabilitációs Bizottság és Intézményvezetők! ​ Tisztelt Képviselő-testület,​ Pénzügyi és Ügyrendi Ellenőrző Bizottság, Szociális és Rehabilitációs Bizottság és Intézményvezetők! ​
  
-A beszámolóm 2012. 09. hótól 2013. 09. hó 30-ig terjedő időszakról szól. A 2012. évet nehezen, pénzügyi nehézségekkel küzdve, de intézményrendszerünket működtetve Önkormányzatunk átvészelte. 2013. januárjában hozzákezdtünk az egész évet átfogó költségvetésünk kidolgozásához. Az Önkormányzat részére szolgáltatott adatokból is egyértelműen kitűnt, hogy a Kormány költségvetési rendeletében foglaltak szerint Önkormányzatunk is megszorítások elé néz. +**A beszámolóm 2012. 09. hótól 2013. 09. hó 30-ig terjedő időszakról szól.** A 2012. évet nehezen, pénzügyi nehézségekkel küzdve, de intézményrendszerünket működtetve Önkormányzatunk átvészelte. 2013. januárjában hozzákezdtünk az egész évet átfogó költségvetésünk kidolgozásához. Az Önkormányzat részére szolgáltatott adatokból is egyértelműen kitűnt, hogy a Kormány költségvetési rendeletében foglaltak szerint Önkormányzatunk is megszorítások elé néz. 
  
 A 2013. év költségvetési fő számai.\\ A 2013. év költségvetési fő számai.\\
-Az Önkormányzat bevételei 339 millió Ft az előző évhez képest, mintegy 208 millió Ft-tal kevesebb lesz. +**Az Önkormányzat bevételei 339 millió Ft. Az előző évhez képest, mintegy 208 millió Ft-tal kevesebb lesz.** 
  
 Az állami támogatás összességében 94.166 ezer Ft, ami szintén 63 millió Ft-tal kevesebb lett az előző évi támogatásnál. ​ Az állami támogatás összességében 94.166 ezer Ft, ami szintén 63 millió Ft-tal kevesebb lett az előző évi támogatásnál. ​
  
-A helyi adóbevételeinket,​ mintegy 79 millió Ft összegre terveztük, ebből a gépjármű adó bevételeink 11 millió Ft-ot tesznek ki. +**A helyi adóbevételeinket,​ mintegy 79 millió Ft** összegre terveztük, ebből a gépjármű adó bevételeink ​**11 millió Ft-ot** tesznek ki. 
  
-A honvédségi bázison, amely az Önkormányzat ipari területét képezi 2013-ban 27 bérlő van jelen. A bérleti díjból 20.500 ezer Ft bevételünk keletkezik. A bérlők egy része állandó jelleggel cserélődik,​ gazdasági helyzet eredménye képen. A bérleti díj egy része mindig késedelmesen kerül megfizetésre. Ezen felül az Önkormányzatnak más forrásból várható bevétele nem származik. ​+A honvédségi bázison, amely az Önkormányzat ipari területét képezi 2013-ban 27 bérlő van jelen. A bérleti díjból ​**20.500 ezer Ft bevételünk** keletkezik. A bérlők egy része állandó jelleggel cserélődik,​ gazdasági helyzet eredménye képen. A bérleti díj egy része mindig késedelmesen kerül megfizetésre. Ezen felül az Önkormányzatnak más forrásból várható bevétele nem származik. ​
  
-A település általános iskolájának működtetését a Képviselő-testület határozata értelmében átengedtük ​Állami ​működtetésbe. Az iskola működéséhez 1.440 ezer Ft-ot utalunk át minden hónapban. Az iskola átadása előtt az épület fűtéskorszerűsítését elvégeztük,​ költségeit pályázatból származó pénzeszközből és mintegy 15 millió Ft Önkormányzati ​saját forrásból biztosítottuk. Az újonnan felszerelt gépészet és a szigetelés bizonyára jelentős mértékű fűtésszámla megtakarítást eredményez,​ nem beszélve a külsőleg ​szemmel látható esztétikai ​megjelenést iskolánkról. Az iskoláskorúak gyermekétkeztetését 161 fő veszi igénybe, ebből 70 gyermek teljesen ingyenesen jut az étkezéshez,​ 24 fő 50 %-át fizeti a nyersanyag norma költségeinek,​ 67 fő pedig teljes nyersanyag norma szerinti költséget fizeti. ​+A település általános iskolájának működtetését a képviselő-testület határozata értelmében átengedtük ​állami ​működtetésbe. Az iskola működéséhez ​**1.440 ezer Ft-ot utalunk át** minden hónapban. Az iskola átadása előtt az épület fűtéskorszerűsítését elvégeztük,​ költségeit pályázatból származó pénzeszközből és mintegy 15 millió Ft önkormányzati ​saját forrásból biztosítottuk. Az újonnan felszerelt gépészet és a szigetelés bizonyára jelentős mértékű fűtésszámla megtakarítást eredményez,​ nem beszélve a szemmel látható esztétikai ​minőségváltozásról. Az iskoláskorúak gyermekétkeztetését ​**161 fő veszi igénybe**, ebből ​**70 gyermek** teljesen ​**ingyenesen** jut az étkezéshez, ​**24 fő 50 %-át fizeti** a nyersanyag norma költségeinek, ​**67 fő** pedig teljes nyersanyag norma szerinti költséget fizeti. ​
  
-A gyermekétkeztetés az Önkormányzatnak 19.705 ezer Ft-ba kerül évente, melyből a szülők 12 millió Ft-ot fizetnek. ​+A gyermekétkeztetés az Önkormányzatnak ​**19.705 ezer Ft-ba kerül évente**, melyből a szülők ​**12 millió Ft-ot fizetnek**
  
-Az Óvoda várható kiadásait 81.537 ezer Ft-ra terveztük. Ez a működési költség is mintegy 10 millió Ft többlet kiadást jelent az előző évihez képest. ​+Az Óvoda várható kiadásait ​**81.537 ezer Ft-ra terveztük. Ez a működési költség is mintegy 10 millió Ft többlet kiadást** jelent az előző évihez képest. ​
  
-Az Óvoda költségvetése 46.716 ezer Ft Állami támogatásból és 24.821 ezer Ft Önkormányzati támogatásból tevődik össze. ​+Az Óvoda költségvetése ​**46.716 ezer Ft** Állami támogatásból és **24.821 ezer Ft** Önkormányzati támogatásból tevődik össze. ​
  
-A gyermekétkeztetés az óvodás korúaknál 18.633 ezer Ft-ot tesz ki, melyből a szülők, mintegy 10 millió Ft-ot fizetnek be. +A gyermekétkeztetés az óvodás korúaknál ​**18.633 ezer Ft-ot tesz ki**, melyből ​**a szülők, mintegy 10 millió Ft-ot fizetnek be.** 
  
-Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház teljes kiadásai 14.694 ezer Ft, az Állami támogatás 3.887 ezer Ft, Önkormányzati saját erő 10.807 ezer Ft. A könyvtár épületének berendezéseinek felújítására és a könyvállományának kiegészítésére,​ egy részének cseréjére nem áll fedezet az Önkormányzat részéről,​ ez irányú munkálatok elvégzésére pályázat sem került kiírásra. ​+Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház teljes kiadásai ​**14.694 ezer Ft**, az Állami támogatás ​**3.887 ezer Ft**, Önkormányzati saját erő **10.807 ezer Ft**. A könyvtár épületének berendezéseinek felújítására és a könyvállományának kiegészítésére,​ egy részének cseréjére nem áll fedezet az Önkormányzat részéről,​ ez irányú munkálatok elvégzésére pályázat sem került kiírásra. ​
  
-Csecsemővédelmi Tanácsadó teljes kiadásai 5.618 ezer Ft, a TB a kiadásokhoz 3.600 ezer Ft-ot biztosít. A védőnő részére 28 ezer Ft béremelést hagyott jóvá az Állam, amit szintén Önkormányzatunknak kell előteremteni a 27 %-os járulékával együtt. (Megjegyzem,​ nem a béremelést irigylem a védőnőtől,​ hanem hiányolom az emelés összegének az Önkormányzatunkhoz történő utalását.)+Csecsemővédelmi Tanácsadó teljes kiadásai ​**5.618 ezer Ft**, a TB a kiadásokhoz ​**3.600 ezer Ft**-ot biztosít. A védőnő részére 28 ezer Ft béremelést hagyott jóvá az Állam, amit szintén Önkormányzatunknak kell előteremteni a 27 %-os járulékával együtt. (Megjegyzem,​ nem a béremelést irigylem a védőnőtől,​ hanem hiányolom az emelés összegének az Önkormányzatunkhoz történő utalását.)
  
-Az Önkormányzat hitelállománya az előző évekhez képest csökkent, köszönhető a Kormány adósságrendezési konszolidációjának,​ de még így is tetemes mennyiségű ​hitel állomány ​maradt, melynek összege 413.807 ezer Ft. Ennek lejárati ideje 2017. év lesz és a visszafizetés egy összegű. A hitel éves kamatkiadása 13 millió Ft, szintén az Önkormányzatnak kell kigazdálkodnia. A hitel felvételét az előző időszak Önkormányzata vette fel, nem számolva a visszafizetés nehézségeivel. Az Önkormányzat pénzügyi helyzetét figyelembe véve a visszafizetés időszakában sem lesz fedezet a hitel kiegyenlítésére. Az ezzel adódó problémák elkerülése végett már két alkalommal írtunk levelet a Belügyminiszterériumnak ​és egy alkalommal Pest Megye Közgyűlés elnökének,​ hogy a Kormány fontolja meg és egy második konszolidáció keretében az Önkormányzat-tok ​fennmaradó hitelállományát,​ részben, vagy teljes egészében kiegyenlítse. ​+Az Önkormányzat hitelállománya az előző évekhez képest csökkent, köszönhető a Kormány adósságrendezési konszolidációjának,​ de még így is tetemes mennyiségű ​hitelállomány ​maradt, melynek összege ​**413.807 ezer Ft**. Ennek lejárati ideje 2017. év leszés **a visszafizetés egy összegű**. A hitel éves kamatkiadása ​**13 millió Ft**, szintén az Önkormányzatnak kell kigazdálkodnia. ​**A hitel felvételét az előző időszak Önkormányzata vette fel, nem számolva a visszafizetés nehézségeivel.** Az Önkormányzat pénzügyi helyzetét figyelembe véve a visszafizetés időszakában sem lesz fedezet a hitel kiegyenlítésére. Az ebből ​adódó problémák elkerülése végett már két alkalommal írtunk levelet a Belügyminisztériumnak ​és egy alkalommal Pest Megye Közgyűlés elnökének,​ hogy a **Kormány fontolja meg** és egy második konszolidáció keretében az önkormányzatok ​fennmaradó hitelállományát,​ részben, vagy teljes egészében kiegyenlítse. ​
  
-Az Önkormányzat-tok ​időszakonként kerülnek olyan helyzetbe, hogy a részükre utalt Állami ​támogatás adott időszakban nem elegendő a bérek és járulékaik és számláik kifizetésére. ​+Az önkormányzatok ​időszakonként kerülnek olyan helyzetbe, hogy a részükre utalt állami ​támogatás adott időszakban nem elegendő a bérek és járulékaik és számláik kifizetésére. ​
  
 Önkormányzatunk is belekerült ebbe a helyzetbe, így a fizetésképtelenség elkerülése végett 10 millió Ft likvid hitelt vettünk fel, melyet 2013. december 31-ig kell vissza fizetnünk, ennek kamata 350 ezer Ft.  Önkormányzatunk is belekerült ebbe a helyzetbe, így a fizetésképtelenség elkerülése végett 10 millió Ft likvid hitelt vettünk fel, melyet 2013. december 31-ig kell vissza fizetnünk, ennek kamata 350 ezer Ft. 
  
-Önkormányzatunk ​Képviselő-testülete 2013. szeptember 11-én a 2013. év költségvetésének félévi beszámolóját 165.081 ezer Ft bevétellel,​ és 172.333 ezer Ft kiadással elfogadta. ​+**Önkormányzatunk ​képviselő-testülete 2013. szeptember 11-én a 2013. év költségvetésének félévi beszámolóját 165.081 ezer Ft bevétellel,​ és 172.333 ezer Ft kiadással elfogadta.** 
  
-Képviselő-testület pénzügyi helyzetünk némi rendezése, enyhítése céljából működő képessége megőrzését szolgáló 2013. évi kiegészítő támogatásra pályázatot nyújtott be 35 millió Ft vissza nem térítendő támogatás igénylésére. ​+képviselő-testület pénzügyi helyzetünk némi rendezése, enyhítése céljából működő képessége megőrzését szolgáló 2013. évi kiegészítő támogatásra pályázatot nyújtott be35 millió Ft vissza nem térítendő támogatás igénylésére. ​
  
-„Kertváros” Gyáli Kistérségi Többcélú Önkormányzati ​Társulás ​(Szociális,​ Gyermekjóléti,​ Családvédelmi stb.) feladatokat látta el Felsőpakony részére. A Képviselő-testület döntése értelmében a közös feladatellátást megszüntettük és 2013. szeptember 01-től önállóan látjuk el ezeket a feladatokat. Az óvodával egybeépített szolgálati lakásból alakítottuk ki a Szociális és Családvédelmi irodát. Az iroda vezetésével Kronvalter Emíliát bíztuk meg. A szolgálat egy fő családsegítő,​ egy fő főállású és egy 4 órás szociális gondozóval működik. ​+**„Kertváros” Gyáli Kistérségi Többcélú Önkormányzati ​Társulá**s ​(Szociális,​ Gyermekjóléti,​ Családvédelmi stb.) feladatokat látta el Felsőpakony részére. A képviselő-testület döntése értelmében a közös feladatellátást megszüntettük és 2013. szeptember 01-től önállóan látjuk el ezeket a feladatokat. ​**Az óvodával egybeépített szolgálati lakásból alakítottuk ki a Szociális és Családvédelmi irodát.** Az iroda vezetésével Kronvalter Emíliát bíztuk meg. A szolgálat egy fő családsegítő,​ egy fő főállású és egy 4 órás szociális gondozóval működik. ​
  
-Feladatkörükbe tartozik a kilátástalan helyzetben lévő családok és a családban élő és elhelyezett gyermekek életkörülményeinek áttekintése és lehetőség szerinti segítése. A szociális gondozók feladata a magatehetetlen,​ főleg időskorú emberek ellátása, életkörülményeinek javítása. A két szociális gondozó felváltva az elesett emberek megsegítésére éjjelnappal rendelkezésére áll. Az ellátásra szorulókat segélyhívó telefonnal láttuk el, melyen éjjelnappal a telefonokba beprogramozott számon segítséget kérhetnek és segítségre számíthatnak. ​+Feladatkörükbe tartozik a kilátástalan helyzetben lévő családok és a családban élő és elhelyezett gyermekek életkörülményeinek áttekintése és lehetőség szerinti segítése. A szociális gondozók feladata a magatehetetlen,​ főleg időskorú emberek ellátása, életkörülményeinek javítása. ​**A két szociális gondozó felváltva,** az elesett emberek megsegítésére ​**éjjel-nappal** rendelkezésére áll. Az ellátásra szorulókat segélyhívó telefonnal láttuk el, melyen éjjel-nappal a telefonokba beprogramozott számon segítséget kérhetnek és segítségre számíthatnak. ​
  
-Felsőpakony Nagyközség Önkormányzatának működése:​\\+**Felsőpakony Nagyközség Önkormányzatának működése:​**\\
 A Kormány határozata több részre osztotta Önkormányzatunk feladatellátásának kezelését. ​ A Kormány határozata több részre osztotta Önkormányzatunk feladatellátásának kezelését. ​
-Önálló bankszámlával,​ adószámmal és működési engedéllyel láttuk el intézményeinket. Különválasztásra került az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal is. \\ +Önálló bankszámlával,​ adószámmal és működési engedéllyel láttuk el intézményeinket. Különválasztásra került az **Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal** is. \\ 
-Ennek a rendszernek a beindítása rengeteg plusz feladatot hárított és hárít a mai napig is Önkormányzatunkra ​és különösen a pénzügyi osztályunkra. ​+Ennek a rendszernek a beindítása rengeteg plusz feladatot hárított és hárít a mai napig is Önkormányzatunkrakülönösen a pénzügyi osztályunkra. ​
  
-A Polgármesteri Hivatal 1 fő jegyzővel, 2 fő csoportvezetővel,​ 7 fő igazgatási és pénzügyi előadóval,​ 1 fő kézbesítő és takarítóval látja el a rábízott feladatokat és fogadja az ügyfeleket. Az Önkormányzat munkáját és irányítását a Polgármester, az Alpolgármester ​és a Képviselő-testület 5 tagja látja el. +A Polgármesteri Hivatal ​**1 fő jegyzővel, 2 fő csoportvezetővel,​ 7 fő igazgatási és pénzügyi előadóval,​ 1 fő kézbesítő és takarítóval látja el** a rábízott feladatokat és fogadja az ügyfeleket. ​**Az Önkormányzat munkáját és irányítását a polgármester, az alpolgármester ​és a képviselő-testület 5 tagja látja el.** 
  
 Az Önkormányzat gazdálkodása rendkívül szigorú feltételek mellett csak a legszükségesebb kiadások és fejlesztések végrehajtása mellett történik, de még így sem tudjuk a működésünk feltételeit szolgáló számlák kiegyenlítését időben és fizetési határidőre kiegyenlíteni. ​ Az Önkormányzat gazdálkodása rendkívül szigorú feltételek mellett csak a legszükségesebb kiadások és fejlesztések végrehajtása mellett történik, de még így sem tudjuk a működésünk feltételeit szolgáló számlák kiegyenlítését időben és fizetési határidőre kiegyenlíteni. ​
Sor 138: Sor 152:
 A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat működését a pénzügyi helyzetünk figyelembe vételével is jónak ítélem. ​ A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat működését a pénzügyi helyzetünk figyelembe vételével is jónak ítélem. ​
  
-Az Önkormányzat ​intézményei ​és közterületei ​karbantartását ​rendszerességgel ​elvégezzük. ​+**Az Önkormányzat ​intézményeinek ​és közterületeinek ​karbantartását ​rendszeresen ​elvégezzük.** 
  
-2013. június 10-én Önkormányzatunk felvette a Nagyközségi címet, így ezentúl a településünk megszólítása „Felsőpakony Nagyközség”. A cím elnyerése az Önkormányzat számára többletfinanszírozást nem jelent, de úgy gondolom, hogy a település adottságai,​ az itt lévő lakóingatlanok és környezetünk megérdemli e kiemelt cím használatát. A Nagyközséggé válást 2013. június 15-én Önökkel és meghívott vendégeinkkel méltóan megünnepeltük. ​+**2013. június 10-én Önkormányzatunk felvette a Nagyközségi címet**, így ezentúl a településünk megszólítása „Felsőpakony Nagyközség”. A cím elnyerése az Önkormányzat számára többletfinanszírozást nem jelent, de úgy gondolom, hogy a település adottságai,​ az itt lévő lakóingatlanok és környezetünk megérdemli e kiemelt cím használatát. A Nagyközséggé válást 2013. június 15-én Önökkel és meghívott vendégeinkkel méltóan megünnepeltük. ​
  
-Köszönöm a település lakóinak, az ünnepség előkészületeként környezetük szebbé tételét, és az ünnepségen történő részvételét. Különös tekintettel köszönet illeti azokat a felsőpakonyi lakókat, akik idejüket, munkájukat nem kímélve részt vettek az ünnepség lebonyolításában. Köszönet ​a vállalkozók támogatásának és a fellépőknek. ​+**Köszönöm a település lakóinak**, az ünnepség előkészületeként környezetük szebbé tételét, és az ünnepségen történő részvételét. Különös tekintettel köszönet illeti azokat a felsőpakonyi lakókat, akik idejüket, munkájukat nem kímélve részt vettek az ünnepség lebonyolításában. Köszönet a fellépőknek, és a vállalkozóknak a támogatásért
  
-Mesevár Napköziotthonos Óvoda:\\ +**Mesevár Napköziotthonos Óvoda:**\\ 
-Működése szakmai szempontok figyelembe vételével megítélésem szerint jónak mondható. Ezt bizonyítja,​ hogy az óvónők, dajkák és a kisegítő személyzet felkészültsége jó. Ez különösen lemérhető a kikerülő gyermekek fejlődési szintjén. Az előző években nem állt módunkban szükség szerint minden gyermeket felvenni az óvodába. A Kormány határozata értelmében 2014. szeptember 1-től minden 3 évet betöltő gyermeket kötelező lesz felvenni az óvodába. Megjegyzem a feltételek biztosításához szükséges pénzeszköz biztosításáról a Kormány nem rendelkezett. Igyekszünk idő előtt felkészülni a Kormány határozatának betartására,​ hiszen mi is tudjuk, hogy ez nagy segítség lesz egyes családoknak a  ​gyermekelhelyezéséhez. Kialakítottunk az óvodában, egy plusz csoportot így ezzel 6 csoport működik óvodánkban,​ és ezzel remélhetőleg eleget tudunk tenni mind a Kormány mind a Szülők igényeinek. Jelenleg az óvodánkban 138 gyermek került elhelyezésre.  +Működése szakmai szempontok figyelembe vételével megítélésem szerint jónak mondható. Ezt bizonyítja,​ hogy az óvónők, dajkák és a kisegítő személyzet felkészültsége jó. Ez különösen lemérhető a kikerülő gyermekek fejlődési szintjén. Az előző években nem állt módunkban szükség szerint minden gyermeket felvenni az óvodába. A Kormány határozata értelmében 2014. szeptember 1-től minden 3 évet betöltő gyermeket kötelező lesz felvenni az óvodába. Megjegyzem a feltételek biztosításához szükséges pénzeszköz biztosításáról a Kormány nem rendelkezett. Igyekszünk idő előtt felkészülni a Kormány határozatának betartására,​ hiszen mi is tudjuk, hogy ez nagy segítség lesz egyes családoknak a  ​gyermekelhelyezésében. Kialakítottunk az óvodában, egy plusz csoportotígy 6 csoport működik óvodánkban,​ és ezzel remélhetőleg eleget tudunk tenni mind a Kormány mind a Szülők igényeinek. ​**Jelenleg az óvodánkban 138 gyermek került elhelyezésre.**\\  
-Felszereltsége,​ épületnek állaga ​egynémely ​területen jónak, talán kielégítőnek,​ de a legtöbb esetben fejlesztésre szorulónak mondható. \\ +Felszereltsége,​ épületnek állaga ​némely ​területen jónak, talán kielégítőnek,​ de a legtöbb esetben fejlesztésre szorulónak mondható.\\ 
-Az óvoda épületének szigetelésére,​ az ablakok cseréjére és  a fűtésrendszer korszerűsítésére pályázatot nyújtottunk be, de sajnos egyetlen egy Pest megyei települést sem részesítettek kedvező elbírálásban.  +Az óvoda épületének szigetelésére,​ az ablakok cseréjére és a fűtésrendszer korszerűsítésére pályázatot nyújtottunk be, de sajnos egyetlen egy Pest megyei települést sem részesítettek kedvező elbírálásban.\\  
-Az óvoda udvarán lévő játékokat felújítottuk,​ karbantartjuk,​ az udvaron lévő ​növényzettel együtt+Az óvoda udvarán lévő játékokat felújítottuk,​ karbantartjuk,​ az udvaron lévő ​növényzet gondozzuk
  
-Csecsemővédelmi Tanácsadó:​\\ +**Csecsemővédelmi Tanácsadó:​**\\ 
-A településünkön a született gyermekek ​és ezt követően ​egészségügyi ​állapotuk ​figyelemmel kísérését dr. Somló Pál gyermekorvos és Gálné Czető Éva védőnő látja el. Ők látják el az iskola ​egészségügyi feladatokat is. +A településünkön a született gyermekek egészségügyi ​állapotának ​figyelemmel kísérését dr. Somló Pál gyermekorvos és Gálné Czető Éva védőnő látja el. Ők végzik az az iskolai ​egészségügyi feladatokat is. 
  
 A tanácsadó épületét Önkormányzatunk értékesítette,​ felújítására már nem költöttünk,​ de helyette az általános iskola Iskola úti bejáratánál található szolgálati lakásból alakítjuk ki az új minden követelménynek megfelelő és korszerű tanácsadót. A tanácsadó előtt parkolót is ki fogunk alakítani a gépkocsival érkező szülők számára. A tanácsadó rövidesen átadásra kerül. ​ A tanácsadó épületét Önkormányzatunk értékesítette,​ felújítására már nem költöttünk,​ de helyette az általános iskola Iskola úti bejáratánál található szolgálati lakásból alakítjuk ki az új minden követelménynek megfelelő és korszerű tanácsadót. A tanácsadó előtt parkolót is ki fogunk alakítani a gépkocsival érkező szülők számára. A tanácsadó rövidesen átadásra kerül. ​
  
-Házi orvosi és házi gyermekorvosi,​ fogászati feladatok ellátása:\\+**Házi orvosi és házi gyermekorvosi,​ fogászati feladatok ellátása:**
 Az orvosi rendelőn, melyben az orvosok feladataikat ellátják, egy nagyfokú felújítást kellene végrehajtani,​ de az Önkormányzatnak jelenleg nem áll rendelkezésére az anyagi forrás, és pályázat sem került kiírásra ezen munkálatok elvégzésére. ​ Az orvosi rendelőn, melyben az orvosok feladataikat ellátják, egy nagyfokú felújítást kellene végrehajtani,​ de az Önkormányzatnak jelenleg nem áll rendelkezésére az anyagi forrás, és pályázat sem került kiírásra ezen munkálatok elvégzésére. ​
  
-Önkormányzatunk az egészségügyi szolgálatot ellátókkal feladat-ellátási szerződést kötött. Minden bérlő bruttó 50 ezer Ft/hó hozzájárulást fizet az épület és az Önkormányzat tulajdonát képező berendezésekért. Az Önkormányzat vállalta, hogy a bérleményt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotba hozza, az átadást követően egyszeri alkalommal elvégzi a helységek tisztasági festését, karbantartási munkáit, majd ezt követően a bérlő köteles ezen munkálatokat elvégezni ​és beleértve 5 ezer Ft alatti karbantartási munkálatokat is.  +Önkormányzatunk az egészségügyi szolgálatot ellátókkal feladat-ellátási szerződést kötött. Minden bérlő bruttó ​**50 ezer Ft/hó** hozzájárulást fizet az épület és az Önkormányzat tulajdonát képező berendezésekért. Az Önkormányzat vállalta, hogy a bérleményt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotba hozza, az átadást követően egyszeri alkalommal elvégzi a helységek tisztasági festését, karbantartási munkáit, majd ezt követően a bérlő köteles ezen munkálatokat elvégeznibeleértve ​az** 5 ezer Ft** alatti karbantartási munkálatokat is. 
- +
-Ha az orvos helyettesítésére kerül sor, a feladatot ellátó orvosnak kötelezettsége az Önkormányzat számára írásban bejelenteni a helyettesítés idejét, időtartamát,​ és a helyettesítést végző orvos nevét. Az orvos csak olyan orvossal köthet helyettesítési szerződést,​ aki feladatellátásához szükséges végzettséget igazoló okirattal rendelkezik+
  
-Az Önkormányzat ​felügyelete alá tartozik még Felsőpakonyi Német Nemzetiségi Önkormányzatamely 4 főből áll (Szabó József elnök, Kempf-Gyüge SzilviaLisóczki Tímea ​és Leiner Attila). Működésükhöz szakmai segítséget ​jegyző drGöndör-Kökény Katalin nyújt. 2013-ban a költségvetésük 221.030 Ft, év végén ezt általában egy ugyanilyen összeggel a kormányzat ki szokta egészíteni. Költségvetésüket önállóan tervezik meg, ennek köszönhetően rendelkezésre álló pénzeszközök felett is övék a rendelkezési jog. Az idei évben a Csabai kolbászfesztiválra látogatnak el. Egy fotópályázatot írtak kiamely megjelent az AGORA c. újságban, elbírálást követően ennek díjazását költségvetésükből biztosítják+**Ha az orvos helyettesítésére kerül sor**, a feladatot ellátó orvosnak kötelezettsége az Önkormányzat ​számára írásban bejelenteni ​helyettesítés idejétidőtartamát, és a helyettesítést végző orvos nevétAz orvos csak olyan orvossal köthet helyettesítési szerződéstaki feladatellátásához szükséges végzettséget igazoló okirattal rendelkezik
  
 +**Az Önkormányzat felügyelete alá tartozik még a Felsőpakonyi Német Nemzetiségi Önkormányzat**,​ amely 4 főből áll (Szabó József elnök, Kempf-Gyüge Szilvia, Lisóczki Tímea és Leiner Attila). Működésükhöz szakmai segítséget a jegyző dr. Göndör-Kökény Katalin nyújt. 2013-ban a költségvetésük 221.030 Ft, év végén ezt általában egy ugyanilyen összeggel a kormányzat ki szokta egészíteni. Költségvetésüket önállóan tervezik meg, ennek köszönhetően rendelkezésre álló pénzeszközök felett is övék a rendelkezési jog. Az idei évben a Csabai Kolbászfesztiválra látogatnak el. Egy fotópályázatot írtak ki, amely megjelent az AGORA c. újságban, az elbírálást követően ennek díjazását költségvetésükből biztosítják. ​
  
-felsőpakony belterületén élő lakosokat érintő csapadékvíz elvezetés finanszírozását szolgáló az LTP-vel kötött szerződéseik lejártak. Az Önkormányzat részéről a szerződések felmondásra kerültek- kerülnek. Feldolgozásuk az OTP Banknál folyamatos, a feldolgozást követően a kedvezményezett részére (Magyarországi Volksbank Zrt.) átutalásra kerül a megtakarított összeg. Az átutalt megtakarítások csökkenteni fogják az Önkormányzat hitelállományát. Sajnos az előd önkormányzat által vállalt 2.390 Ft/hó/fő összeg kiegészítésének nem tett eleget, így az Állami támogatásból ez az összeg kiesik, így sokmilliós összeg pótlását kell, hogy megtegye Önkormányzatunk. ​+**Felsőpakony belterületén élő lakosokat érintő csapadékvíz elvezetés** finanszírozását szolgáló az LTP-vel kötött szerződéseik lejártak. Az Önkormányzat részéről a szerződések felmondásra kerültek-kerülnek. Feldolgozásuk az OTP Banknál folyamatos, a feldolgozást követően a kedvezményezett részére (Magyarországi Volksbank Zrt.) átutalásra kerül a megtakarított összeg. ​**Az átutalt megtakarítások csökkenteni fogják az Önkormányzat hitelállományát. Sajnos az előd önkormányzat által vállalt 2.390 Ft/hó/fő összeg kiegészítésének nem tett eleget, így az Állami támogatásból ez az összeg kiesik, így sokmilliós összeg pótlását kell, hogy megtegye Önkormányzatunk.** 
  
-A település víz és csatornaellátottsága:​\\ +**A település víz és csatornaellátottsága:​** 
-Településünkön a víz és csatornaszolgáltatást a KÖVÜZ Kft. végezte, az érintett cégnél Önkormányzatunk vizsgálatot folytatott, melynek ​eredménye képen sokmillió ​forint összegű hiány mutatkozott a Kft-nél, ezért a rendőrségen feljelentést tettünk, a vizsgálat folyamatban van. A KÖVÜZ Kft. élére új ügyvezetőt választottunk Czinege István személyében,​ aki idejét és energiáját nem kímélve rendbe hozta a lerobbant hálózati rendszert, és anyagilag is helyreállította a Kft-t. +Településünkön a víz és csatornaszolgáltatást a KÖVÜZ Kft. végezte, az érintett cégnél Önkormányzatunk vizsgálatot folytatott, melynek ​eredményeképpen sok millió ​forint összegű hiány mutatkozott a kft-nél, ezért a rendőrségen feljelentést tettünk, a vizsgálat folyamatban van. A KÖVÜZ Kft. élére új ügyvezetőt választottunk Czinege István személyében,​ aki idejét és energiáját nem kímélve rendbe hozta a lerobbant hálózati rendszert, és anyagilag is helyreállította a kft-t. 
  
-A Kormány döntésének értelmében új Vizi közmű üzemeltető rendszert kellett létrehozni meghatározott feltételekkel. Így ennek eredményeképpen 57 település egyesülve a DAKÖV Kft. Dabasi ​igazgatóságához csatlakozva üzemelteti a településünkön lévő víz- és csatornahálózatot. Az alakuló ülésen megállapodtunk abban, hogy minden település önállóan, ​ugyan úgy, ahogy eddig végzi tevékenységét vezetés és személyi állomány tekintetében. ​+A Kormány döntésének értelmében új vízi közmű üzemeltető rendszert kellett létrehozni meghatározott feltételekkel. Így ennek eredményeképpen ​**57 település egyesülvea DAKÖV Kft.** dabasi ​igazgatóságához csatlakozva üzemelteti a településünkön lévő víz- és csatornahálózatot. Az alakuló ülésen megállapodtunk abban, hogy minden település önállóan, ​ugyanúgy ​ahogy eddigvégzi tevékenységét vezetés és személyi állomány tekintetében. ​
  
-A feladatellátás nem mindig ​ugyan úgy történik, ahogyan azt a település lakói megszokták és erről Önkormányzatunkat sem értesíti a szolgáltató. A társaság rendkívüli közgyűlésénmajd választ várunk az üzemeltetés és a számlázás tekintetében történtekről. A változó jogszabályokat természetesen az új szolgáltató sem hagyhatja figyelmen kívül, pld. locsolási kedvezmény megszüntetése. ​+A feladatellátás nem mindig ​ugyanúgy ​történik, ahogyan azt a település lakói megszoktákés erről Önkormányzatunkat sem értesíti a szolgáltató. A társaság rendkívüli közgyűlésén majd választ várunk az üzemeltetés és a számlázás tekintetében történtekről. A változó jogszabályokat természetesen az új szolgáltató sem hagyhatja figyelmen kívül, pld. locsolási kedvezmény megszüntetése. ​
  
-A háztartási hulladék elszállítása:​\\ +**A háztartási hulladék elszállítása:​**\\ 
-A Kormány által hozott törvény szabályozza a településünkön keletkezett szilárd és szelektív hulladék gyűjtését,​ szállítását és kezelését. 2014. január 1-től közszolgáltató,​ csak olyan gazdálkodó szervezet lehet, amely az Állam, vagy települési önkormányzat,​ vagy önkormányzati társulás többségi tulajdonában van, és nonprofit jelleggel működik. ​+A Kormány által hozott törvény szabályozza a településünkön keletkezett szilárd és szelektív hulladék gyűjtését,​ szállítását és kezelését. 2014. január 1-től közszolgáltató,​ csak olyan gazdálkodó szervezet lehet, amely az állam, vagy települési önkormányzat,​ vagy önkormányzati társulás többségi tulajdonában van, és nonprofit jelleggel működik. ​
  
 A szolgáltatónak rendelkeznie kell hulladékgazdálkodási engedéllyel-,​ hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel-,​ OHÜ minősítő okiratával. A szolgáltatónak rendelkeznie kell hulladékgazdálkodási engedéllyel-,​ hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel-,​ OHÜ minősítő okiratával.
  
-2013. december 31-ig az A.S.A. Magyarország Kft. elszállítja a településünkről a hulladékot,​ de Önkormányzatunknak az Önök által befizetett díjon felül 527 ezer Ft-ot kell fizetnie havonta. ​+**2013. december 31-ig** az A.S.A. Magyarország Kft. elszállítja a településünkről a hulladékot,​ de Önkormányzatunknak az Önök által befizetett díjon felül ​**527 ezer Ft-ot kell fizetnie havonta.** 
  
-Felsőpakony Nagyközség Önkormányzata tárgyalásokat folytatott több szolgáltatóval és Önkormányzattal. Részt vettünk több társulási alakuló ülésen, egy részén csak megbeszélés szinten került sor a szolgáltatás elvégzéséről,​ de Délegyháza Önkormányzata erőfeszítéseket tett önkormányzati társulás létrehozására több önkormányzat részvételével,​ beleértve Felsőpakony Önkormányzatát is. A társulást a Képviselő-testület jóváhagyta,​ de igazi előrelépés csak a társulás létrehozásában történt. Az a KEOP pályázat, amely biztosítaná a szolgáltatáshoz szükséges berendezések egy részét bizonytalan. Nem látjuk, hogy a létrehozott társulás és a bevont külső vállalkozás kellő mértékben biztosítani tudná a pénzügyi fedezetet. A Képviselő-testületnek javasolni fogom, hogy vonjuk vissza a társulásba történő csatlakozás elvi hozzájárulási határozatunkat. Írjunk ki közbeszerzési eljárást a háztartási szilárd hulladék, valamint a szelektív hulladék gyűjtésére,​ szállítására. Megjegyzem, hogy mindkét esetben az Önkormányzatunknak ​sokmillió ​Ft-ba fog kerülni a hulladékkezelés a következő években.  ​+Felsőpakony Nagyközség Önkormányzata tárgyalásokat folytatott több szolgáltatóval és Önkormányzattal. Részt vettünk több társulási alakuló ülésen, egy részén csak megbeszélés szinten került sor a szolgáltatás elvégzéséről,​ de **Délegyháza Önkormányzata** erőfeszítéseket tett önkormányzati társulás létrehozásáratöbb önkormányzat részvételével,​ beleértve ​**Felsőpakony Önkormányzatát** is. A társulást a képviselő-testület jóváhagyta,​ de igazi előrelépés csak a társulás létrehozásában történt. Az a KEOP pályázat, amely biztosítaná a szolgáltatáshoz szükséges berendezések egy részétbizonytalan. Nem látjuk, hogy a létrehozott társulás és a bevont külső vállalkozás kellő mértékben biztosítani tudná a pénzügyi fedezetet. A képviselő-testületnek javasolni fogom, hogy vonjuk vissza a társulásba történő csatlakozás elvi hozzájárulási határozatunkat. Írjunk ki közbeszerzési eljárást a háztartási szilárd hulladék, valamint a szelektív hulladék gyűjtésére,​ szállítására. Megjegyzem, hogy mindkét esetben az Önkormányzatunknak ​sok millió ​Ft-ba fog kerülni a hulladékkezelés a következő években.  ​
  
-Zöldhulladék ​kezelése:​\\ +**Zöld hulladék ​kezelése:**\\ 
-Településünkön ​keletkezett zöld hulladékot a Képviselő-testület által kijelölt és bekerített területre lehetett szállítani. A gyűjtő területre meghatározott időpontban,​ meghatározott zöld hulladékot lehetett beszállítani,​ melyet a kijelölt időpontban ott tartózkodó személy vette át. +A településünkön ​keletkezett zöld hulladékot a képviselő-testület által kijelölt és bekerített területre lehetett szállítani. A gyűjtő területre meghatározott időpontban,​ meghatározott zöld hulladékot lehetett beszállítani,​ melyet a kijelölt időpontban ott tartózkodó személy vette át. 
  
-Ez az általunk kijelölt szolgáltatás nem működött. A kijelölt időpontban alig-alig szállítottak,​ de a nyitvatartási időn túl a kerítésen kívül napmint nap lerakásra került a zöld és egyéb hulladék (sitt, rossz bútor, hűtőszekrény,​ stb.). A kijelölt helyen már kezdett kialakulni egy kisebb szeméttelep,​ ezért ezt, mint a település polgármestere megszüntettem,​ a területről ​elszállítattam ​a zöld és egyéb hulladékot,​ így ezen túl erre a területre zöld és más egyéb hulladékot lerakni tilos. A lakosság részéről keletkezett zöld hulladékot véleményem szerint valamilyen módon kezelnünk kellene, mert egyébként a leleményes lakók a keletkezett zöld hulladékaikat különböző helyeken fogják elhelyezni. A Képviselő-testületnek javaslom, hogy a honvédségi bázis területén jelöljünk ki egy komposztáló területet, amelyre a zöld hulladékot meghatározott méretűre vágott fagallyakat felsőpakonyi lakos saját költségén kiszállíthatja. Aki nem tudja kiszállítani,​ annak térítési díj ellenében, meghatározott időszakonként elszállítjuk. Az erre vonatkozó szabályzatunkat a testület jóváhagyását követően kidolgozzuk. ​+Ez az általunk kijelölt szolgáltatás nem működött. A kijelölt időpontban alig-alig szállítottak,​ de a nyitvatartási időn túl a kerítésen kívül nap mint nap lerakásra került a zöld és egyéb hulladék (sitt, rossz bútor, hűtőszekrény,​ stb.). A kijelölt helyen már kezdett kialakulni egy kisebb szeméttelep,​ ezért ezt, mint a település polgármestere megszüntettem,​ a területről ​elszállíttattam ​a zöld és egyéb hulladékot,​ így ezen túl erre a területre zöld és más egyéb hulladékot lerakni tilos. A lakosság részéről keletkezett zöld hulladékot véleményem szerint valamilyen módon kezelnünk kellene, mert egyébként a leleményes lakók a keletkezett zöld hulladékaikat különböző helyeken fogják elhelyezni. A képviselő-testületnek javaslom, hogy a honvédségi bázis területén jelöljünk ki egy komposztáló területet, amelyre a zöld hulladékot meghatározott méretűre vágott fagallyakat felsőpakonyi lakos saját költségén kiszállíthatja. Aki nem tudja kiszállítani,​ annak térítési díj ellenében, meghatározott időszakonként elszállítjuk. ​**Az erre vonatkozó szabályzatunkat a testület jóváhagyását követően kidolgozzuk.** 
  
-Betervezett ​Önkormányzati ​feladatok:​\\ +**Betervezett ​önkormányzati ​feladatok:**\\ 
-A betervezett ​Önkormányzati ​feladatokat szükség szerint végrehajtjuk,​ egy részét csak az anyagi forrás rendelkezésre állásakor. \\ +A betervezett ​önkormányzati ​feladatokat szükség szerint végrehajtjuk,​ egy részét csak az anyagi forrás rendelkezésre állásakor. \\ 
-közterületeinket ​folyamatosan rendben tartjuk, \\ +- **közterületeink**et ​folyamatosan rendben tartjuk, \\ 
-vasút állomás ​területén még 3 db nyárfát kivágunk, az ott lakók allergiás megbetegedésének elkerülése végett. A kivágott fák helyett új fákat ültetünk. \\ +**vasútállomás** ​területén még 3 db nyárfát kivágunk, az ott lakók allergiás megbetegedésének elkerülése végett. A kivágott fák helyett új fákat ültetünk. \\ 
-az orvosi rendelő előtt kevés az a hely, ami rendelkezésre áll a gépjárművek parkolásához,​ ezért a belső ​udvart ​fogjuk kialakítani ​a biztonságos parkolás igénybevételére. \\ +az **orvosi rendelő** előtt kevés az a hely, ami rendelkezésre áll a gépjárművek parkolásához,​ ezért ​a biztonságos parkolás érdekében,​ a parkolót ​a belső ​udvarban ​fogjuk kialakítani. \\ 
-a Vasút utcai lakótelepen a Márai Sándor és a Balassi Bálint utca járhatóvá tételét megkezdtük.\\ +**Vasút utcai lakótelepen** a Márai Sándor és a Balassi Bálint utca járhatóvá tételét megkezdtük.\\ 
-a Vasút utcai lakópark csatornarendszerének biztonságos üzemeltetésére az új üzemeltetővel (DAKÖV Kft.) szerződést kötöttünk,​ melynek keretében kialakításra került egy átemelő szivattyú, amely a lakosok ​biztonságos ​szolgáltatását ​és az üzemeltetés tekintetében megtakarítást eredményez. Még az átemelő üzemeltetéséhez szükséges elektromos áram kiépítését kell biztosítanunk,​ a kivitelezéshez ​500 ezer Ft-ba fog kerülni, jelenleg ez az összeg nem áll rendelkezésünkre. \\ +**Vasút utcai lakópark csatornarendszerének** biztonságos üzemeltetésére az új üzemeltetővel (DAKÖV Kft.) szerződést kötöttünk,​ melynek keretében kialakításra került egy átemelő szivattyú, amely biztosítja ​biztonságos ​szolgáltatást, ​és az üzemeltetés tekintetében megtakarítást eredményez. Még az átemelő üzemeltetéséhez szükséges elektromos áram kiépítését kell biztosítanunk, ​**kivitelezés ​500 ezer Ft-ba fog kerülni,** jelenleg ez az összeg ​**nem áll rendelkezésünkre.**\\  
-a település áramellátását szolgáló vezetékek alá a lakók olyan növényzetet,​ fákat ültettek, amelyek a vezetéket teljes egészében behálózzák,​ túlterjeszkednek azon. Szeles, viharos időben a csupasz vezetékeket a lombkorona ingadozása összeérinti,​ ezért az áramellátás ezen a helyen megszűnik. Mivel a lakosok nem gondoskodnak ezen fák gallyazásáról és nem veszik figyelembe az ide vonatkozó jogszabályokat,​ hogy milyen magasságig terjeszkedő és milyen típusú növényzetet lehet a vezeték alá ültetni, ezért Önkormányzatunk kénytelen lesz a gallyazást elvégezni, amely szintén jelentős költségeket eredményez Önkormányzatunknak. A gallyazást rövidesen megkezdjük. A gallyazás előtt az ELMŰ-vel kell egyeztetnünk,​ hogy azon a szakaszon kikapcsolásra kerüljön az áramszolgáltatás,​ mert e nélkül áramütést szenvedhetnek a munkát végző emberek. Az áramszolgáltatás ki- és bekapcsolása is jelentős összegbe fog kerülni.\\ +**település áramellátását szolgáló vezetékek** alá a lakók olyan növényzetet,​ fákat ültettek, amelyek a vezetéket teljes egészében behálózzák,​ túlterjeszkednek azon. Szeles, viharos időben a csupasz vezetékeket a lombkorona ingadozása összeérinti,​ ezért az áramellátás ezen a helyen megszűnik. Mivel a lakosok nem gondoskodnak ezen fák gallyazásárólés nem veszik figyelembe az ide vonatkozó jogszabályokat,​ hogy milyen magasságig terjeszkedő és milyen típusú növényzetet lehet a vezeték alá ültetni, ezért Önkormányzatunk kénytelen lesz a gallyazást elvégezni, amely szintén ​**jelentős költségeket** eredményez Önkormányzatunknak. A gallyazást rövidesen megkezdjük. A gallyazás előtt az ELMŰ-vel kell egyeztetnünk,​ hogy azon a szakaszon kikapcsolásra kerüljön az áramszolgáltatás,​ mert e nélkül áramütést szenvedhetnek a munkát végző emberek. Az áramszolgáltatás ki- és bekapcsolása is jelentős összegbe fog kerülni. 
-ahhoz, hogy nagyobb rálátása legyen ​az Önkormányzatnak ​intézmény rendszereinek működésére vonatkozóan írásos felmérést fogunk végezni a lakosság körében. \\ +- **ahhoz, hogy az Önkormányzatnak ​nagyobb rálátása legyen,** intézmény rendszereinek működésére vonatkozóan írásos felmérést fogunk végezni a lakosság körében. \\ 
-A felmérést a következő képen folytatjuk le. Megbíztam az Alpolgármester ​urat, hogy intézményeink működésére egy kérdőívet készítsen,​ amelyet kézbesíteni fogunk minden egyes lakó részére. A kiküldött kérdőíven kifejtheti véleményét névtelenül,​ vagy névvel. A kérdőíveket a visszaérkezésüket követően kiértékeljük,​ és megtesszük a szükséges intézkedéseket. Erre a felmérésre azért van szükség, mert nyilvánosan nem mindenki meri felvállalni véleményét,​ kritikáját és ennek tekintetében ​az Önkormányzati ​vezetőkhöz nem minden esetben jut el, vagy csak hallomásból tudunk egyes problémákról. \\ +A felmérést a következő képen folytatjuk le. Megbíztam az alpolgármester ​urat, hogy intézményeink működésére egy kérdőívet készítsen,​ amelyet kézbesíteni fogunk minden egyes lakó részére. A kiküldött kérdőíven kifejtheti véleményét névtelenül,​ vagy névvel. A kérdőíveket a visszaérkezésüket követően kiértékeljük,​ és megtesszük a szükséges intézkedéseket. Erre a felmérésre azért van szükség, mert nyilvánosan nem mindenki meri felvállalni véleményét,​ kritikájátés ez  ​az önkormányzati ​vezetőkhöz nem minden esetben jut el, vagy csak hallomásból tudunk egyes problémákról. \\ 
-gyermekeink üdültetését 15 önkormányzat üzemeltetiDabas és Környéke Alapítványon keresztül. Az üdülés helyszíne önkormányzatok tulajdonát képező ​Révfülöpi ​üdülőtábor. Az alapítványt az önkormányzatok lakosságarányosan támogatják,​ és a befizetéseikből gondoskodunk a tábor felújításáról,​ karbantartásáról és új épületek, felépítmények létrehozásáról. A jelenlegi gazdasági helyzetben a beruházásokat felfüggesztettük,​ csak a szükséges karbantartásokat végezzük el, de ez nem akadályozza meg gyermekeink üdültetését. 2013-ban is 166 ezer Ft hozzájárulást fizettünk a tábor fenntartásához,​ továbbá 2 fő pedagógus bérét is Önkormányzatunk fizette, akik felügyelték a felsőpakonyi gyermekek táborozását. Megjegyzem, hogy 2002-ig az Önkormányzat a szülők befizetéséhez is hozzájárult és rászorultsági alapon egy-egy gyermeket is ingyenesen üdültettünk. Költségvetésünk ezek a kedvezményeket már nem teszi lehetővé. \\ +- **gyermekeink üdültetését 15 önkormányzat üzemelteti ​Dabas és Környéke Alapítványon** keresztül. Az üdülés helyszíne önkormányzatok tulajdonát képező ​révfülöpi ​üdülőtábor. Az alapítványt az önkormányzatok lakosságarányosan támogatják,​ és a befizetéseikből gondoskodunk a tábor felújításáról,​ karbantartásáról és új épületek, felépítmények létrehozásáról. A jelenlegi gazdasági helyzetben a beruházásokat felfüggesztettük,​ csak a szükséges karbantartásokat végezzük el, **de ez nem akadályozza meg gyermekeink üdültetését. 2013-ban is 166 ezer Ft hozzájárulást fizettünk a tábor fenntartásához,​ továbbá 2 fő pedagógus bérét** is Önkormányzatunk fizette, akik felügyelték a felsőpakonyi gyermekek táborozását. ​**Megjegyzem, hogy 2002-ig** az Önkormányzat a szülők befizetéséhez is hozzájárult és rászorultsági alapon egy-egy gyermeket is ingyenesen üdültettünk. Költségvetésünk ezek a kedvezményeket már nem teszi lehetővé. \\ 
-intézményeink akadálymentesítése. Az Önkormányzat által működtetett intézményeket akadály mentesíteni kellene, hogy a kerekesszékkel közlekedők is be tudjanak jutni az épületekbe. Az akadálymentesítést a pénzügyi rendszerünkben keletkezett és esetleg e célra felhasználható összeg rendelkezésre állásakor fokozatosan elvégezzük.\\ +- **intézményeink akadálymentesítése.** Az Önkormányzat által működtetett intézményeket akadály mentesíteni kellene, hogy a kerekesszékkel közlekedők is be tudjanak jutni az épületekbe. Az akadálymentesítést a pénzügyi rendszerünkben keletkezett és esetleg e célra felhasználható összeg rendelkezésre állásakor fokozatosan elvégezzük.\\ 
-ha a költségvetésünk továbbra is csökkenő tendenciát mutat az utcák közvilágításán a Képviselő-testületi határozat értelmében csak minden második oszlopon fogjuk biztosítani az éjszakai fényt. Más módon is lehetne csökkenteni a közvilágítás díját, de az a berendezés is több millió forintba kerülne, amire szintén nincs forrás fedezetünk. \\ +- **ha a költségvetésünk továbbra is csökkenő tendenciát mutat** az utcák közvilágításán a képviselő-testületi határozat értelmében csak minden második oszlopon fogjuk biztosítani az éjszakai fényt. Más módon is lehetne csökkenteni a közvilágítás díját, de az a berendezés is több millió forintba kerülne, amire szintén nincs forrás fedezetünk. \\ 
-a 2010-es választást követően szembesültem azzal, hogy az Elektromos Művek 10 millió Ft villanyszámlát követel a honvédségi bázis használatából kifolyólag Önkormányzatunktól. ​ A per azóta is folyik, a Bíróság ​fogja eldönteni az ügy kimenetelét. Ez az áldatlan állapot az előző vezetésnek köszönhető,​ a pontatlan nyilvántartások ​eredménye képen. \\ +- **a 2010-es választást követően szembesültem azzal, hogy az Elektromos Művek 10 millió Ft villanyszámlát követel** a honvédségi bázis használatából kifolyólag Önkormányzatunktól. ​ A per azóta is folyik, a bíróság ​fogja eldönteni az ügy kimenetelét. Ez az áldatlan állapot az előző vezetésnek köszönhető,​ a pontatlan nyilvántartások ​eredményeképpen.\\  
-a Vizi közműveink üzemeltetés során keletkezett hátralékok:​ A KÖVÜZ Kft.-nek üzemeltetése során a lakók pontatlan befizetése miatt tetemes mennyiségű hátraléka keletkezett. A hátralékok rendezésére fizető felszólítást küldtünk a lakók részére. ​ Részletfizetés biztosításával is kiegyenlíthetik tartozásukat. Az a fogyasztó, aki hátralékát nem rendezi a felszólítás ellenére, végrehajtást kezdeményezünk a hátralék behajtására. \\ +- **a Vizi közműveink üzemeltetés során keletkezett hátralékok:​** A KÖVÜZ Kft.-nek üzemeltetése során a lakók pontatlan befizetése miatt tetemes mennyiségű hátraléka keletkezett. A hátralékok rendezésére fizető felszólítást küldtünk a lakók részére. ​ Részletfizetés biztosításával is kiegyenlíthetik tartozásukat. Az a fogyasztó, aki hátralékát nem rendezi a felszólítás ellenére, végrehajtást kezdeményezünk a hátralék behajtására. \\ 
-településünkön ​Gyál városával közösen mezőőröket foglalkoztattunk,​ költségvetési hiányunk miatt a mezőőrök foglalkoztatását megszüntettük,​ így a költségvetésünkben 5,5 millió Ft megtakarítást tudtunk realizálni.  +- Településünkön ​Gyál városával közösen ​**mezőőröket foglalkoztattunk**, költségvetési hiányunk miatt a mezőőrök foglalkoztatását megszüntettük,​ így a költségvetésünkben 5,5 millió Ft megtakarítást tudtunk realizálni. ​\\ 
-kommunális adó. A Képviselő-testület sok vívódás árán, de kényszerűségből bevezette településünkön a kommunális adót, melynek mértéke évi 12 ezer Ft, ez két részletben fizetendő. A kommunális adóból várhatóan 10 millió Ft realizálódik,​ a törvények adta lehetőség szerinti kedvezmények miatt mintegy 5 millió Ft nem folyik be ebből az adónemből Önkormányzatunkhoz. \\ +- **kommunális adó**. A képviselő-testület sok vívódás árán, de kényszerűségből bevezette településünkön a kommunális adót, melynek mértéke évi 12 ezer Ft, ez két részletben fizetendő. A kommunális adóból várhatóan 10 millió Ft realizálódik,​ a törvények adta lehetőség szerinti kedvezmények miatt mintegy 5 millió Ft nem folyik be ebből az adónemből Önkormányzatunkhoz. \\ 
-A kommunális adóból ​befojt ​bevételt, hogy mire fordítsuk nem nagyon kell tervezni, hiszen az intézményrendszerünk fenntartása teljes egészében felemészti. \\ +**A kommunális adóból ​befolyt ​bevételt, hogy mire fordítsuk** nem nagyon kell tervezni, hiszen az intézményrendszerünk fenntartása teljes egészében felemészti. \\ 
-A volt honvédségi bázis, mint Önkormányzati tulajdon értékesítése. A Képviselő-testületnek javaslom, hogy a honvédségi bázist felosztva értékesítsük. Több kísérlet volt már a 36 h-os terület értékesítésére egyben, de ez nem vezetett eredményre. A helyi építési szabályzatunk lehetővé teszi, hogy legkisebb 5000 m2 területtől a több hektáros területig felosztásra kerüljön. Az értékesítés árát a környéken kialakult ipari területekhez mérten kell figyelembe venni, a közműellátottságát is beleértve. \\ +- **A volt honvédségi bázis, mint Önkormányzati tulajdon értékesítése.** A Képviselő-testületnek javaslom, hogy a honvédségi bázist felosztva értékesítsük. Több kísérlet volt már a 36 hektáros ​terület értékesítésére egyben, de ez nem vezetett eredményre. A helyi építési szabályzatunk lehetővé teszi, hogy legkisebb 5000 m2 területtől a több hektáros területig felosztásra kerüljön. Az értékesítés árát a környéken kialakult ipari területekhez mérten kell figyelembe venni, a közműellátottságát is beleértve. \\ 
-idősek világnapja. Felsőpakony Nagyközség is szem előtt tartja az idős (szép korú) embereket és minden évben a Vöröskereszt szervezésében az idősek világnapja keretében köszönti őket. A rendezvény lebonyolításához Önkormányzatunk anyagilag is hozzájárul. Ezúton is megköszönöm a Vöröskereszt vezetőségének és azok segítőinek,​ akik a rendezvény megszervezésében,​ lebonyolításában részt vettek. \\ +- **idősek világnapja**. Felsőpakony Nagyközség is szem előtt tartja az idős (szép korú) embereket és minden évben a Vöröskereszt szervezésében az idősek világnapja keretében köszönti őket. A rendezvény lebonyolításához Önkormányzatunk anyagilag is hozzájárul. ​**Ezúton is megköszönöm** a Vöröskereszt vezetőségének és azok segítőinek,​ akik a rendezvény megszervezésében,​ lebonyolításában részt vettek. \\ 
-Nyugdíjas ​klub. Településünkön hosszú évtizedek óta működik a Nyugdíjas klub. Minden héten rendszeresen találkoznak,​ megszervezik,​ hogy a mindennapi életüket kirándulásokkal,​ színházlátogatással,​ versenyekkel és egyéb elfoglaltsággal hogyan tegyék színesebbé. Az Önkormányzat az utóbbi években nem támogatja anyagilag a klub működését költségvetésünk ezt sem teszi lehetővé. Azonban a heti egyszeri találkozásukhoz a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház nagytermét rendelkezésükre bocsátja, évzáró ünnepségükhöz pedig a tornatermet biztosítjuk évtizedek óta. Köszönetet mondok a klub vezetőinek,​ segítőinek,​ hogy ezt a szép hagyományt töretlenül idejüket nem kímélve fenntartják. \\ +- **nyugdíjas ​klub**. Településünkön hosszú évtizedek óta működik a Nyugdíjas klub. Minden héten rendszeresen találkoznak,​ megszervezik,​ hogy a mindennapi életüket kirándulásokkal,​ színházlátogatással,​ versenyekkel és egyéb elfoglaltsággal hogyan tegyék színesebbé. Az Önkormányzat az utóbbi években nem támogatja anyagilag a klub működésétköltségvetésünk ezt sem teszi lehetővé. Azonban a heti egyszeri találkozásukhoz a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház nagytermét rendelkezésükre bocsátja, évzáró ünnepségükhöz pedig a tornatermet biztosítjuk évtizedek óta. Köszönetet mondok a klub vezetőinek,​ segítőinek,​ hogy ezt a szép hagyományt töretlenülidejüket nem kímélve fenntartják. \\ 
-településünk közbiztonsága. Településünkön a közbiztonság jónak mondható. Elvétve azért adódik, mint máshol is szabálytalanság,​ betöréses lopás, stb., de ez nem jellemző. Településünkön a közrendre egy fő körzeti megbízott Bodzán Lajos törzs zászlós úr vigyáz. Társadalmi munkában, szabadidejüket nem kímélve végzik tevékenységüket folyamatosan a település polgárőrei vezetőjük Dobos Sándor. Mindannyiunk nevében megköszönöm ​tevékenységüket ​a jó közbiztonság megteremtése érdekében. Különös köszönet illeti Gyál Város Rendőrörs ​Parancsnokát, Danó Zoltán alezredes urat, hogy a gyáli rendőrállományból ​még rendszeresen vezénylés alapján ​rendőreivel közbiztonsági ellenőrzéseket hajtanak végre községünkben. \\ +- **településünk közbiztonsága**. Településünkön a közbiztonság jónak mondható. Elvétve azért adódik, mint máshol is szabálytalanság,​ betöréses lopás, stb., de ez nem jellemző. Településünkön a közrendre egy fő körzeti megbízott, **Bodzán Lajos** törzs zászlós úr vigyáz. Társadalmi munkában, szabadidejüket nem kímélve végzik tevékenységüket folyamatosan a település polgárőreivezetőjük ​**Dobos Sándor**. Mindannyiunk nevében megköszönöm a jó közbiztonság megteremtése érdekében ​végzett tevékenységüket. Különös köszönet illeti Gyál Város Rendőrörs ​**parancsnokát, Danó Zoltán alezredes urat**, hogy a gyáli rendőrállományból ​ ​kivezényelt  ​rendőreivel ​rendszeres ​közbiztonsági ellenőrzéseket hajtanak végre községünkben. \\ 
-AGORA. Önkormányzatunknak havonta megjelenő lapja az AGORA elnevezésű újság, amelyet új megjelenési formában vehetnek kézbe a település lakói. Az újságban ​ az Önkormányzat információit,​ intézkedéseit,​ tájékoztatóját,​ valamint a lakosság részéről érkezett észrevételeket teszik közzé. Az helyi lapban még helyt adunk intézményrendszerünk,​ civil kezdeményezés,​ egyházi hírek közlésének. Egyszóval a lap ad tájékoztatást a településen történtekről. Önkormányzatunk nevében megköszönöm a lap szerkesztőinek és a cikk íróinak ​munkáját. \\ +- **AGORA**. Önkormányzatunknak havonta megjelenő lapja az AGORA elnevezésű újság, amelyet új megjelenési formában vehetnek kézbe a település lakói. Az újságban az Önkormányzat információit,​ intézkedéseit,​ tájékoztatóját,​ valamint a lakosság részéről érkezett észrevételeket teszik közzé. Az helyi lapban még helyt adunk intézményrendszerünk,​ civil kezdeményezés,​ egyházi hírek közlésének. Egyszóval a lap ad tájékoztatást a településen történtekről. Önkormányzatunk nevében megköszönöm a lap szerkesztőinek és cikkíróinak ​a munkáját. \\ 
-Sport Egyesület. Településünkön úgy, mint más településen is továbbá vehetjük úgy is, hogy a futball a leg népszerűbb sport. Nagy János és Czeczidlovszky Gábor képviselő urak vezetésével működik ​Sport Egyesületünk. Hét éves kortól rendszeres sportolási lehetőséget biztosítunk 60 gyermeknek a felnőtt korú sportolókon felül. ​ Önkormányzatunk a sportlétesítmény elektromos áramdíját fizeti, több támogatást jelenleg nem áll módunkba részükre biztosítani. Kiadásaikat szponzorok támogatásából fedezik. A sportolók és a település lakói nevében is megköszönöm támogatóinknak e szép kezdeményezést. ​+- **sportegyesület**. Településünkön úgy, mint más településen is továbbá vehetjük úgy is, hogy a futball a legnépszerűbb sport. Nagy János és Czeczidlovszky Gábor képviselő urak vezetésével működik ​sportegyesületünk. Hét éves kortól rendszeres sportolási lehetőséget biztosítunk 60 gyermeknek a felnőtt korú sportolókon felül. ​ Önkormányzatunk a sportlétesítmény elektromos áramdíját fizeti, több támogatást jelenleg nem áll módunkba részükre biztosítani. Kiadásaikat szponzorok támogatásából fedezik. A sportolók és a település lakói nevében is megköszönöm támogatóinknak e szép kezdeményezést. ​
  
-Tisztelt Képviselő-testület remélem, hogy a beszámolóm felelevenítette a 2013. évben tett intézkedéseinket és tartalmazza az új átgondolásra ható gondolatokat,​ amely az itt élő emberek életvitelét és a Képviselő-testület ​határozathozatalát ​elősegíti. ​+Tisztelt Képviselő-testület remélem, hogy a beszámolóm felelevenítette a 2013. évben tett intézkedéseinket és tartalmazza az új átgondolásra ható gondolatokat,​ amely az itt élő emberek életvitelét és a képviselő-testület ​határozat hozatalát ​elősegíti. ​
  
 Felsőpakony,​ 2013. október 05. Felsőpakony,​ 2013. október 05.
  
-Köszönettel:​\\ +//Köszönettel:​\\ 
-Sztancs János polgármester+Sztancs János polgármester//
  
 ---- ----
Sor 335: Sor 348:
 **Tisztelt Olvasó!** **Tisztelt Olvasó!**
  
-2013. 09.27.-én Felsőpakony Nagyközség Önkormányzata és a Vöröskereszt helyi szervezete az Idősek Világnapján ​köszöntötte a Szépkorúakat.+2013. 09.27.-én Felsőpakony Nagyközség Önkormányzata és a Vöröskereszt helyi szervezete az idősek világnapján ​köszöntötte a szépkorúakat.
 Nagyon örültem, hogy sokan el tudtak jönni. A sorokat végignézve sok-sok ismerős arcot láttam. Nagyon örültem, hogy sokan el tudtak jönni. A sorokat végignézve sok-sok ismerős arcot láttam.
  
Sor 346: Sor 359:
 Ezután Nagy Sándorné vezetésével a nyugdíjas klub énekkara, dalaikat csokorba szedve adták elő örömünkre. Lovász Zsigmondné versét hallgathattuk a nyugdíjas életről, ami elég igaznak tűnt. ​ Ezután Nagy Sándorné vezetésével a nyugdíjas klub énekkara, dalaikat csokorba szedve adták elő örömünkre. Lovász Zsigmondné versét hallgathattuk a nyugdíjas életről, ami elég igaznak tűnt. ​
  
-Utána Ceglédi Krisztina és Csepcsényi Zsolt vezetésével a Hip-Hop tánciskola ügyes táncosait nézhettüknagy irigykedve! Igazán ügyesek!+Utána Ceglédi Krisztina és Csepcsényi Zsolt vezetésével a Hip-Hop tánciskola ügyes táncosait nézhettük nagy irigykedve! Igazán ügyesek!
 Köszönjük mindenkinek a műsort, és az iskolának, hogy helyet biztosítottak számunkra. Továbbá Nagy Tündének és a lányoknak a segítségét,​ akik sok munkát levettek a vállunkról. Köszönjük mindenkinek a műsort, és az iskolának, hogy helyet biztosítottak számunkra. Továbbá Nagy Tündének és a lányoknak a segítségét,​ akik sok munkát levettek a vállunkról.
  
-//Czirják Józsefné – Helyi Vöröskereszt titkára//+//Czirják Józsefné – helyi Vöröskereszt titkára//
  
 ---- ----
2013_08_okt.1381408057.txt.gz · Utolsó módosítás: 2018/05/03 11:56 (külső szerkesztés)