Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2021_02_feb

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2021_02_feb [2021/02/11 22:10]
sfmarta [Jelentős közlekedési fejlesztések az agglomerációban]
2021_02_feb [2021/02/12 12:13] (aktuális)
kadar.rozalia [Leltározás a könyvtárban]
Sor 131: Sor 131:
 A hittant 2013-ban vezették be az iskolai tantervbe az órarend részeként. Első évben az elsősök és az ötödikesek tanulhatták tantárgyként,​ majd felmenő rendszerben a 2016 –2017-es tanévre már az általános iskola minden osztályában választható tantárgy lett. A szülő és a gyermek eldöntheti,​ hogy erkölcstant vagy hittant fog tanulni. Most, hogy vége lett az első félévnek, és hála Istennek, az általános iskolákban a pandémia ellenére is folyt az oktatás, felkérem Himinec Nándor lelkész urat, válaszoljon néhány kérdésre, hogy betekintést nyerjünk a hittanoktatás berkeibe. A hittant 2013-ban vezették be az iskolai tantervbe az órarend részeként. Első évben az elsősök és az ötödikesek tanulhatták tantárgyként,​ majd felmenő rendszerben a 2016 –2017-es tanévre már az általános iskola minden osztályában választható tantárgy lett. A szülő és a gyermek eldöntheti,​ hogy erkölcstant vagy hittant fog tanulni. Most, hogy vége lett az első félévnek, és hála Istennek, az általános iskolákban a pandémia ellenére is folyt az oktatás, felkérem Himinec Nándor lelkész urat, válaszoljon néhány kérdésre, hogy betekintést nyerjünk a hittanoktatás berkeibe.
  
-K. R: Az első kérdésem személyes jellegű. Ha jól tudom, lelkész úr még tanul. Milyen érzés a tanteremben a másik oldalon, a hallgatósággal szemben állni?+K. R:  Az első kérdésem személyes jellegű. Ha jól tudom, lelkész úr még tanul. Milyen érzés a tanteremben a másik oldalon, a hallgatósággal szemben állni?
  
 H. N.: Szeptemberben a tanév kezdetén egészen különös érzés volt nem a hallgatóság körében ülni az órákon, mivel innentől kezdve én voltam az, akinek érdekessé,​ élménydússá,​ és izgalmassá kellett tennem az órát. Hála az Úrnak, a teológián több alkalmunk is volt ezt a gyakorlatban megélni. Azonban, a gyakorlatok során biztosítva volt a szaktanár jelenléte. Csodálatos érzés az, hogy az Isten engem használ a gyermekek között. Nagyon fontosnak tartom, hogy már fiatal korban megismerjék az Istent a gyerekek, hiszen ez egész életükre irányt és célt mutat. H. N.: Szeptemberben a tanév kezdetén egészen különös érzés volt nem a hallgatóság körében ülni az órákon, mivel innentől kezdve én voltam az, akinek érdekessé,​ élménydússá,​ és izgalmassá kellett tennem az órát. Hála az Úrnak, a teológián több alkalmunk is volt ezt a gyakorlatban megélni. Azonban, a gyakorlatok során biztosítva volt a szaktanár jelenléte. Csodálatos érzés az, hogy az Isten engem használ a gyermekek között. Nagyon fontosnak tartom, hogy már fiatal korban megismerjék az Istent a gyerekek, hiszen ez egész életükre irányt és célt mutat.
Sor 137: Sor 137:
 K. R.: Milyen az érdeklődés Felsőpakonyon a református hittan iránt? Hány osztályban hány gyerek tanul? K. R.: Milyen az érdeklődés Felsőpakonyon a református hittan iránt? Hány osztályban hány gyerek tanul?
  
-H. N.: A Felsőpakonyi Általános iskolában ebben a tanévben összesen 66 diák vesz részt a református hittanórán. Osztályokra lebontva eléggé vegyes létszám mutatkozik. Van olyan évfolyam, ahol 2 diák van, egy másik évfolyamon pedig 17. A többi évfolyamot tekintve ezek között változik a tanulók száma. A gyerekek nyitottak és érdeklődőek,​ szívesen vesznek részt az órákon. Véleményem szerint a tanulók élvezik a hittan órákat, igyekszem minél közvetlenebb és bizalmi kapcsolatot kialakítani az osztályokkal. Így nemcsak az adott óra anyagáról,​ hanem más, életfontosságú dolgokról is beszélgetünk.+H. N.:  A Felsőpakonyi Általános iskolában ebben a tanévben összesen 66 diák vesz részt a református hittanórán. Osztályokra lebontva eléggé vegyes létszám mutatkozik. Van olyan évfolyam, ahol 2 diák van, egy másik évfolyamon pedig 17. A többi évfolyamot tekintve ezek között változik a tanulók száma. A gyerekek nyitottak és érdeklődőek,​ szívesen vesznek részt az órákon. Véleményem szerint a tanulók élvezik a hittan órákat, igyekszem minél közvetlenebb és bizalmi kapcsolatot kialakítani az osztályokkal. Így nemcsak az adott óra anyagáról,​ hanem más, életfontosságú dolgokról is beszélgetünk.
  
-K. R.: A hittanosok általában templomba járó családok gyermekei, mind reformátusok?​+K. R.:  A hittanosok általában templomba járó családok gyermekei, mind reformátusok?​
  
-H. N.:Nem minden gyerek református,​ és nem minden református diák szülei mondhatóak aktív gyülekezeti tagnak. De ez nem is feltétele a hittan oktatásban való részvételnek. Én, személy szerint, minden tanulóért hálás vagyok, aki a református hittanra jár. Hiszem azt, hogy amit az órákon megtanulnak,​ azzal otthon a szüleiket is építik lelkileg.+H. N.: Nem minden gyerek református,​ és nem minden református diák szülei mondhatóak aktív gyülekezeti tagnak. De ez nem is feltétele a hittan oktatásban való részvételnek. Én, személy szerint, minden tanulóért hálás vagyok, aki a református hittanra jár. Hiszem azt, hogy amit az órákon megtanulnak,​ azzal otthon a szüleiket is építik lelkileg.
  
-K. R.:Milyen tanítási eszközök állnak rendelkezésre e tantárgy elsajátításához?​+K. R.: Milyen tanítási eszközök állnak rendelkezésre e tantárgy elsajátításához?​
  
-H. N.: A tankönyv nagy segítséget jelent a tanórák megtartásának a megtervezésében,​ illetve az iskola is biztosít technikai eszközöket,​ mint például vetítő és laptop. Ezekkel is színesebbé,​ érdekesebbé lehet tenni a tanórákat.+H. N.:  A tankönyv nagy segítséget jelent a tanórák megtartásának a megtervezésében,​ illetve az iskola is biztosít technikai eszközöket,​ mint például vetítő és laptop. Ezekkel is színesebbé,​ érdekesebbé lehet tenni a tanórákat.
  
 K. R.: Hogyan tudja tiszteletes úr érdekesebbé,​ élménydúsabbá tenni az órákat? K. R.: Hogyan tudja tiszteletes úr érdekesebbé,​ élménydúsabbá tenni az órákat?
  
-H. N. Azt kell, hogy mondjam, számomra az Istenről való beszéd mindig izgalmas volt. Kiemelten fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek felé ezt koruknak és készségeiknek,​ képességeiknek megfelelő formában és módon közvetítsük. Ebben nagy segítséget nyújt egy játék vagy akár egy bibliai történet szituatív eljátszása. A figyelem felkeltése és fenntartása az egész órára vonatkozik. Lényeges számomra, hogy ne egyhangú, tankönyv szagú ismeretet kapjanak a gyerekek az órák során.+H. N.Azt kell, hogy mondjam, számomra az Istenről való beszéd mindig izgalmas volt. Kiemelten fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek felé ezt koruknak és készségeiknek,​ képességeiknek megfelelő formában és módon közvetítsük. Ebben nagy segítséget nyújt egy játék vagy akár egy bibliai történet szituatív eljátszása. A figyelem felkeltése és fenntartása az egész órára vonatkozik. Lényeges számomra, hogy ne egyhangú, tankönyv szagú ismeretet kapjanak a gyerekek az órák során.
  
 K. R.: Mi az a többlet, amit a hittan az erkölcstannal szemben biztosít a gyermekek részére? K. R.: Mi az a többlet, amit a hittan az erkölcstannal szemben biztosít a gyermekek részére?
  
-H. N.: Úgy gondolom, a hittan nem pusztán többlet tudást ad a gyermek számára. A hittan az Istent, a Mindent, az élet lényegét kínálja a gyerekeknek. Tulajdonképpen ennek az órának nem a legmegfelelőbb definiálása a hit-tan. Hiszen a hitet nem lehet megtanulni. Fontos az ismeret a hithez, ezt már 6-7. osztályban tudatosítjuk a gyerekekkel. Szükséges,​ hogy megismerjék a Bibliát, megtanulják a történeteket,​ és tanuljanak arról kicsoda az Isten. De a hitet azt csak átélni és megélni lehet. Ebben a tekintetben a hittan óra egy magvetés, amely keretein belül az Istenről való tudást és bizonyságot elvetjük a gyerekek szívében annak a reménységnek a tudatában, hogy az Isten a kellő időben szárba szökkenti azt.+H. N.: Úgy gondolom, a hittan nem pusztán többlet tudást ad a gyermek számára. A hittan az Istent, a Mindent, az élet lényegét kínálja a gyerekeknek. Tulajdonképpen ennek az órának nem a legmegfelelőbb definiálása a hit-tan. Hiszen a hitet nem lehet megtanulni. Fontos az ismeret a hithez, ezt már 6-7. osztályban tudatosítjuk a gyerekekkel. Szükséges,​ hogy megismerjék a Bibliát, megtanulják a történeteket,​ és tanuljanak arról kicsoda az Isten. De a hitetazt csak átélni és megélni lehet. Ebben a tekintetben a hittan óra egy magvetés, amely keretein belül az Istenről való tudást és bizonyságot elvetjük a gyerekek szívében annak a reménységnek a tudatában, hogy az Isten a kellő időben szárba szökkenti azt.
  
 K. R.: Van-e hittanoktatás az óvodában? Hogyan lehet a kicsikhez szólni a Biblia nyelvén? K. R.: Van-e hittanoktatás az óvodában? Hogyan lehet a kicsikhez szólni a Biblia nyelvén?
Sor 166: Sor 166:
 ====== Könyvtár ====== ====== Könyvtár ======
  
-**NEM LESZ ANYAGUNKESETLEG ​LELTÁROZÁSRÓL…**+===== Leltározás a könyvtárban ===== 
 + 
 +Az új könyvtár átépítési és állomány kialakítási munkálatainak befejezése után alkalmasnak láttam az időt állományunk leltározására. A vírushelyzet miatt jelenleg úgysem látogatható a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Házígy nyugodtabb körülmények között és gyorsabban be tudtuk fejezni az állományellenőrzési munkát. ​jelenleg érvényben lévő könyvtári törvény alapján amúgy is esedékessé vált az időszaki leltározás elvégzése. 2021. január 19-től megkezdődött a dokumentumok egyenkénti adatbázisunkba való behasonlítása. Az állományellenőrzés 7 db dokumentum hiányát mutatta ki, ami nem tekinthető számottevőnek,​ és a könyvtári szabályzat ezt a hiány mennyiséget még bőven elfogadottnak tartja. 
 + 
 +Reméljük, a vírus miatti korlátozások most már hamarosan feloldásra kerülnek, és újra fogadhatjuk könyvtárunk és közösségi házunk látogatóit. Amint módunk és lehetőségünk nyílik rá, szeretnénk megtartani az új könyvtár hivatalos átadó ünnepségét. 
 + 
 +**Verró-Vida Nikoletta** intézményvezető 
 + 
 +kép 
 + 
 ====== Civil ====== ====== Civil ======
  
2021_02_feb.1613077844.txt.gz · Utolsó módosítás: 2021/02/11 22:10 szerkesztette: sfmarta