A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat | ||
2021_02_feb [2021/02/11 22:10] sfmarta [Jelentős közlekedési fejlesztések az agglomerációban] |
2021_02_feb [2021/02/12 12:13] (aktuális) kadar.rozalia [Leltározás a könyvtárban] |
||
---|---|---|---|
Sor 131: | Sor 131: | ||
A hittant 2013-ban vezették be az iskolai tantervbe az órarend részeként. Első évben az elsősök és az ötödikesek tanulhatták tantárgyként, majd felmenő rendszerben a 2016 –2017-es tanévre már az általános iskola minden osztályában választható tantárgy lett. A szülő és a gyermek eldöntheti, hogy erkölcstant vagy hittant fog tanulni. Most, hogy vége lett az első félévnek, és hála Istennek, az általános iskolákban a pandémia ellenére is folyt az oktatás, felkérem Himinec Nándor lelkész urat, válaszoljon néhány kérdésre, hogy betekintést nyerjünk a hittanoktatás berkeibe. | A hittant 2013-ban vezették be az iskolai tantervbe az órarend részeként. Első évben az elsősök és az ötödikesek tanulhatták tantárgyként, majd felmenő rendszerben a 2016 –2017-es tanévre már az általános iskola minden osztályában választható tantárgy lett. A szülő és a gyermek eldöntheti, hogy erkölcstant vagy hittant fog tanulni. Most, hogy vége lett az első félévnek, és hála Istennek, az általános iskolákban a pandémia ellenére is folyt az oktatás, felkérem Himinec Nándor lelkész urat, válaszoljon néhány kérdésre, hogy betekintést nyerjünk a hittanoktatás berkeibe. | ||
- | K. R: Az első kérdésem személyes jellegű. Ha jól tudom, lelkész úr még tanul. Milyen érzés a tanteremben a másik oldalon, a hallgatósággal szemben állni? | + | K. R: Az első kérdésem személyes jellegű. Ha jól tudom, lelkész úr még tanul. Milyen érzés a tanteremben a másik oldalon, a hallgatósággal szemben állni? |
H. N.: Szeptemberben a tanév kezdetén egészen különös érzés volt nem a hallgatóság körében ülni az órákon, mivel innentől kezdve én voltam az, akinek érdekessé, élménydússá, és izgalmassá kellett tennem az órát. Hála az Úrnak, a teológián több alkalmunk is volt ezt a gyakorlatban megélni. Azonban, a gyakorlatok során biztosítva volt a szaktanár jelenléte. Csodálatos érzés az, hogy az Isten engem használ a gyermekek között. Nagyon fontosnak tartom, hogy már fiatal korban megismerjék az Istent a gyerekek, hiszen ez egész életükre irányt és célt mutat. | H. N.: Szeptemberben a tanév kezdetén egészen különös érzés volt nem a hallgatóság körében ülni az órákon, mivel innentől kezdve én voltam az, akinek érdekessé, élménydússá, és izgalmassá kellett tennem az órát. Hála az Úrnak, a teológián több alkalmunk is volt ezt a gyakorlatban megélni. Azonban, a gyakorlatok során biztosítva volt a szaktanár jelenléte. Csodálatos érzés az, hogy az Isten engem használ a gyermekek között. Nagyon fontosnak tartom, hogy már fiatal korban megismerjék az Istent a gyerekek, hiszen ez egész életükre irányt és célt mutat. | ||
Sor 137: | Sor 137: | ||
K. R.: Milyen az érdeklődés Felsőpakonyon a református hittan iránt? Hány osztályban hány gyerek tanul? | K. R.: Milyen az érdeklődés Felsőpakonyon a református hittan iránt? Hány osztályban hány gyerek tanul? | ||
- | H. N.: A Felsőpakonyi Általános iskolában ebben a tanévben összesen 66 diák vesz részt a református hittanórán. Osztályokra lebontva eléggé vegyes létszám mutatkozik. Van olyan évfolyam, ahol 2 diák van, egy másik évfolyamon pedig 17. A többi évfolyamot tekintve ezek között változik a tanulók száma. A gyerekek nyitottak és érdeklődőek, szívesen vesznek részt az órákon. Véleményem szerint a tanulók élvezik a hittan órákat, igyekszem minél közvetlenebb és bizalmi kapcsolatot kialakítani az osztályokkal. Így nemcsak az adott óra anyagáról, hanem más, életfontosságú dolgokról is beszélgetünk. | + | H. N.: A Felsőpakonyi Általános iskolában ebben a tanévben összesen 66 diák vesz részt a református hittanórán. Osztályokra lebontva eléggé vegyes létszám mutatkozik. Van olyan évfolyam, ahol 2 diák van, egy másik évfolyamon pedig 17. A többi évfolyamot tekintve ezek között változik a tanulók száma. A gyerekek nyitottak és érdeklődőek, szívesen vesznek részt az órákon. Véleményem szerint a tanulók élvezik a hittan órákat, igyekszem minél közvetlenebb és bizalmi kapcsolatot kialakítani az osztályokkal. Így nemcsak az adott óra anyagáról, hanem más, életfontosságú dolgokról is beszélgetünk. |
- | K. R.: A hittanosok általában templomba járó családok gyermekei, mind reformátusok? | + | K. R.: A hittanosok általában templomba járó családok gyermekei, mind reformátusok? |
- | H. N.:Nem minden gyerek református, és nem minden református diák szülei mondhatóak aktív gyülekezeti tagnak. De ez nem is feltétele a hittan oktatásban való részvételnek. Én, személy szerint, minden tanulóért hálás vagyok, aki a református hittanra jár. Hiszem azt, hogy amit az órákon megtanulnak, azzal otthon a szüleiket is építik lelkileg. | + | H. N.: Nem minden gyerek református, és nem minden református diák szülei mondhatóak aktív gyülekezeti tagnak. De ez nem is feltétele a hittan oktatásban való részvételnek. Én, személy szerint, minden tanulóért hálás vagyok, aki a református hittanra jár. Hiszem azt, hogy amit az órákon megtanulnak, azzal otthon a szüleiket is építik lelkileg. |
- | K. R.:Milyen tanítási eszközök állnak rendelkezésre e tantárgy elsajátításához? | + | K. R.: Milyen tanítási eszközök állnak rendelkezésre e tantárgy elsajátításához? |
- | H. N.: A tankönyv nagy segítséget jelent a tanórák megtartásának a megtervezésében, illetve az iskola is biztosít technikai eszközöket, mint például vetítő és laptop. Ezekkel is színesebbé, érdekesebbé lehet tenni a tanórákat. | + | H. N.: A tankönyv nagy segítséget jelent a tanórák megtartásának a megtervezésében, illetve az iskola is biztosít technikai eszközöket, mint például vetítő és laptop. Ezekkel is színesebbé, érdekesebbé lehet tenni a tanórákat. |
K. R.: Hogyan tudja tiszteletes úr érdekesebbé, élménydúsabbá tenni az órákat? | K. R.: Hogyan tudja tiszteletes úr érdekesebbé, élménydúsabbá tenni az órákat? | ||
- | H. N. Azt kell, hogy mondjam, számomra az Istenről való beszéd mindig izgalmas volt. Kiemelten fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek felé ezt koruknak és készségeiknek, képességeiknek megfelelő formában és módon közvetítsük. Ebben nagy segítséget nyújt egy játék vagy akár egy bibliai történet szituatív eljátszása. A figyelem felkeltése és fenntartása az egész órára vonatkozik. Lényeges számomra, hogy ne egyhangú, tankönyv szagú ismeretet kapjanak a gyerekek az órák során. | + | H. N.: Azt kell, hogy mondjam, számomra az Istenről való beszéd mindig izgalmas volt. Kiemelten fontosnak tartom azt, hogy a gyerekek felé ezt koruknak és készségeiknek, képességeiknek megfelelő formában és módon közvetítsük. Ebben nagy segítséget nyújt egy játék vagy akár egy bibliai történet szituatív eljátszása. A figyelem felkeltése és fenntartása az egész órára vonatkozik. Lényeges számomra, hogy ne egyhangú, tankönyv szagú ismeretet kapjanak a gyerekek az órák során. |
K. R.: Mi az a többlet, amit a hittan az erkölcstannal szemben biztosít a gyermekek részére? | K. R.: Mi az a többlet, amit a hittan az erkölcstannal szemben biztosít a gyermekek részére? | ||
- | H. N.: Úgy gondolom, a hittan nem pusztán többlet tudást ad a gyermek számára. A hittan az Istent, a Mindent, az élet lényegét kínálja a gyerekeknek. Tulajdonképpen ennek az órának nem a legmegfelelőbb definiálása a hit-tan. Hiszen a hitet nem lehet megtanulni. Fontos az ismeret a hithez, ezt már 6-7. osztályban tudatosítjuk a gyerekekkel. Szükséges, hogy megismerjék a Bibliát, megtanulják a történeteket, és tanuljanak arról kicsoda az Isten. De a hitet azt csak átélni és megélni lehet. Ebben a tekintetben a hittan óra egy magvetés, amely keretein belül az Istenről való tudást és bizonyságot elvetjük a gyerekek szívében annak a reménységnek a tudatában, hogy az Isten a kellő időben szárba szökkenti azt. | + | H. N.: Úgy gondolom, a hittan nem pusztán többlet tudást ad a gyermek számára. A hittan az Istent, a Mindent, az élet lényegét kínálja a gyerekeknek. Tulajdonképpen ennek az órának nem a legmegfelelőbb definiálása a hit-tan. Hiszen a hitet nem lehet megtanulni. Fontos az ismeret a hithez, ezt már 6-7. osztályban tudatosítjuk a gyerekekkel. Szükséges, hogy megismerjék a Bibliát, megtanulják a történeteket, és tanuljanak arról kicsoda az Isten. De a hitet, azt csak átélni és megélni lehet. Ebben a tekintetben a hittan óra egy magvetés, amely keretein belül az Istenről való tudást és bizonyságot elvetjük a gyerekek szívében annak a reménységnek a tudatában, hogy az Isten a kellő időben szárba szökkenti azt. |
K. R.: Van-e hittanoktatás az óvodában? Hogyan lehet a kicsikhez szólni a Biblia nyelvén? | K. R.: Van-e hittanoktatás az óvodában? Hogyan lehet a kicsikhez szólni a Biblia nyelvén? | ||
Sor 166: | Sor 166: | ||
====== Könyvtár ====== | ====== Könyvtár ====== | ||
- | **NEM LESZ ANYAGUNK, ESETLEG A LELTÁROZÁSRÓL…** | + | ===== Leltározás a könyvtárban ===== |
+ | |||
+ | Az új könyvtár átépítési és állomány kialakítási munkálatainak befejezése után alkalmasnak láttam az időt állományunk leltározására. A vírushelyzet miatt jelenleg úgysem látogatható a Szabó Magda Könyvtár és Közösségi Ház, így nyugodtabb körülmények között és gyorsabban be tudtuk fejezni az állományellenőrzési munkát. A jelenleg érvényben lévő könyvtári törvény alapján amúgy is esedékessé vált az időszaki leltározás elvégzése. 2021. január 19-től megkezdődött a dokumentumok egyenkénti adatbázisunkba való behasonlítása. Az állományellenőrzés 7 db dokumentum hiányát mutatta ki, ami nem tekinthető számottevőnek, és a könyvtári szabályzat ezt a hiány mennyiséget még bőven elfogadottnak tartja. | ||
+ | |||
+ | Reméljük, a vírus miatti korlátozások most már hamarosan feloldásra kerülnek, és újra fogadhatjuk könyvtárunk és közösségi házunk látogatóit. Amint módunk és lehetőségünk nyílik rá, szeretnénk megtartani az új könyvtár hivatalos átadó ünnepségét. | ||
+ | |||
+ | **Verró-Vida Nikoletta** intézményvezető | ||
+ | |||
+ | kép | ||
+ | |||
====== Civil ====== | ====== Civil ====== | ||