Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


2021_04_apr

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
2021_04_apr [2021/04/09 19:39]
kadar.rozalia [CÍMET KITALÁLJUK]
2021_04_apr [2021/04/10 17:50] (aktuális)
bavegh [Felsőpakonyi Agora]
Sor 7: Sor 7:
 Szerkesztőbizottsági:​ Szerkesztőbizottsági:​
  
-Következő lapzárta:+Következő lapzárta: ​május 07. 
 + 
 +**<font inherit/​inherit;;​inherit;;#​3498db>​KIVETTEM AZ ANYAGOT, DOLGOZOK VELE. INNENTŐL KÉREM A JAVÍTÁSOKAT MESSENGEREN,​ EMAILBEN JELEZNI SZÍVESKEDJETEK! KÖSZÖNÖM! BÉLA</​font>​**
  
  
Sor 149: Sor 151:
  
 ====== Iskola ====== ====== Iskola ======
 +
 +===== A sport mindenkié – a jégen is =====
 +
 +Iskolánk tanulóinak ebben a tanévben is lehetősége volt november hónaptól kezdődően a testnevelés órák keretében jégkorcsolyaoktatáson részt venni az üllői Jégvarázs mobil jégpályán.
 +
 +Nagy izgalommal és kíváncsisággal indultak osztályaink megismerkedni a jég varázslatos világával. A szervezők külön busztranszfert biztosítva,​ odafigyelve a járványügyi előírások betartására,​ nagy szeretettel fogadták a közel 700 m2-es jégpályára érkező tanulóinkat a hétköznapok kora délutáni óráiban, hogy megismertessék velük a korcsolyázás alapjait.
 +
 +Az oktatás – hasonlóan a testnevelés órákhoz - játékos keretek között folyt, bár komoly koncentrálást és erőfeszítést igényelt a gyerekek részéről. Nem is csoda, hiszen a korcsolyázás javító hatással van az egyensúlyra és a mozgáskoordinációra. És nem csak erre, ugyanis ez az életre szóló élmény a szocializációra,​ kommunikációra is pozitívan hat, hiszen a jégen való csusszanások során nemcsak magunkra kell figyelni, hanem társainkra,​ a körülöttünk lévőkre is.
 +
 +Az első lépések megtételekor a legnehezebb volt a jégen való megállás és a biztonságot adó palánkba kapaszkodással az első kör megtétele a pályán. Aztán jöttek a nehezített feladatok: lépegetések oldalra a palánk fogása nélkül, csúszások,​ guggolások. S igen, a szabályos felállást is meg kellett tanulni. Amikor már a pálya rövidebb oldaláról biztonságosan átértek a másik oldalra, jött a nehezítés,​ a pálya hosszabbik túlvégére való eljutás.
 +
 +Eleinte a korcsolyacipő felvétele sem volt egyszerű feladat, de néhány alkalom után már azt vettük észre, hogy az óra kezdetére a gyerekek ott sorakoztak türelmetlenül a palánk bejárati ajtaja előtt, hogy az oktató jégre bocsássa őket.
 +
 +S aztán jöttek a különféle siklások: a hátrafelé korcsolyázás,​ sőt a bóják közti szlalomozás vagy éppen a halacskázás is, kinek így, kinek úgy, de azért nagyrészt sikerült. Persze voltak huppanások is, de aztán jött a feltérdelés,​ testsúly áthelyezés,​ és már siklottak is tovább a gyerekek. A kezdeti izzadás, lihegés és kifulladás a sokadik alkalom után már mosollyá, illetve a „ma nem estem el” örömévé vált.
 +
 +A legizgalmasabb talán az volt, amikor a labdaszedegetés után a hokibottal való labdaterelgetés volt a feladat. A nap csúcspontja pedig a hokizás maga volt, amikor a korong bejutott a másik csapat kapujába. Nagyon tetszett nekik, igazi taktikázás,​ csapatjáték volt, tele izgalommal, együtt a pályán.
 +
 +Köszönjük iskolánk vezetésének,​ hogy lehetőséget biztosított ennek a téli sportnak a megismerésére,​ megtanulására,​ illetve köszönjük a szakképzett oktatóknak,​ hogy gyermekeink megtanulták a korcsolyázás alapjait, a biztonságos jéghasználatot,​ és az ügyesebbeknek már irányt mutattak a jégkorong felé  Pál Enikő tanulónknak pedig, aki mindezek hatására jégkorongozó növendék lett, ezúton szeretnénk gratulálni.
 +
 +Megtapasztalhattuk,​ hogy a jégsport is mindenkié. Reméljük jövőre lesz folytatás!
 +
 +Sebestyénné Fehérvári Márta
 +
 +osztályfőnök
 +
  
 ===== Virággal az erőszak ellen ===== ===== Virággal az erőszak ellen =====
2021_04_apr.1617989969.txt.gz · Utolsó módosítás: 2021/04/09 19:39 szerkesztette: kadar.rozalia