Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2014_03_marc

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2014_03_marc [2014/03/06 13:57]
yvibaby [Farsang az óvodában]
2014_03_marc [2018/05/03 12:00] (aktuális)
Sor 53: Sor 53:
 A 2014. évben a helyi adókra vonatkozóan az adófizetési határidők az alábbiak szerint alakulnak: A 2014. évben a helyi adókra vonatkozóan az adófizetési határidők az alábbiak szerint alakulnak:
  
-    * +    * **2014. I félév: március 17. ** 
- +    * **2014. II félév: szeptember 15. ** 
-**2014. I félév: március 17. ** +Fenti időpontokig az adózók, késedelmi pótlék felszámítása nélkül teljesíthetik aktuális, 2014. évi kommunális adó, építményadó,​ gépjárműadó és iparűzési adó fizetési kötelezettségüket. A fenti befizetési határidők be nem tartása esetén a kiegyenlítés napjáig késedelmi pótlék kerül megállapításra. A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után, a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. ​   \\  \\ Adózóink, 2014. február utolsó, illetve március első hetében fizetési értesítést kapnak adófolyószámlájuk állásáról,​ és 2014. évi adófizetési kötelezettségeikről. ​    ​\\ Azon adózóink, ahol változás áll fenn gépjárműadó tekintetében - gépjárműadó mértékében történő változás, vagy új gépjármű 2013. december hónapban történő vásárlása,​ használt gépjármű 2013. decemberi forgalomba helyezése esetén – határozatot kapnak. A határozatban kivetett 2014. évi gépjárműadó összegét a fizetési értesítés már tartalmazza,​ két féléves bontásban. A határozatokat tértivevényes küldeményként kézbesíti a posta, míg a fizetési értesítéseket a Polgármesteri Hivatal kézbesítője juttatja el Önökhöz.
- +
-    * +
- +
-**2014. II félév: szeptember 15. **    ​\\ ​Fenti időpontokig az adózók, késedelmi pótlék felszámítása nélkül teljesíthetik aktuális, 2014. évi kommunális adó, építményadó,​ gépjárműadó és iparűzési adó fizetési kötelezettségüket. A fenti befizetési határidők be nem tartása esetén a kiegyenlítés napjáig késedelmi pótlék kerül megállapításra. A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után, a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része. ​ \\  \\ Adózóink, 2014. február utolsó, illetve március első hetében fizetési értesítést kapnak adófolyószámlájuk állásáról,​ és 2014. évi adófizetési kötelezettségeikről. ​  ​\\ Azon adózóink, ahol változás áll fenn gépjárműadó tekintetében - gépjárműadó mértékében történő változás, vagy új gépjármű 2013. december hónapban történő vásárlása,​ használt gépjármű 2013. decemberi forgalomba helyezése esetén – határozatot kapnak. A határozatban kivetett 2014. évi gépjárműadó összegét a fizetési értesítés már tartalmazza,​ két féléves bontásban. A határozatokat tértivevényes küldeményként kézbesíti a posta, míg a fizetési értesítéseket a Polgármesteri Hivatal kézbesítője juttatja el Önökhöz.+
  
  \\ A fizetési értesítések mellé biztosítjuk a készpénz átutalási megbízásokat a befizetési kötelezettség teljesítéséhez. Bankszámla nyitására kötelezett adózóinknak befizetéseiket,​ átutalással kell teljesíteniük. Tájékoztatjuk Önöket, hogy magánszemélyek is teljesíthetik befizetéseiket banki átutalással,​ amennyiben az átutalási megbízás közlemény rovatában feltüntetik befizető azonosító számukat.  \\ A fizetési értesítések mellé biztosítjuk a készpénz átutalási megbízásokat a befizetési kötelezettség teljesítéséhez. Bankszámla nyitására kötelezett adózóinknak befizetéseiket,​ átutalással kell teljesíteniük. Tájékoztatjuk Önöket, hogy magánszemélyek is teljesíthetik befizetéseiket banki átutalással,​ amennyiben az átutalási megbízás közlemény rovatában feltüntetik befizető azonosító számukat.
  
-__**Adóztatással kapcsolatos számlaszámok:​** __ +__**Adóztatással kapcsolatos számlaszámok:​** ​  ​__
- +
-**Építményadó:​ 14100079-71638049-02000002** +
- +
-**Magánszemélyek kommunális adója: 14100079-71638049-25000003** +
- +
-**Helyi iparűzési adó: 14100079-71638049-14000009** +
- +
-**Gépjárműadó:​ 14100079-71638049-09000003** +
- +
-**Késedelmi pótlék:​ 14100079-71638049-11000000** +
- +
-**Talajterhelési díj: 14100079-71638049-10000007**+
  
 +    * **Építményadó:​ 14100079-71638049-02000002**
 +    * **Magánszemélyek kommunális adója: 14100079-71638049-25000003**
 +    * **Helyi iparűzési adó: 14100079-71638049-14000009**
 +    * **Gépjárműadó:​ 14100079-71638049-09000003**
 +    * **Késedelmi pótlék:​ 14100079-71638049-11000000**
 +    * **Talajterhelési díj: 14100079-71638049-10000007**
 Helyi adó rendeleteink,​ nyomtatványaink,​ számlaszámaink megtalálhatóak településünk honlapján (__[[http://​www.felsopakony.hu/​|www.felsopakony.hu/​]]__), ​ amennyiben bármilyen kérdése merülne fel a helyi adóztatással kapcsolatban,​ kérjük keresse fel adócsoportunkat ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatalban, illetve telefonon a 0629/​317-131/​19-es telefonszámon. Helyi adó rendeleteink,​ nyomtatványaink,​ számlaszámaink megtalálhatóak településünk honlapján (__[[http://​www.felsopakony.hu/​|www.felsopakony.hu/​]]__), ​ amennyiben bármilyen kérdése merülne fel a helyi adóztatással kapcsolatban,​ kérjük keresse fel adócsoportunkat ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatalban, illetve telefonon a 0629/​317-131/​19-es telefonszámon.
  
-//**dr. Göndör- Kökény Katalin** ​ // +//**dr. Göndör- Kökény Katalin** ​   //    ​\\ ​//​**jegyző** ​   //
- +
-//​**jegyző** ​ //+
  
 ---- ----
Sor 255: Sor 243:
 **Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáshoz az alábbi dokumentumok szükségesek:​** **Az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáshoz az alábbi dokumentumok szükségesek:​**
  
-1.** A gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány** \\ a. **lakcímkártya** ​ – állandó lakcím //vagy// \\ b. **lakcímkártya** ​ – tartózkodási hely, állandó lakcím hiányában //vagy// \\ c. a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező **nem magyar állampolgár esetén**: \\ i. regisztrációs igazolás (határozatlan ideig érvénye), vagy \\ ii. tartózkodási kártya (maximum 5 éves érvényességi idővel), vagy \\ iii. állandó tartózkodási kártya (10 éves érvényességi idővel).+1.** A gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány** ​    ​\\ a. **lakcímkártya** ​   – állandó lakcím //​vagy// ​    ​\\ b. **lakcímkártya** ​   – tartózkodási hely, állandó lakcím hiányában //​vagy// ​    ​\\ c. a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező **nem magyar állampolgár esetén**: ​  ​\\ I. regisztrációs igazolás (határozatlan ideig érvénye), vagy   ​\\ II. tartózkodási kártya (maximum 5 éves érvényességi idővel), vagy   ​\\ III. állandó tartózkodási kártya (10 éves érvényességi idővel).
  
- \\ 2.** Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás**,​ mely lehet: \\ a. óvodai szakvélemény \\ b. nevelési tanácsadás keretében végzett iskolérettségi szakértői vélemény, \\ c. sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye. ​\\+ \\ 2.** Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás**,​ mely lehet: ​  ​\\ a. óvodai szakvélemény ​  ​\\ b. nevelési tanácsadás keretében végzett iskolérettségi szakértői vélemény, ​  ​\\ c. sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.
  
-3. **Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlásáró**l (3. sz. melléklet) 2014. március 15-től hatályos a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, melynek XVIII. fejezete tartalmazza a szülői felügyelet gyakorlásával kapcsolatos előírásokat. ​\\+3. **Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlásáró**l (3. sz. melléklet) 2014. március 15-től hatályos a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, melynek XVIII. fejezete tartalmazza a szülői felügyelet gyakorlásával kapcsolatos előírásokat.
  
-4. **TAJ- kártya**. ​\\+4. **TAJ- kártya**.
  
 5.** Születési anyakönyvi kivonat**. 5.** Születési anyakönyvi kivonat**.
  
-Valamennyi dokumentum esetében csak eredetit áll módunkban elfogadni! \\ (A szülő a tankötelezettség külföldön történő megkezdését az illetékes járási hivatalnak köteles bejelenteni,​ az Nkt. 91. § - a alapján)+Valamennyi dokumentum esetében csak eredetit áll módunkban elfogadni! ​  ​\\ (A szülő a tankötelezettség külföldön történő megkezdését az illetékes járási hivatalnak köteles bejelenteni,​ az Nkt. 91. § - a alapján) 
 + 
 +---- 
 + 
 +===== Tavaszvárás az iskolában ===== 
 + 
 +Február 14-én, pénteken búcsúztattuk a telet az iskolai farsang keretén belül. Számos jelmezes tűnt fel a bál kezdetén, nem győzték csodálni őket a szülők, nevelők és a gyerekek. A zsűrinek idén sem volt könnyű dolga. Több kategóriában is díjazták az indulókat. Egyéniben első helyezést ért el az amerikai Szabadság-szobor,​ második lett a Muffin és harmadik a Lego-ember. 
 + 
 +Csoportos kategóriában a következő helyezések születtek:​ 
 + 
 +//Alsó tagozat// 
 + 
 +I. A csodálatos 15-ös Nagy Cirkusz 
 + 
 +II. Vidám szakácsok 
 + 
 +III. Angry birds 
 + 
 +//Felső tagozat// 
 + 
 +I. Szulejmán, RTL reklám 
 + 
 +II. Retrosok(k) 
 + 
 +III. Az utolsó tánc 
 + 
 +Gratulálunk nekik és köszönjük mindenkinek,​ aki elkápráztatta a közönséget nagyszerű előadásával és lenyűgöző jelmezével. Köszönet a zsűrinek, a segítő szülőknek,​ pedagógusoknak és a szervezőknek,​ Wareczki Erika néninek és Nagyné Pál Tünde néninek, hogy hozzájárultak ahhoz, hogy gyermekeink ismét egy remek napot tudhattak maguk mögött. 
 + 
 +Valentin-nap alkalmából a Diákönkormányzat egy igazi meglepetéssel rukkolt elő a diákok számára. Egy „szívecskés” ládikába küldhette el mindenki az üzenetét annak, akit kedvel vagy esetleg többet is érez iránta. Sokan felvállalták és tudtára adták érzésüket barátaiknak,​ szerelmüknek egy rövid levélke segítségével. Az ötlet gazdára talált, így jövőre ismét folytatódhat a szerelmesek,​ illetve barátok napja. 
 + 
 +Február 25-én emlékezünk a kommunista diktatúra áldozataira. Ebből az alkalomból látható pár napon keresztül egy kis kiállítás iskolánk felső szintjén. Gavallér Ági néni összeállításán keresztül a gyerekek számára kirajzolódik egy kis kép az akkori világ kegyetlen bánásmódjáról. 
 + 
 +A szomorú képek után következzen egy kis vidámság. Ági néni és Mósa Zsuzsa néni ismét megszervezte a korcsolyázást e téli sport nagy kedvelőinek. Lassan már profikká válnak tanulóink ebben a sportágban,​ melyet minden évben kipróbálhatnak kicsik és nagyok. Mondanunk sem kell, hogy a jégpálya nyújtotta öröm hatása napokig érződött a gyerekeken. 
 + 
 +Wareczki Erika néni elmaradhatatlan 3D-s mozija most is nagy sikert aratott. A vadon kölykei címmel láthattak egy nagyszerű filmet az első osztályosok,​ akik bizonyosan nem hagyják ki a következő alkalommal sem ezt a szórakozási lehetőséget. Természetesen a nagyobbak is részesülnek ebben a későbbiek folyamán. 
 + 
 +Dia néni és Rita néni szintén a mozit választotta februári osztályprogramként. Ők a Mogyorómeló című kedves kis rajzfilmet nézték az ötödikesekkel. Igazán élvezetes volt mindenki számára, aki el tudott menni erre a szerda délutáni programra. 
 + 
 +A következő időszak is bővelkedik eseményekben,​ hiszen lesz nyílt nap, szavalóverseny,​ előadás a biztonságos internethasználatról,​ színház, illetve Országház-látogatás,​ mesemondó verseny, egyszóval nem fogunk unatkozni a tanulás mellett. 
 + 
 +További információkért és az eseményekről készült fotókért, kérjük, látogassanak el az iskola honlapjára:​ [[http://​www.iskola.felsopakony.hu|http://​www.iskola.felsopakony.hu]] 
 + 
 +//Máténé Virág Rita//
  
 ---- ----
Sor 275: Sor 305:
 ===== Kisközösségi műhely ===== ===== Kisközösségi műhely =====
  
-**** </​font> ​Mindenféle oktatási szinten gyümölcsöző ​ a kis közösségben megvalósuló ismeretátadás.</​font>​+Mindenféle oktatási szinten gyümölcsöző ​ a kis közösségben megvalósuló ismeretátadás.
  
-Valamit csak hallgatni, egészen más  szellemi tevékenység,​ mint a gondolatmenet alakításában részt venni. A bevezető előadás minden egyes közlése ​ után magunkra vonatkoztatott ​ kérdés is elhangzik. Erre nem azonnal kell felelni, hanem 3-4-es csoportokban kell megbeszélni. Ez a módszer maradandóbb,​ átfogóbb, teljesebb eredményeket hoz létre. ​</​font>​+Valamit csak hallgatni, egészen más  szellemi tevékenység,​ mint a gondolatmenet alakításában részt venni. A bevezető előadás minden egyes közlése ​ után magunkra vonatkoztatott ​ kérdés is elhangzik. Erre nem azonnal kell felelni, hanem 3-4-es csoportokban kell megbeszélni. Ez a módszer maradandóbb,​ átfogóbb, teljesebb eredményeket hoz létre.
  
-Azt hiszem ezt a módszert már ismerte Jézus is. Ezért foglakozott külön 12 tanítvánnyal.</​font>​+Azt hiszem ezt a módszert már ismerte Jézus is. Ezért foglakozott külön 12 tanítvánnyal.
  
-Ezt tesszük mi is szándékom szerint minden egyházközségi csoporttal. Édesanyám öröksége Ócsán egy  alkalmas otthon. Erre azért van szükség, hogy kiszakadjunk az otthoni körülmények közül. ​</​font>​+Ezt tesszük mi is szándékom szerint minden egyházközségi csoporttal. Édesanyám öröksége Ócsán egy  alkalmas otthon. Erre azért van szükség, hogy kiszakadjunk az otthoni körülmények közül.
  
-**** </​font> ​Témánk a népszerű Ferenc pápa apostoli körlevelének egy fejezete. ​</​font>​+Témánk a népszerű Ferenc pápa apostoli körlevelének egy fejezete.
  
-Címe :</font> ​**A szegények társadalmi befogadása** ​</​font> ​.  Csak egy kis ízelítőt szeretnék adni belőle, főleg a később jövő csoportok biztatására.</​font>​+Címe :////**A szegények társadalmi befogadása**. ​ Csak egy kis ízelítőt szeretnék adni belőle, főleg a később jövő csoportok biztatására.
  
-HALLUNK EGY KIÁLTÁST:</font> ​Az Atya hallja népe kiáltását Egyiptomban.</​font>​+HALLUNK EGY KIÁLTÁST:/​/// Az Atya hallja népe kiáltását Egyiptomban.
  
-A ki nem fizetett bér felkiált Istenhez.</​font>​+A ki nem fizetett bér felkiált Istenhez.
  
-</​font> ​//Mondjunk eseteket, amikor panaszkodnak az emberek a szegénységük miatt! /</font>+//Mondjunk eseteket, amikor panaszkodnak az emberek a szegénységük miatt! //
  
-Strukturális és spontán,​mindennapos megoldások egyaránt kellenek.</​font>​+Strukturális és spontán,​mindennapos megoldások egyaránt kellenek.
  
-//Miért nem jó a fekete munka?// ​</​font>​+//Miért nem jó a fekete munka?//
  
-__A szolidaritás __ </font> ​több a nagylelkűségnél,​ új mentalitást kell kialakítani:​ szembe kell szegülni a kisajátító magatartással. ​</​font>​+__A szolidaritás __//// több a nagylelkűségnél,​ új mentalitást kell kialakítani:​ szembe kell szegülni a kisajátító magatartással.
  
-</​font> ​//Mondj példát a puszta nagylelkűségre,​ és arra, ami új mentalitást tükröz és strukturális változást eredményez?// ​</​font>​+//Mondj példát a puszta nagylelkűségre,​ és arra, ami új mentalitást tükröz és strukturális változást eredményez?//​
  
-__A tulajdonnak __ </​font> ​van közösségi funkciója és egyetemes rendeltetése.</​font>​+__A tulajdonnak __ van közösségi funkciója és egyetemes rendeltetése.
  
-Vissza kell adni a szegényeknek,​ ami az övék.</​font>​+Vissza kell adni a szegényeknek,​ ami az övék.
  
-</​font> ​//Mondj olyan példát, aminek közösségi és egyetemes funkciója van és nem szabadna magántulajdonban lennie!// ​</​font>​+//Mondj olyan példát, aminek közösségi és egyetemes funkciója van és nem szabadna magántulajdonban lennie!//
  
-A NÉPEK KIÁLTÁSA ​  ​ A ​ bolygónk az egész emberiségé, ​ néha le kell mondani bizonyos emberi jogokról.</​font>​+A NÉPEK KIÁLTÁSA ​  ​ A ​ bolygónk az egész emberiségé, ​ néha le kell mondani bizonyos emberi jogokról.
  
-Szélesíteni kell a látómezőt más népek felé. Nemcsak az élelem és a ruha a fontos, hanem a nevelés,az egészség, a munka is.</​font>​+Szélesíteni kell a látómezőt más népek felé. Nemcsak az élelem és a ruha a fontos, hanem a nevelés,az egészség, a munka is.
  
-</​font> ​//Milyen példát tudsz mondani, amikor valaki lemondott emberi jogáról a másikért?// ​</​font>​+//Milyen példát tudsz mondani, amikor valaki lemondott emberi jogáról a másikért?//​
  
-//A Karitásznak nemcsak élelemosztónak kell lenni! Még miben segíthetünk?// ​</​font>​+//A Karitásznak nemcsak élelemosztónak kell lenni! Még miben segíthetünk?//​
  
-MÁSOK FÁJDALMA LÁTTÁN MEGINDULUNK</​font>​+MÁSOK FÁJDALMA LÁTTÁN MEGINDULUNK
  
-Az ítélet lesújt az irgalmatlanokra. Az alamizsna meg tisztít a bűntől. A szeretet befedi a bűnök sokaságát.</​font>​+Az ítélet lesújt az irgalmatlanokra. Az alamizsna meg tisztít a bűntől. A szeretet befedi a bűnök sokaságát.
  
-Jézus szavával és példájával mutatta az utat. Ne homályosítsuk,​ ne erőtlenítsük el!</​font>​+Jézus szavával és példájával mutatta az utat. Ne homályosítsuk,​ ne erőtlenítsük el!
  
-</​font> ​//Mondj olyan gondolatot, amely elkendőzi,​elhomályosítja,​ erőtlenné teszi Jézus szavát?// ​</​font>​+//Mondj olyan gondolatot, amely elkendőzi,​elhomályosítja,​ erőtlenné teszi Jézus szavát?//
  
-Pál apostol hitelességének kritériuma:​ Ne feledkezzék el a szegényekről!</​font>​+Pál apostol hitelességének kritériuma:​ Ne feledkezzék el a szegényekről!
  
-</​font> ​//Pál apostol miben mutatott példát, amely által valóban hiteles le// </​font> ​tt?</​font>​+//Pál apostol miben mutatott példát, amely által valóban hiteles le//tt?
  
-Az evangélium szépségét néha csak  egy jel tudja megmutatni: Az utolsókkal törődés.</​font>​+Az evangélium szépségét néha csak  egy jel tudja megmutatni: Az utolsókkal törődés.
  
-</​font> ​//Kik prédikáltak legszebben, leghatásosabban az egyház történelme során? Sorold fel az erről híres szenteket// ​</​font> ​!</​font>​+//Kik prédikáltak legszebben, leghatásosabban az egyház történelme során? Sorold fel az erről híres szenteket//​!
  
-Körülbelül a beszélgetés felét írtam most le. Maradjon valami rejtve is!</​font>​+Körülbelül a beszélgetés felét írtam most le. Maradjon valami rejtve is!
  
-Izgulva várom, hogy mire jutunk például márc. 9.én. Ekkor megy  az első csoport. Lehet, hogy a csoport munka eredményét már közölni is tudom  majd egy számban.</​font>​+Izgulva várom, hogy mire jutunk például márc. 9-én. Ekkor megy  az első csoport. Lehet, hogy a csoportmunka ​eredményét már közölni is tudom  majd a következő ​számban.
  
-//​Tisztelettel Hefler Gábor plébános</font> ​//+//​Tisztelettel Hefler Gábor plébános//////
  
 ---- ----
Sor 384: Sor 414:
  
 ====== Református ====== ====== Református ======
 +
 +----
 +
 +===== HIT és ERKÖLCSTAN vagy ERKÖLCSTAN?​ =====
 +
 +**Kedves Szülők!**
 +
 +2013 őszén, a 2013/14. tanévben Magyarországon új fejezet kezdődött a hittanoktatás terén! Több mint 60 éves szünet után az új Köznevelési törvény (2011. évi CXC. tv.) ismét lehetővé tette felmenő rendszerben,​ hogy a délelőtti tanrenden belül is választható legyen heti egy óra hit- és erkölcstanoktatás!
 +
 +A 2014/15. tanévben, aki élni szeretne ezzel a lehetőséggel,​ az a  **Szülő az ősztől elsős gyermekét** **2014. ** //​**április 28-án, 29-én és 30-án** // 8.00  és 18.00  óra között ​  ​írathatja be az iskolában a református hitoktatásra,​ míg   **a jövendő ötödikeseket a szülők ** //**2014. ** // //​__**május 20-ig**__// írásban kérhetik a választott református hitoktatást. Az a szülő, aki a 2013/14. tanévben az etika tantárgyat választotta gyermeke számára, ​  ​**lehetősége van** a 2014/15. tanévre ​  ​**változtatni,​ és szintén ** //**2014. május 20-ig** // ** írásban jelezheti szándékát az iskola vezetősége felé, hogy gyermeke a református hitoktatásban részesüljön.**
 +
 +A hittanra be nem íratott gyerekek általános (világi) erkölcsi képzésben fognak részesülni ebben a tanórában. Fontos tudnivaló viszont, hogy   **a hit- és erkölcstanoktatás is ad etikai ismereteket** (pl. a jellemről, a tiszteletadásról,​ a becsületről,​ stb.), de   ​**elmondja mindezek okát és célját is** (Isten óvó szeretetéről és az ember felelősségéről),​ hogy értsék a gyerekek, miért jó és áldott dolog erkölcsös emberként élni. A Bibliai történetek erről szólnak. A gyermekeknek ébredő hitük által pedig csodálatos erőforrásuk lesz mindahhoz, ami még éri őket az életben! (  //Zsoltár 50,15; János 3,16)// S ne feledjük a legfontosabbat:​ Ha hitre jutnak, Krisztus áldozatáért örök életet nyernek! ​  //​(János 5,24).// Ne felejtkezzünk el arról sem, hogy az   ​**alapműveltség ** fontos része a   ​**Biblia ismerete,** és a folyamatosan változó világunkban szükség van   ​**maradandó érték**ekre! ​   //​__**Biblia %%*%% Műveltség %%*%% Élmény %%*%%//// Hit**__//
 +
 +**Szeretettel biztatunk minden Szülőt**, akinek ősszel elsős vagy ötödikes gyermeke lesz, hogy   ​**írassa be őt a délelőtti református hittancsoportba!** A törvény szerint a szülők teljesen szabadon dönthetnek így akkor is, ha a gyermekük nincs megkeresztelve,​ vagy máshol keresztelték,​ de ebbe a közösségbe szeretnék járatni a gyermeküket. Éljenek ezzel az új, rendkívüli lehetőséggel!
 +
 +A   ​**többi évfolyam ** (alsóban a 3. és 4. osztályosok) ​ **számára** továbbra is lehetőség marad a csütörtök délutáni hitoktatás,​ ez fakultatív (nem kötelező) foglalkozás (kivéve azoknak, akik ezekre az alkalmakra ​  //**a kereszteléssel már beíratták gyermeküket**//​). Akik pedig ennél is többre vágynak: vasárnap délelőtt 10 órakor ​  //​gyermekistentisztelen // vehetnek részt, a református templomnál. Felsőben a 7. és 8. osztályosok már nem az iskolában, hanem a református templomnál konfirmációi előkészítő hittanórákon vesznek részt, teljesítve a szülők és keresztszülők keresztelésükön tett ígéretüket!
 +
 +„**Jézus magához hívta őket, és így szólt: Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket,​ és ne akadályozzátok őket, mert ilyeneké az Isten országa.”** (Lukács 18,16)
 +
 +//A református gyülekezet és presbitériuma nevében: Vizi János lelkipásztor//​
  
 ---- ----
2014_03_marc.1394110622.txt.gz · Utolsó módosítás: 2018/05/03 11:57 (külső szerkesztés)