Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2016_02_marc

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2016_02_marc [2016/03/21 11:07]
bavegh [KÖNYVTÁRI HÍREK]
2016_02_marc [2018/05/03 12:00] (aktuális)
Sor 8: Sor 8:
  
 következő lapzárta: következő lapzárta:
 +
 +**AZ ANYAGOT LEVETTEM, SZERKESZTÉS ALATT ÁLL. TOVÁBBI JAVÍTÁSI KÉRELEM TŐLEM!!!**
  
 ====== Fedlap ====== ====== Fedlap ======
Sor 20: Sor 22:
  
 ---- ----
 +
 +===== Útjavítás,​ vasútfelújítás,​ tornaterem építés =====
 +
 +A néhol életveszélyes 4601-es (leánykori nevén: Kőrösi út) út felújításáról,​ a vasútvonal megújításáról,​ új tornaterem építéséről is szó volt Nagy János polgármester és dr. Szűcs Lajos országgyűlési képviselőnk 2016-os évértékelőjén. \\
 +\\
 +A rendezvény célja a polgármester megfogalmazása szerint az volt, hogy a település lakosai első kézből képet kapjanak az elmúlt esztendőben történtekről,​ a 2016-os tervekről, feladatokról.”\\
 +\\
 +Felsőpakony polgármestere beszámolt a 2015-ös év eredményeiről,​ a sikeres pályázatokról,​ a település stabil pénzügyi helyzetéről,​ a sikeres költségcsökkentő programokról,​ amelyek révén lehetőség nyílt pályázatokhoz önrész elkülönítésére is. \\
 +\\
 +A településünk minden lakója örömmel veheti a hírt, miszerint végre tisztázódni látszik a **Víziközmű** üzemeltetésének helyzete is. Az Energetikai Hivatal 2016. január elsejétől a DPMV-t jelölte ki közérdekű üzemeltetőnek. Ezzel nem csak azért jár jól a falunk, mert a reményeink és tapasztalataink szerint a DPMV jó és gondos gazdája lesz a víz- és csatornarendszerünknek,​ hanem anyagilag is sokkal többet nyúlt az új cég. Reményeink szerint, közel 10 millió forinttal több bérleti díj fog befolyni az önkormányzat kasszájába,​ mint eddig. Ez nagy siker és jelentősen hozzájárulhat a településfejlesztési célok megvalósításához. ​ \\
 +\\
 +A 2016-os tervekről szólva Nagy János Felsőpakony polgármestere kiemelte, hogy a legfontosabb beruházás idén a Vasút utcai lakóterületen évekkel ezelőtt félbemaradt**csatorna és ivóvíz gerincvezetékének kiépítése**,​ befejezése. A munkálatok mintegy **25 milliós** tételt jelentenek a helyi költségvetésben.\\
 +\\
 +Folyamatban van a közvilágítás tavalyi bővítésének folytatása,​ és jó hír az ott élőknek: megkezdődtek az egyeztetések a telefon, internet és kábel tv kiépítésére.\\
 +\\
 +A művelődési ház a tavalyi évben kívül, belül megújult, egy jelentős feladat azonban még hátra van: az udvaron évek óta raklapon álló – korábban Rusz Attila közbenjárásával a Tondach cégtől kapott - cserép felhasználásával a tető felújításának idén meg kell történnie.\\
 +\\
 +A tartalékalapon túl terveztük a már említett orvosi rendelő komplett felújítását célzó, tavaly elnyert, idén megvalósuló pályázathoz szükséges közel 2,5 millió Ft-os önerő összegét. A beruházás teljes összege a Belügyminisztériumtól kapott támogatással együtt eléri a 15 millió Ft-ot.\\
 +\\
 +A Képviselő-testület jóváhagyásával külön összeg lett elkülönítve az orvosi rendelő-művelődési ház, az általános iskola és az óvoda előtti útszakaszok egyirányúsítására,​ ezáltal parkolók kialakítására,​ térfigyelő kamerák beszerzésére.\\
 +\\
 +Nagy János végül elmondta azt is, hogy „ugrásra készen” várjuk a **tornacsarnok építésével,​ az utak aszfaltozásával,​ a kerékpárút létesítésével,​ iparterület fejlesztésével** kapcsolatos uniós és kormányzati kiírásokat.\\
 +\\
 +Dr. Szűcs Lajos évértékelőjében elmondta: a 2015-ös év legnagyobb kihívása az ország számára a migrációs áradat megfékezése volt. Szerencsére ez Felsőpakonyt kevéssé érintette, de elmondása szerint tudatában van annak, hogy itt is okozott némi riadalmat, amikor idegenek jelentek meg a falu utcáin. \\
 +\\
 +A magyar gazdaság egyre jobb helyzetben van, így reményei szerint lehetőség nyílik arra, hogy Pest megyét kormányzati forrásokból kárpótolják az elmaradt uniós támogatásokért. A jelenlegi rendszerben ugyanis a Budapesttel közös régió fejlettsége miatt az Európai Unió nagyon kevés fejlesztési forrást ad Pest megye számára. A kormány szándéka, hogy saját forrásból egészítse ki a megyének járó pénzügyi kereteket. \\
 +\\
 +Dr. Szűcs Lajos emellett elmondta azt is, hogy „kézzelfogható” tervezés folyik a vasútvonal fejlesztése ügyében is, amelynek sikeres megvalósulása esetén jelentősen felgyorsulhatna és üzembiztossá válhatna a vasúti közlekedés ezen a mi vonalunkon.\\
 +\\
 +Kérdésre válaszolva elmondta: harcol azért, hogy a 2000 milliárdos közútfejlesztési pénzből jusson a valóban nagyon rossz állapotban lévő 4601-es út felújítására is. \\
 +\\
 +A tornaterem építésének szükségességéről sem feledkezett el a képviselő úr, és bízik benne, hogy mihamarabb találnak forrást erre a beruházásra is, talán éppen a korábban emlegetett kormányzati forrásokból.\\
 +\\
 +„Jövőre,​ önökkel, ugyanitt!” – zárult a közel kétórás 2016-os Felsőpakonyi Évértékelő.\\
 +\\
 +//Kempf Károly Ignác//
  
 ===== FCC Sajtóközlemény kivonatolva:​ ===== ===== FCC Sajtóközlemény kivonatolva:​ =====
Sor 91: Sor 129:
  
 ---- ----
 +
 +===== Újszülöttek:​ =====
 +
 +Major Natasa Fanni 03.02.\\
 +Bodor Natali Tara 03.17.\\
 +Siska Csongor 03.18.\\
 +Bordás Lia Kata 03.20.
  
 ===== Mese, mese mátka ===== ===== Mese, mese mátka =====
Sor 115: Sor 160:
 + fotók + fotók
 </​file>​ </​file>​
 +===== Eszközfejlesztés az óvodában =====
 +
 +Régóta vágyunk ipari mosogatógép beszerzése. A 2016-os év első hónapjában megérkezett óvodánk konyhájára ez a nagyszerű eszköz, melyért köszönet a fenntartónak.\\
 +A háztartási mosogatógépekkel ellentétben pár perc alatt megtörténik egy mosogatási ciklus, mely a beállítástól függően 2 – 6 perc. Energiát, időt spórolhatunk,​ és leginkább áhított jó tulajdonság a fertőtlenítés,​ mely gyermekközegben leginkább elvárható.\\
 +Reményeink szerint sokáig élvezhetjük minden jó tulajdonságát az új eszköznek.\\
 +//Dobosné Kerepeczki Mária//
  
 ---- ----
  
 ====== Iskola ====== ====== Iskola ======
 +
 +===== „Általános iskola időszakában előnyösebb lehet, ha a gyerek a saját lakótelepülésen jár” =====
 +
 +Szatmáry Ildikó, iskolapszichológus véleménye az iskolaválasztásról:​\\
 +Fontos a témában figyelembe venni a gyerek családi helyzetét (csonka család, munkanélküliség,​ egészségügyi helyzet stb.), pszichés állapotát és életkorát. Általános iskola időszakában előnyösebb lehet, ha a gyerek a saját lakótelepülésen jár iskolába (már megszokott szociális környezet, időbeosztás,​ kötelező és szabadidő ritmusa, pszichés védettség érzése). Ebben a fejlődéslélektani korszakban még a stabilitás,​ a biztonság, az otthonosság,​ az otthonhoz közelebbi tartózkodás a fontos, a gyermek még nem annyira önálló. A kognitív képességek fejlesztésének is alapja a megfelelő háttér, védettség,​ ha megszokott közegében van (kultúra, szociális környezet) gyorsabban, hatékonyabban fejlődhet. ​ Általános iskolai életkorban a sok utazással (több mint 20-30 perc csak oda) járó messzi iskolába kerülés esetleges veszélyei:​\\
 +1. Gyökértelenség érzése\\
 +2. Túlzott testi, mentális, pszichés igénybe vétel: napi ritmus felborulása\\
 +3. Szociális kapcsolatok hiánya (pl: barátkozás,​ délutáni foglalkozásokon nem tud maradni\\
 +4. Krízis helyzet esetén támasz hiánya\\
 +5. Túl korai, túl nagy önállóság elvárása.
 +
 +===== „Minden feltétel adott az eredményes munkához” =====
 +
 +**Interjú az általános iskolai beiratkozás kapcsán Matisz Zsolttal, a Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola igazgatójával.\\
 +**//**- Közeledik az általános iskolai beíratás ideje. Hány iskolaköteles korú gyermek él Felsőpakonyon?​ Mire számít, közülük hányan iratkoznak be a saját iskolánkba?​** // \\
 +- Minden évben az elsősök beíratása előtt két listából dolgozunk a létszámokat illetően. Az egyiket a tankerülettel,​ a másikat pedig az óvodából szerezzük be. A két adat összevetése során kialakult kép közelít leginkább a valósághoz,​ hiszen az eltérés jelentős. Így van ez most is az előző évekéhez hasonlóan. A különbséget az okozza, hogy az egyik helyen szerepelnek azok a tanulók, akik állandó lakcímmel vagy tartózkodási hellyel a településhez kötődnek, míg a másikban a tényleges felsőpakonyi nagycsoportos ovisok találhatók. A létszám kalkulálása során nem tudjuk pontosan, hogy hány gyermek marad még 1 tanévet az óvodában, s azt sem, hogy hány tanulónak választanak – a szabad iskolaválasztás jogával élve – más iskolát a szülei, esetleg speciális jelleggel. Ezért nehéz minden évben megjósolni,​ az első évfolyamra beírató tanulók számát.\\
 +A jelenlegi létszám alapján az előző években – 7 évre visszamenőleg – többen voltak a beíratás előtt álló gyermekek, mint jelenleg. Azóta minden évben lehetőségünk nyílt 2 osztály indítására. Ez a 2016 szeptemberében induló tanévre nem jelenthető ki biztosan. Természetesen felkészültünk 2 osztály fogadására,​ de ha a létszám alapján 1 osztályt engedélyez a fenntartó, akkor sem lesz semmi gond. Az biztos, hogy mindenképpen biztosítjuk a színvonalas oktatás feltételeit,​ hiszen erős háttérrel rendelkezünk a feladatok ellátásához.\\
 +//**- Miért érdemes a szülőknek a Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskolát választaniuk leendő elsős gyermekük számára?​** // \\
 +- Mert itt van helyben. Reggel fél 7-től tartunk ügyeletet, délután pedig 17 óráig, de szükség esetén tovább is, ha kérik a szülők. Ezzel sok energiát takarít meg mind gyermek, mind pedig szülő.\\
 +//**- Melyek az iskolánk erősségei?​** // \\
 +- Állandóság,​ melyen leginkább pedagógus közösségünk összetételét értem, s ezzel együtt jár, hogy 15-20 éve együtt dolgozók csapatként képesek együttműködni. Győztes csapaton és nyertes taktikán ne változtass – szokták mondani a sportban. Ez nálunk is igaz. Az állandóság,​ egymás ismerete pozitívan mozgatja a mindennapokat,​ de ez állandó értékeket is jelentenek, melyek közelebb állnak a konzervatív,​ mint az ál liberális értékekhez. S ezeket igyekszünk közvetíteni tanulóink felé. Nem poroszos iskolára kell gondolni, de a gyermekkorban megszerzett emberi értékek meghatározóak. Emellett pozitív, hogy a később érkezett kollégák is jól beilleszkedtek,​ megtalálták azt, amiért itt érdemes dolgozniuk.\\
 +Változásra való képesség, melyen azt értem, hogy a körülöttünk lévő változó világot figyelembe véve végezzük munkánkat, s ha kell, változtatunk. Örömmel vesszük a jóindulatú visszajelzéseket,​ s szem előtt tartjuk a döntéseink során. Ez jelenti azt is, hogy módszertanilag is folyamatosan változunk, fejlődünk,​ s ez már kapcsolódik a következő erősséghez,​ az elhivatottsághoz,​ a gyermekközpontúsághoz,​ mely kollégáimat jellemzi, s még sorolhatnám az ezzel összefüggésben lévő fogalmakat.\\
 +Sok és sokféle programot kínálunk tanulóinknak. Részt vettünk és részt veszünk a Határtalanul programban, hogy tanulóink is láthassák a határon túli magyarlakta vidékeket. \\
 +Kiemelten kezeljük a környezeti nevelést, tanulásmódszertan tantárgyat oktatunk, pályázatokat írunk, részt veszünk fejlesztésekben,​ kiemelten foglalkozunk tehetségekkel,​ lemaradókkal,​ igyekszünk közösségeket létrehozni,​ fenntartani,​ s még sorolhatnám.\\
 +Az úton menni kell! A gyerekek nevelése és oktatása is út, melynek célja (nem végállomása,​ hiszen az iskolai ballagás után nem ér véget) a minél teljesebb, komplexebb személyiség alakítása,​ formálása. Ezt az utat időnként konfliktusok kísérik – mely során akár megkérdőjeleződhetnek módszerek is – de döntéseink megalapozottak,​ s a fejlődés érdekeit szolgálják. Minden döntésünk a gyerekek fejlődését szolgálják.\\
 +//**- Miben kell fejlődni és mit tesznek ennek érdekében?​** // \\
 +- Fejlődni mindig lehet és kell is! Soha nem mondhatjuk azt, hogy már ott vagyunk, hogy megérkeztünk a kitűzött célhoz, s nem tehetjük, hogy nem fejlődünk. Ezért ha kell, napi szinten foglalkozunk a szükséges problémákkal,​ tevékenységeinket rendszeresen felülvizsgáljuk,​ s mindig a javításon,​ a tökéletesítésen dolgozunk. Örömmel mondhatom, hogy kollégáim is tisztában vannak a keletkezett problémák komolyságával,​ s pozitívum, hogy nem öncélúan tevékenykedünk,​ hanem az iskolahasználók számára mindig a legjobb megoldást keressük.\\
 +Szakmailag rendszeres továbbképzéseken vesznek részt pedagógusaink,​ többen a hétévenkénti kötelező 120 óra kétszeresét is teljesítik saját fejlődésük s a rájuk bízott tanulók magasabb szintű oktatása és nevelése érdekében. Az elmúlt 9 hónapban 3 kollégám újabb államvizsgát tett le, közülük 2 fő szakvizsgázott,​ 2 fő pedig jelenleg is továbbtanul. \\
 +Kollégáim elhivatottságát tükrözi, hogy kényszer és utasítás nélkül végzik feladataikat,​ a továbbképzésekre történő jelentkezéseket,​ s végül „szállítják” a végzettséget igazoló tanúsítványokat. \\
 +//- **Milyen eredményeink vannak térségi és országos összehasonlításban?​** // \\
 +- Eredményeink hosszú évek óta jók. Egyszer sem kényszerültünk intézkedési terv megfogalmazására és megvalósítására,​ amely azoknak az iskoláknak a feladata, akik a jogszabály alatti eredményt értek el a kompetenciaméréseken. Minden tanévben elérünk 1-2 országos átlag feletti eredményt, de a városi (nem fővárosi) iskolák átlagát is túlszárnyaljuk általában.\\
 +Tanulmányi és sportversenyeken is megállják tanulóink a helyüket. Jelenleg is eljutott egy tanulónk egy országos szintű versenyig, s ha hozzávesszük,​ hogy a környező iskolák közül a legkisebbek vagyunk, akkor ez bizony kiemelkedő eredmény. De az is kiemelkedő,​ ha sporttagozatos iskolák tanulóit vagy csapatait előzik meg felsőpakonyi diákok a versenyeken.\\
 +//- **Milyen szakkörök,​ tanórán kívüli elfoglaltságok várják a csemetéket az iskolánkban?​** // \\
 +- Szakköreink sokfélék. Népszerűek a sportszakkörök. E tanévtől röplabda szakkör is működik, amely nagy siker. Még újnak mondható a csillagászat,​ melyet szintén szívesen látogatnak tanulóink, nem is szólva a hagyományosan 10, 15 vagy 20 éve működő szakkörökről,​ melyek tantárgyi vagy művészeti jellegűek. Szakköreink:​ matematika, néptánc, ügyes kezek, informatika,​ kölyökatlétika,​ énekkar, képzőművészet,​ történelem,​ angol nyelvi előkészítő,​ német, kézműves, csillagászat,​ tollaslabda,​ röplabda, kosárlabda. Iskolánkban működik a gyáli Kodály Zoltán Zeneiskola kihelyezett tagozata, amely szintén hozzájárul ahhoz, hogy a felsőpakonyiak helyben juthassanak a zenetanulás lehetőségéhez.\\
 +S ez minden szakkörünk és tevékenységünk célja is egyben: a helyi gyerekeket hozzájuttatni a minél lehetőséghez helyi szinten.\\
 +//- **Van-e megfelelő pedagógusi létszám? Minden órára jut szaktanár?​** // \\
 +- Igen. Osztályaink és csoportjaink magasabb száma, s az ezzel járó feladat többlet miatt az utóbbi években emelkedett pedagógusaink létszáma. Minden esetben megfelelő végzettségű és hozzáállású pedagógus dolgozik iskolánkban.\\
 +Jelenleg rendeződni látszik az iskolapszichológusi ellátás is, de sajnos továbbra is hiányzik 1 fő logopédusunk.\\
 +//**- Milyen az iskolánk technikai felszereltsége?​** // \\
 +- Eszközöket tekintve fejlődünk,​ az IKT eszközöket tekintve pedig - az Egyenlő Esélyt Közalapítvány előző évekbeli munkájának,​ valamint szülőknek,​ támogatóknak köszönhetően - jól állunk. Már majdnem minden alsós tanteremben vannak digitális eszközök, remélhetőleg őszre már lesz is mindenhol. A felsős tantermekben pedig minden második tanterem alkalmas digitális oktatásra. A fejlesztések folyamatosak,​ s nagy hiányban nincs részünk.\\
 +- //​**Slágertémák:​ számítástechnika,​ nyelvtanulás,​ tehetséggondozás?​ Hogy áll ezekben az iskolánk?​** // \\
 +- Minden feltétel adott az eredményes munkához. Több informatikai végzettségű kollégával együtt látjuk el az órákat, eszközeink pedig jók, bár ezen a területen sincs soha megállás, folyamatos fejlesztés szükséges. Idegen nyelv terén emelt és normál óraszámú angol között választhatnak a gyerekek felsőben, alsó tagozaton pedig 1. osztálytól ismerkednek a nyelvi környezettel,​ 7. osztályban pedig lehetőség kínálkozik a német nyelv tanulására is.\\
 +Tehetséggondozás terén éppen egy nyertes pályázat megvalósításán dolgoznak kollégáim,​ melyen 1 millió forintot sikerült nyerni. A „Hagyományban élve” elnevezésű projekt megvalósításában sok kollégám vesz részt időt és energiát nem kímélve a gyerekek érdekeit szem előtt tartva. De e projekten kívül is nincs olyan pedagógusunk,​ aki valamilyen szinten (előkészítő,​ felkészítő,​ versenyre felkészítés stb.) ne venne részt tehetséggondozásban. Köszönet valamennyiüknek ezért is.\\
 +- **//Nagy siker az iskolaotthonos oktatás. Indul-e ilyen osztály a következő tanévben elsősöknek?​ // ** \\
 +- Ha igény lesz rá, feltétlenül indítunk ilyen osztályt, hiszen alsó tagozaton sok pozitívum jellemzi.
 +
 +//Kempf Károly Ignác//
 +===== Rendkívüli irodalmi óra =====
 +
 +Március 15-e alkalmából a 4.b osztály rendkívüli irodalom órát tartott az iskola aulájában. Az első helyszín a Pilvax kávéház volt. Ott a lányok tartottak előadást. Nagyon szépen berendeztünk mindent. Ezen a helyszínen sakkozni, vagy reggelizni, esetleg italokat fogyasztani lehetett abban az időben. Még ma is létezik ez a kávéház, sajnos már egy másik épületben. A látogatók sok új dolgot tanulhattak. Utána Landerer és Heckenast nyomdája következett,​ ahol egy több, mint 100 éves írógépet is láthattak az érdeklődők. Volt az írógépek között olyan ami újabb, de olyan is ami nagyon régi. A harmadik helyszín a Nemzeti Múzeum volt. Itt az emberek szép díszes ruhában sétáltak és bárki elszavalhatta velük a Nemzeti dalt.\\
 +Tehát nagyon korabeli és rendhagyó volt az irodalom óránk.\\
 +Remélem, másnak is tetszett!
 +
 +//(Pőcze Máté)\\
 +Köszönettel tartozunk Durkó Éva néninek a korhű öltözékekért,​ Sultisz Miklós bácsinak és Nagyné Pál Tünde néninek a díszletért.//​
 +
 +===== Március 15 az iskolában =====
 +
 +Nemzeti identitásunk egyik legfontosabb ünnepe. A március 15-e már alsó tagozatban bevésődik a gyerekek fejébe, hiszen több történelmi olvasmányban említik. A kisiskolások és a nagyok is átérzik és megértik 1848 jelentőségét. Az aradi vértanúk példát mutatnak önfeláldozásukkal,​ bátorságukkal. Az iskolai műsor során figyelemmel kísérhettük,​ ahogy a szereplők gyertyát gyújtottak a tábornokokért,​ a hősökért. Időrendben visszafelé haladva játszódott le a forradalom. A harangok megszólaltak emlékükre,​ együtt zengték a nemzeti dal refrénjét. A nép nevében megszólalt Petőfi és elhangzott a 12 pont.
 +
 +//Sárossy Szilvia//
 +===== Szépíró verseny =====
 +
 +A 2015-16-os tanévben 2. alkalommal tartottuk meg iskolánkban az SNI-s és BTM-es Szépíró házi versenyt, négy korcsoportnak. A tanulóknak különböző nehézségű,​ és hosszúságú szöveget kellett megadott idő alatt lemásolni. A feladat elvégzéséhez figyelemre, koncentrációra és fegyelemre is szükség van a szép, rendezett íráson kívül. \\
 +Az idei házi verseny nyertesei: Sárosi Zoltán 4.osztály, Szabó István 6.osztály, Koós Dzseni 8.osztály, Cseresznyés Anita 2/a osztály, Farkas Tifani 3/a osztály, Palotai Lili 4/b osztály. Velük március 4-én Vácon a Megyei Szépíró versenyen vettünk részt, ahol mindenki nagyon jól szerepelt. \\
 +Cseresznyés Anita 2/a osztályos tanulónk 2. helyezett lett a megyei versenyen, így ő iskolánkat képviselheti az Országos Szépíró versenyen.
 +
 +//Nagyné P. Tünde\\
 +oligofrén-,​ pszichopedagógus tanár//
 +
 +\\
 +
 +===== Tanári pálya... =====
 +
 +//​Sebestyénné Fehérvári Márta tanító nénit (2. a) kérdeztem, aki több, mint egy éve tanít iskolánkban://​
 +
 +**Miért döntöttél úgy, hogy tanító leszel? Volt-e rád valami vagy valaki nagy hatással?​** \\
 +Amikor első osztályosok voltunk, és a foglalkozásokról tanultunk, be kellett írni a könyvbe, hogy mi leszel, és én beírtam, hogy tanító néni. Ez belülről jött. Nagyon tetszett az iskola, az iskolai szagok, a miliő, a tankönyvek illata. Vonz az iskola. El sem tudnám képzelni, hogy valami mást csináljak. Gyerekkoromban sokszor leültettem a babáimat otthon, és tanítottam őket. Az elgondolásomat megerősítette Rózsi néni, a 3. 4. osztályos tanító nénim, akire ma is nagy szeretettel gondolok. Előttem van az arca, a mozgása, nagyon sokat tanultam tőle, beszívtam magamba Rózsi nénit. Az ő munkáját látom vissza a saját munkámban. Anyukám eltette az akkor füzeteimet,​ és ma is meg szoktam mutatni a gyerekeknek. Onnan veszem az ötleteket, pl. odaírok egy-egy kedves szót a gyermek munkája mellé, ahogy ő is tette.
 +
 +**Számodra miben rejlik a tanítás szépsége, izgalma, kihívása?​** \\
 +Ahogy nincs két egyforma gyerek, nincs két egyforma nap sem. Minden probléma, eset más és más. Nem tudsz ezekre előre felkészülni,​ de tudod magadat folyamatosan képezni, szívhatod magadba az újat és ki is próbálhatod. Változó világban élünk, és nekünk is változni kell.  Lehetnek sikereid, láthatod az eredményeket.
 +
 +**Mit élsz meg sikerként tanítás közben, vagy egy-egy óra után?** \\
 +Siker az, hogy ha a 45 perces tanóra végén úgy jössz ki az óráról, hogy mosolyognak a gyerekek, hogy jól érzed magad; amit elterveztél,​ megvalósítottad,​ és a gyerekek lelkesedtek érte. Van produktum, eredmény: tárgyi vagy szellemi. Amikor van visszajelzés,​ akár évek múlva is, hogy ezt tanultuk, ezt értjük.
 +
 +**Több iskolában is dolgoztál már, amelyek nagyobbak a mienknél. Milyen előnyét látod a mi iskolánknak?​** \\
 +Egy kisebb iskola előnye az, hogy nem személytelen. Közösség tud kialakulni. Átláthatóbb a szülők számára az iskola működése. Mi kollégák is sokkal jobban tartjuk a kapcsolatot,​ nemcsak elmegyünk egymás mellett. A gyerekek ismerik egymást is, a tanárokat is, ismerős arcok jönnek szembe velük a folyosón. A mi iskolánknak minden területet érinteni kell, nem spacializálódik,​ mint több pesti iskola, és így a gyerekeknek lehetőséget nyújt minden terület kipróbálásához.\\
 +Amikor itt először beléptem az iskolába, rögtön azt mondtam, hogy ez jó hely, ez iskola. Kedves arcokat láttam. Mosolyogva fogadtak mind a vezetők, mind a kollégák.
 +
 +//Viziné Surányi Erika//
  
 ===== HIRDETMÉNY ===== ===== HIRDETMÉNY =====
Sor 171: Sor 312:
 ===== Ha itt lettél volna! ===== ===== Ha itt lettél volna! =====
  
-Rövid volt a farsangi ​ mulatságok ideje. Február 10-vel Hamvazó ​szerda - megkezdődött ​ a 40 napos nagyböjti idő. Minden évben megismétlődő időszak, mikor  mélyebben belegondolhatunk,​ hogyan is változtathatnánk rossz  szokásainkon. Jézus szenvedésének történetét olvasva - vagy filmen, a  "​Passió" ​- t megnézve - rádöbbenhet az ember, hogy bűneinkért feláldozta ​ önmagát a kereszthalálig. +Rövid volt a farsangi mulatságok ideje. Február 10-ével hamvazó ​szerda - megkezdődött a 40 napos nagyböjti idő. Minden évben megismétlődő időszak, mikor mélyebben belegondolhatunk,​ hogyan is változtathatnánk rossz szokásainkon. Jézus szenvedésének történetét olvasva - vagy filmen, a Passió” - t megnézve - rádöbbenhet az ember, hogy bűneinkért feláldozta önmagát a kereszthalálig.\\ 
- +A böjtölésre sok mód és lehetőség van. Nem csak a hústól való tartózkodásthanem a lemondások,​ felajánlások sorozata is lehet. Vigyázzunk azonban, fogadalmak betartása csak akkor érvényes, ha véghez is visszük! Készüljünk a legnagyobb ünnepünkre a HÚSVÉTI FELTÁMADÁSRA igaz és tiszta szívvel!\\ 
-A böjtölésre sok mód és  lehetőség van. Nem  ​feltétlenül ​a hústól való tartózkodás, a lemondások,​ felajánlások sorozata is lehet. Vigyázzunk azonban, fogadalmak betartása csak  akkor érvényes, ha véghez is visszük! Készüljünk a legnagyobb ünnepünkre a  HÚSVÉTI FELTÁMADÁSRA-igaz és tiszta szívvel! +Február 25-én részt vettünk a Kommunizmus áldozatainak emlékére megtartott rendezvényen. Emléktábla elhelyezésére került sor a Felsőpakonyról elhurcoltakért a MÁRTÍROK-PARKJÁBAN. Mély fájdalommal emlékeztünk rájuk.\\ 
- +Március 5-én megtartottuk a 2016. évi első egyháztanács ülést. Nagy Sándor gazdasági vezető ​beszámolt ​a 2015-ös év munkáiról,​ a tervezett költségvetés felhasználásáról,​ majd ismertette a 2016-os évre szóló feladatok költségvetését,​ mely szavazással elfogadásra került. A 2. napirendi pont a hitélettel kapcsolatos kérdések, élvárások felterjesztése volt, majd új egyháztagok választása. Örömmel vettük, hogy a 2015-ben javaslatra felterjesztett egyháztanácstagokkal bővült a névsor.\\ 
-Február 25-én ​ részt vettünk a Kommunizmus áldozatainak emlékére megtartott rendezvényen. Emléktábla elhelyezésére került sor a felsőpakonyról ​ elhurcoltakért a MÁRTÍROK-PARKJÁBAN. Mély fájdalommal emlékeztünk rájuk. +Köszönjük,​ s kérjük a Jóistent, hogy szeretetével ajándékozza meg Vargáné Kecskés Katalin és Szécsi Péter munkásságát,​ életét!\\
- +
-Március ​ 5-én megtartottuk a 2016. évi első egyháztanács ülést. Nagy Sándor ​ gazdasági vezető ​beszámolója ​a 2015-ös év munkáiról, ​ a tervezett költségvetés felhasználásáról,​ majd ismertette a 2016-os évre szóló ​ feladatok költségvetését,​ mely szavazással elfogadásra került. A 2.  napirendi pont a hitélettel kapcsolatos kérdések, élvárások ​ felterjesztése volt, majd új egyháztagok választása. Örömmel vettük, hogy  a 2015-ben javaslatra felterjesztett egyháztanácstagokkal bővült a névsor. +
- +
-Köszönjük,​ s kérjük a Jóistent, hogy szeretetével ajándékozza meg Vargáné Kecskés Katalin és  Szécsi Péter munkásságát, ​ életét! +
 Kívánok minden kedves olvasónak szép tavaszi napokat! Kívánok minden kedves olvasónak szép tavaszi napokat!
  
Sor 227: Sor 363:
 ---- ----
  
-===== Március 15-én ​=====+===== Nemzeti ünnepünk ​=====
  
 Az idei évben, a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház dísztermében emlékezhettünk Magyarország újkori történetének egyik meghatározó eseményére,​ mely mára a nemzeti mitológiánk részévé vált.\\ Az idei évben, a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház dísztermében emlékezhettünk Magyarország újkori történetének egyik meghatározó eseményére,​ mely mára a nemzeti mitológiánk részévé vált.\\
Sor 427: Sor 563:
 ===== Köszönetnyílvánítás ===== ===== Köszönetnyílvánítás =====
  
-Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak,​ akik eljöttek és részt vettek unokám, Sipiczki Tibor Tamás temetésén és elkísérték őt utolsó útjára!\\ +Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak,​ akik eljöttek és részt vettek unokám, Sipiczki Tibor Tamás temetésén és elkísérték őt utolsó útjára! Köszönjük szépen a kegyeleti koszorúkat és virágokat!\\ 
-Köszönjük szépen a kegyeleti koszorúkat és virágokat! +//A gyászoló nagypapa// \\ 
- +\\ 
-//A gyászoló nagypapa//+\\ 
 +Köszönetet mondunk mindazoknak,​ akik Kocsis Imréné szül.: Tóth Ilona temetésén részt vettek, sírjára virágot, koszorút helyeztek és gyászunkban bármely módon osztoztak.\\ 
 +//​Gyászoló család//
  
 ===== Darumadár Nyugdíjas Klub beszámolója januártól-márciusig ===== ===== Darumadár Nyugdíjas Klub beszámolója januártól-márciusig =====
2016_02_marc.1458554844.txt.gz · Utolsó módosítás: 2018/05/03 11:58 (külső szerkesztés)